از حاجتی آموزش و پرورش تا مهدوی فرماندار

سفر دسته جمعی مسئولان گیلان به ژاپن برای بازدید از طرح های دولت این کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هیاتی از اعضای کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی به منظور بازدید از طرح ها و تجارب موفق دولت ژاپن در زمینه مدیریت یکپارچه تالاب ها و به دعوت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) به این کشور سفر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هیاتی از اعضای کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی به دعوت دولت ژاپن به این کشور سفر کردند.photo_2016-10-13_12-30-58

اعضای این هیات به منظور بازدید از طرح ها و تجارب موفق دولت ژاپن در زمینه مدیریت یکپارچه تالاب ها و به دعوت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) به این کشور سفر کردند. بازدید از طرح های اجرا شده در تالاب کوشیرو که با تالاب انزلی توافق نامه همکاری دارد از دیگر برنامه های سفر این هیات می باشد.

محمد علی صدیق عربانی مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر گفت: آقایان سیاوش پور مدیرکل دادگستری استان، شعبان پور معاون امور عمرانی استانداری گیلان، محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حاجتی رییس سازمان آموزش و پرورش، مهدوی فرماندار رشت، گشتاسب، مدیرکل زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست کشور و محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعضای هیات اعزامی از ایران هستند که طی دو هفته میهمان کشور ژاپن خواهند بود.

طرح مدیریت و احیاء تالاب انزلی با همکاری دولت ژاپن در حال اجرا می باشد در فاز نخست این طرح که چهار سال بطول انجامید فعالیت های اکولوژیکی، فرهنگ سازی و آموزش، لایروبی و ثبت گونه های گیاهی و جانواری تالاب مورد بررسی قرار گرفت.

طرح هایی همچون یکپارچه سازی و توسعه مدیریت منابع آب در حوزه آبریز، ساماندهی فاضلاب شهرهای اطراف تالاب، ایجاد تله های رسوب گیر، و ساماندهی رودخانه های منتهی به تالاب از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای احیای تالاب انزلی ست که در حال اجرا هستند.

photo_2016-10-13_12-31-12 photo_2016-10-13_12-31-09 photo_2016-10-13_12-31-15 photo_2016-10-13_12-31-49

tel final1

Share