فاضلی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان با حضور معاون وزیر ارشاد افتتاح می‌شود/اجرای یک طرح جدید در نمایشگاه کتاب امسال/توزیع ۶۰۰ میلیون بن خرید کتاب

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاضلی با اشاره به اینکه صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان میهمان افتتاحیه نمایشگاه کتاب گیلان است، اظهار کرد: در این نمایشگاه غرفه ای برای سرای اهل قلم در نظر گرفته شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مطبوعاتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان به مناسبت برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان صبح امروز در رشت برگزار شد.

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه در رشت
photo_2016-09-30_10-57-36
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، فیروز فاضلی ضمن خیرمقدم به خبرنگاران اظهار کرد: دوازدهمین نمایشگاه کتاب گیلان از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه در رشت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که نمایشگاه کتاب امسال با ماه محرم مقارن شده است، گفت: کتاب تفکر را برای ملت به ارمغان می آورد.

فاضلی با بیان اینکه زمان برگزاری این نمایشگاه از ۱۱ صبح تا ۲۰ می باشد، اظهار کرد: این نمایشگاه در مکان برگزاری دایمی نمایشگاه گیلان برگزار می شود.

وی با اشاره به تخفیف ۲۰ درصد توسط ارشاد استان، گفت: حداقل ۱۰ درصد تخفیف نیز توسط ناشران درنظر گرفته می شود.

فاضلی اظهار داشت: مردم می توانند با کارت ملی خود از می توانند از این بن ها استفاده کنند.

وی از افزایش بن خرید از ۵۰۰ میلیون به ۶۰۰ میلیون نسبت به سال گذشته خبرداد و افزود: وزارت ارشاد از این افزایش حمایت کرد که این موضوع نشان می دهد که در کشور به این نتیجه رسیده اند که مردم گیلان کتابخوان هستند و در واقع نیز چنین چیزی صحیح است.

اجرای یک طرح جدید در نمایشگاه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: طرح جدیدی در نمایشگاه کتاب امسال عملیاتی می شود که مردم می توانند با خرید بن کارت اگر کتابی را پیدا نکردند در بازه زمانی برگزاری نمایشگاه به کتابفروشی هایی که در رشت هستند و ارشاد استان اسامی آنها را اعلام می کنند، مراجعه کنند و کتاب خود را خریداری نمایند.

فاضلی افزود: ۳۵۰ ناشر در ۲۰۰ غرفه جایگذاری می شود و از این تعداد ۴۵ ناشر گیلانی می باشند.

وی نمایشگاه کتاب را بزرگترین حادثه فرهنگی هر استان دانست و افزود: غرفه هایی به نهاد هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان گیلان، ستاد اقامه نماز، بنیاد شهید، حوزه هنری، حفظ و نشر آثار و… هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بانک شهر بن کارت ها را به مردم عرضه می کنند، گفت: ۲۰ برنامه جنبی در نمایشگاه کتاب امسال برگزار می شود.

photo_2016-09-30_10-57-58معاون فرهنگی وزیر ارشاد میهمان افتتاحیه مراسم

فاضلی با اشاره به اینکه صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان میهمان افتتاحیه این مراسم است، اظهار کرد: در این نمایشگاه غرفه ای برای سرای اهل قلم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هرچیزی برای پویا بودن باید نقد شود گفت: با ادارات برای حضور در این نمایشگاه تعامل شده است.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر نمایشگاه کتاب گیلان رونمایی شد.

خبرنگار: صابر عاشری

tel final1

Share