در پی ارسال نامه های دیده بان حقوق بشر

سنگ‌اندازی جدید بر سر راه حضور ایران در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالی که آری گراسا برای ۸ سال دیگر رئیس فدراسیون والیبال شد و ایران طبق چند ساله گذشته یکی از حامیان بزرگش بود، حالا نامه هایی را از دیده بان حقوق بشر و چند ارگان دیگر دارد که به خاطر شکایت گروه هایی خارج از کشور، خواهان گرفتن میزبانی ایران در بازی های لیگ جهانی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، بار دیگر تلاش‌های جدی برای سنگ‌اندازی سر راه حضور ایران در لیگ جهانی آغاز شده‌ است۱۶-۵-۲۸-۶۳۲۱۵getimage.

درحالی که تقریبا مشخص شده نهادهای مسئول خارج از دولت به دلیل حساسیت های مراجع و ارگان های ارزشی، موافق حضور بانوان در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری والیبال نیستند و تحت هیچ شرایطی اجازه حضور پرتعداد بانوان را نمی دهند، فشارها بار دیگر به فدراسیون والیبال زیاد می شود.

درحالی که آری گراسا برای ۸ سال دیگر رئیس فدراسیون والیبال شد و ایران طبق چند ساله گذشته یکی از حامیان بزرگش بود، حالا نامه هایی را از دیده بان حقوق بشر و چند ارگان دیگر دارد که به خاطر شکایت گروه هایی خارج از کشور، خواهان گرفتن میزبانی ایران در بازی های لیگ جهانی شده اند.

اینکه چون به خانم ها اجازه ورود به ورزشگاه را نمی دهند، ایران حق میزبانی در لیگ جهانی را نداشته باشد. در سه سال گذشته، هر بار فشارها در این باره به ایران بیشتر و بیشتر شده. درحالی که دولت، معاون بانوان ریاست جمهوری و وزارت ورزش تمام تلاش های ممکن را برای اینکه خانم ها با حفظ شئونات اسلامی بتوانند به استادیوم ها بیایند را انجام دادند اما چنین امکانی وجود ندارد و حتی دولت هم در این باره تصمیم گیر نبود.

به همین دلیل در دو سال اخیر فدراسیون والیبال و وزارت ورزش سعی کردند تعداد محدودی از بانوان تیم های ملی والیبال یا اتباع خارجی را به ورزشگاه ببرند و مانع از در نظر گرفتن محرومیت برای والیبال مان شدند اما این بار تلاش ها برای محرومیت والیبال کشورمان را زودتر آغاز کرده اند.

tel final1

Share