جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶_ کلمبیا

زلزله ایرانی در کلمبیا/ برزیل و فالکائو مقابل فوتسال ایران زانو زدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ملی پوشان فوتسال کشورمان در رقابتی جنگنده و عجیب قدرت فوتسال جهان را به زانو درآوردند و با حذف برزیل به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رسیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دومین روز از رقابت های مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال کلمبیا بامداد امروز با روبارویی تیم های ملی فوتسال ایران و برزیل آغاز شد.۵۱۸۶۱۳۶_۵۴۵

ایران برای این جدال دشوار با ترکیب اولیه صمیمی، توکلی، اسماعیل پور، حسن زاده و جاوید برابر برزیل با تیاگو، اری، دیگو، رتو و فرناندینیو به صف شد تا استارت این بازی حساس برای دو تیم با سوت آندر سرنی از جمهوری چک کلید خورد.

در دقایق اولیه دو تیم به محک زدن یکدیگر پرداختند و این برزیلی ها بودند که ابتدا در پی گلزنی بود و ایران با حفظ انسجام دفاعی در فکر ضد حمله بود.

اولین موقعیت خطرناک را برزیلی ها ایجاد کردند که صمیمی توانست آن را دفع کند اما دقایقی بعد همانند گل های مشابهی در بازی های گذشته که روی ضربات ایستگاهی دریافت کرده بودیم، فالکائو از ضربه کرنر استفاده کرد و روی پاس لاب هم تیمی خود گل نخست بازی را به ثمر رساند.

در ادامه چند دقیقه ایران توپ و میدان را در اختیار گرفت اما اندک موقعیت ایجاد شده توسط ایرانی ها به گل ننشست تا بازی به روال قبلی خود بازگردد و برزیلی ها حاکم میدان شوند.

در ادامه و روی یک ضربه ایستگاهی برزیلی ها به راحتی دروازه ایران را برای بار دوم گشودند؛ گلی که حتی به سادگی هرچه تمام تر و روی یک جایگیری نامناسب بازیکنان به ثمر رسید.

اما ایران که نمیخواست بازنده باشد به فشار خود افزود و روی یک صحنه اجرای پرس ایرانی ها با شوت طیبی به گل رسید تا به زیبایی هرچه تمام تر گل نخست ایران به ثمر برسد.

در ادامه این نیمه ایران موقعیت های خوبی را از دست داد و برزیل موقعیت خطرناکی به دست نیاورد تا این نیمه با همان نتیجه ۲ بر یک به سود برزیل به اتمام برسد.

در نیمه دوم و در همان ابتدای کار برزیلی ها روی یک صحنه تیر افقی دروازه ایران را به لرزه در اوردند و کمی بعد صمیمی واکنش خوبی در مقابل ضربه بازیکن برزیل داشت.
اما کمی بعد ایران به خود آمد و با شوت محکمی از طیبی خطرساز شد که دروازه بان برزیل واکنش خوبی از خود نشان داد تا ایران در این حمله ناکام باشد.

در ادامه موقعیت های دو تیم با واکنش های دروازه بان ها مواجه میشد تا مسابقه به عرض اندام تیاگو و صمیمی تبدیل شود. چند صحنه تک به تک و ضربات فالکائو را صمیمی مهار کرد و چرخش ها و ضربه های طیبی و شوت های دیگر بازیکنان را تیاگو دفع کرد.

اما در همین بین قرعه اشتباه به نام فرهاد توکلی افتاد تا روی اشتباه فردی وی به آسانی گل سوم برای برزیل به ثمر برسد.

در ادامه بازی ایران به چندین حمله خطرناک پرداخت تا بتواند توپ را به تور دروازه حریف برساند و بازی با نتیجه ۳_۲ پیگیری شود و امیدهای ایران برای حدود ۹ دقیقه باقی مانده زنده بماند.

حملات دو تیم ادامه یافت و واکنش های صمیمی را می توان نقاط قوت این لحظات دانشت تا در حدود سه دقیقه مانده به پایان، ایران از سیستم پاور پلی استفاده کند و در دومین اجرای این سیستم گل تساوی را بزند و بازی به تساوی ۳_ ۳ برسد و در سه دقیقه باقی مانده دو تیم با احتیاط عمل کنند و بازی به وقت اضافی کشیده شود.

در وقت اضافه نخست، موقعیت های زیادی نصیب برزیل شد که صمیمی با واکنش های زیبایش یاران فالکائو را ناکام گذاشت. سیستم پاور پلی برزیل هرچند خطرناک بود اما واکنش های صمیمی و کارهای دفاعی بازیکنان بازی را در این نیمه مساوی نگه داشت.

در نیمه دوم برزیلی ها با پاور پلی شروع کردند و روی یک اشتباه دروازه ایران برای بار چهارم باز شد اما بلافاصله ایرانی ها با استفاده از پاورپلی بار دیگر گلزنی کردند تا بازی به تساوی بکشد و در ادامه مقاومت ایران و صمیمی بازی را به ضربات پنالتی کشاند.

اما در ضربات پنالتی معجزه ایی که ایران به دنبالش بود رخ داد تا پسران ایرانی با نتیجه ۳_۲ پیروز میدان باشند و با به زانو درآوردن قهرمان ۵ دوره جهان را از دور رقابت ها حذف کنند.

در دیگر رقابت مرحله یک هشتم نهایی و همزمان با ایران اسپانیا و قزاقستان به مصاف هم رفتند و اسپانیا توانست با از سد راه برداشتن حریف با نتیجه ۵_۲ به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

tel final1

Share