در مراسم رونمایی از کتاب 8 جلدی دانستنی های پیشگیری از وقوع جرم مطرح گردید:

ساختار بروکراتیک موجود در سازمانها مهم ترین دلیل افزایش پرونده های دادگستری است/تهدید،نزاع و پرخاشگری از جرم های روبه افزون شهر رشت است/کاهش ۴۰ درصدی وقوع جرم در دو منطقه گلسار و منظریه با اقدامات ارزنده شهرداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان ، دادستان مرکز استان و شهردار رشت برای اولین بار از کتاب ۸ جلدی دانستنی های پیشگیری از وقوع جرم رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با حضور رییس کل دادگستری استان گیلان ،دادستان مرکز استان و شهردار رشت برای اولین بار از کتاب ۸ جلدی دانستنی های پیشگیری از وقوع جرم رونمایی شد.
۰۳۲۳۰در مراسمی با حضور دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت،احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا دادستان مرکز استان ، اسرافیل ملکی معاونت دادستانی در پیشگیری از جرم، مختار جباری مشاور عالی شهردار ، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و جمعی از مدیران شهری در تالار گفت و گوی شهرداری رشت از کتاب ۸ جلدی دانستنی های پیشگیری از وقوع جرم رونمایی شد.

ساختار بروکراتیک موجود در سازمانها مهم ترین دلیل افزایش پرونده های دادگستری است
دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در مراسم رونمایی از کتاب ۸ جلدی دانستنی های پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: شهرداری رشت در جلسات پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی در بحث حاشیه نشینی و بافت های ناکارآمد رفتارهای پیشگیرانه ای داشته است.
شهردار رشت تولید محتوا در راستای کاهش جرم را اولین گام در این زمینه دانست و گفت: پس از مقوله تولید محتوا باید در قالب زبان هنر موضوعات پیشگیرانه در وقوع جرم را در سطوح مختلف به مخاطبان ارائه نماییم.
وی در ادامه با اشاره به نقش تعیین کننده خانواده در کاهش جرائم شهروندی تصریح کرد: براساس برنامه های روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت آموزش را از دل مدارس آغاز می کنیم تا نسل بعدی پاک تر و موفق تر در همه حوزه ها ورود نمایند.
دکتر ثابت قدم ساختار بروکراتیک موجود در سازمانها را دلیل افزایش پرونده ها دادگستری را دانست و گفت: در اجرایی شدن سرنخ های موجود در پیشگیری از وقوع جرائم شهرمحوری ساختار بروکراتیک مانع اجرایی شدن فرایندها و افزایش پرونده های در دادگستری هاست.

 تهدید، نزاع و پرخاشگری از جرم های روبه افزون شهر رشت است
سیاوش پور رییس کل دادگستری استان گیلان نیز با تاکید بر ضرورت آشنایی شهروندان نسبت به حقوق خود اذعان داشت: درک موضوعات و قوانین جامعه توسط شهروندان می تواند آنان را از بسیاری ازمخاطرات برحذر دارد.
وی در ادامه تهدید، نزاع و پرخاشگری را از جرم های روبه افزون شهر رشت برشمرد و گفت: شهرداری جز نهادهایی است که بیشترین مراودات را باشهروندان دارد نباید فقط در بخش عمران ورود نماید، بلکه شهرداری و شورای شهر با انجام کارهای تبلیغی وفرهنگی می توانند در ارتقا شناخت و آگاهیهای مردم گام بردارند.

زحمات شهرداری رشت در حوزه پیشگیری قابل تقدیر است
دادستان کل استان گیلان نیز ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری در اشاعه فرهنگ حقوق شهروندی اظهار داشت: شهرداری رشت در گذشته با اجرای ماده ۱۶ در راستای احداث مرکز نگهداری معتادین خطرناک و امروز با انجام کارهای فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرم شهروندی سعی در ارتقا آگاهی شهروندان داشته و دارد.
حجت الاسلام مصطفوی نیا با تاکید بر اهداء کتاب فوق به نهادها و سازمانهای استان تصریح کرد: اگر بتوانیم خلاصه مطالب درج شده در این کتب را در ورودی هر نهاد و سازمانی نصب کنیم زمینه های افزایش رشد و بالندگی افکار و اطلاعات شهروندان را فراهم نماییم.
وی افزود: این کتابچه نباید به جمع کتاب های خاک خورده کتابخانه ها بپیوندد، بنابراین شایسته است تا مجموعه پیام های فوق در قالب سی دی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

کاهش ۴۰ درصدی وقوع جرم در دو منطقه گلسار و منظریه با اقدامات ارزنده شهرداری با نصب VMS و تلویزیون های شهری
اسرافیل ملکی معاونت دادستانی استان گیلان با اشاره به اقدامات ارزنده شهرداری در راستای نصب ۸۰ تلویزیون،VMS شهری اذعان داشت:دو منطقه گلسار و منظریه از مناطق پر حادثه در وقوع جرائم شهری بود که با درایت شهردار محترم با نصب VMS و تلویزیون های شهری در این دو مناطق شاهد کاهش ۴۰ درصدی وقوع جرم در این دو منطقه می باشیم.
وی با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم نصب دوربین های شهری خاطرنشان کرد: این کتاب ۸ جلدی دانستنی های پیشگیری از وقوع جرائم الویت دار استان همراه با قوانین مربوط در پیشگیری از سرقت، کلاه برداری، کودک آزاری، جرائم یارانه ای ، جراءم قانون ماده ۱۰۰ شهرداری ، پسماند و … است.
معاونت دادستانی استان گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس در روزهای اخیر و آغاز سال تحصیلی جدبد افزود: شایسته است تا با نصب پیام های کوتاه این مجموعه در تابلواعلانات مدارس، آسانسورهای ادارات و سازمانها در راستای کاهش جرم شهروندان گام برداریم.
فاطمه شیرزاد با تاکید بر اهمیت مقوله امنیت اجتماعی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر با آمدن دکتر ثابت قدم در مسند شهرداری شاهد رشد در حوزه های بهداشت، سلامت و حقوق شهروندی هستیم.
شیرزاد افزود: با توجه به اهمیت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حقوق شهروندی از سوی رسانه ها، مسئولین باید نسبت به آگاهی مردمی که سکاندار کشور هستند گام بردارند.

برگزاری مسابقات هفتگی با بهره گیری از کتاب دانستنی های پیشگیری از وقوع جرم در مدارس
فاطمه قدیمی حرفه نیز با اشاره به همکاری تنگاتنگ شهرداری با دادگستری و دادستانی استان گیلان تصریح کرد: در اراستای اجرایی نمودن مسیر ارتباطی شهرداری رشت و با هدایت معاونت پیشگیری از جرم دادستانی استان برگ دیگری بر همکاری معاونت شهرداری با معاونت دادگستری استان گشوده شد.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: این کتاب در قالب سی دی در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت و با مشارکت شهرداری، دادگستری و پیشنهاد به آموزش و پرورش با نصب پیام ها در تابلوی اعلانات مدارس هرهفته مسابقه ای برگزار خواهد شد و به دانش اموزان و خانواده هایی که در این مسابقات مشارکت داشته باشند هدایایی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.
گفتنی است این مجموعه توسط مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان تدوین شده است.

tel final1

Share