امام جمعه موقت رشت اظهار کرد:

دشمنان دنبال تغییر وضعیت فرهنگی جامعه هستند/نباید خودباختگی فرهنگی داشته باشیم/در عزاداری‌ها از بین بردن خرافات، منکرات و ناهنجاری‌ها مشهود بود/آل‌سعود روزهای آخر خود را سپری می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه ورود مستقیم آمریکا در جنگ یمن نشان‌دهنده استیصال عربستان بوده و آل‌سعود روزهای آخر خود را سپری می‌کند، گفت: آمریکا بداند همانگونه که در عراق، افغانستان و سوریه نتیجه‌ای نگرفت در یمن نیز نتیجه نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: در فضای عزاداری امام حسین(ع) و سالروز شهادت امام سجاد(ع) هستیم.shafiei_2909

وی با بیان اینکه واقعه پس از عاشورا می‌تواند الگویی برای مسلمانان باشد، افزود: تمام آنها که دغدغه‌مند انقلاب هستند در این موضوع اتفاق نظر دارند که رفتار فرهنگی و اجتماعی در جامعه زیبنده نظام اسلامی نیست.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه پس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی وضعیت فرهنگی جامعه مطلوب نیست، تصریح کرد: دشمنان در قالب جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی وارد عمل شدند و به دنبال تغییر وضعیت فرهنگی جامعه هستند.

وی ادامه داد: حوادث پس از عاشورا به ما می‌آموزد اگر اراده جدی داشته باشیم در هر زمانی تغییر شرایط امکانپذیر است.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه رفتار کاروان اسرا و حضرت زینب (س) جنگ نرم عظیم دشمن را تحت تاثیر قرار داد، گفت: امروز می‌توانیم در مقابل جنگ نرم دشمن مبارزه کنیم و شرایط را تغییر دهیم.

وی سخنرانی حضرت زینب(س) را موجب تغییر تمام وضعیت و رسوایی دشمنان دانست و افزود: حضرت زینب خودباختگی نداشت و نباید خودباختگی فرهنگی داشته باشیم و با وجود فرهنگ غنی می‌توانیم دنیا را تحت تاثیر قرار دهیم.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه حضرت زینب(س) در مقابل دشمن خود را نباخت و تحقیر نکرد، گفت: حضرت زینب فرمود در کربلا زیبایی دیدم.

وی خاطرنشان کرد: می‌شود ناهنجاری‌ها در جامعه را تغییر داد و امکان تغییر وضعیت نامناسب فرهنگی وجود دارد.

شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه حضرت زینب(س) در شام تسلیم نشد، اظهار کرد: حضرت زینب با اراده خود شرایط را در این شهر تغییر داد بنابراین می‌توان شرایط فرهنگی در جامعه را تغییر داد.

وی حوادث پس از قیام عاشورا را الگویی موفق برای تغییر ناهنجاری‌ها در جامعه دانست و یادآور شد: حضرت زینب در نخستین گام یزید را به تمسخر گرفت و او را در مجلس توبیخ کرد و توانست وضعیت شام را تغییر دهد.

خطیب موقت رشت افزود: یزید با توجه به جنگ فرهنگی که راه انداخته بود در مقابل سخنان حضرت زینب و امام سجاد(ع) تسلیم شد و چاره‌ای غیر از این امر نداشت.

وی با تأکید بر اینکه در هر شرایطی می‌توانیم وضعیت فرهنگی جامعه را تغییر دهیم، بیان کرد: می‌توانیم فرهنگ غنی اسلام و باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به مناطق دیگر انتقال دهیم.

شفیعی‌زاده با اشاره به روز شهادت امام سجاد(ع) و روز تجلیل از شهدا و مفقودان، اظهار کرد: در این هفته پیوند اولیا و مربیان را داریم و اگر خوب شکل بگیرد تاثیرگذار است.

وی با قدردانی از برگزاری با شکوه مجالس عزاداری امام حسین(ع) توسط مردم، خاطرنشان کرد: مردم به طور شایسته این مجالس را برگزار کردند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امسال مردم اظهار ارادت عمیق‌تری به سیدالشهدا(ع) داشتند، یادآور شد: امسال عزاداری‌ها توأم با شور و شعور بود و مردم توجه بیشتری به عزاداری امام حسین(ع) داشتند.

وی تصریح کرد: امسال در عزاداری‌ها از بین بردن خرافات، منکرات و ناهنجاری‌ها مشهود بود.

شفیعی‌زاده به اقدام وحشیانه آل‌سعود در یمن اشاره کرد و گفت: اتفاق‌هایی که برای مردم مظلوم یمن افتاده، برای جامعه جهانی شرم‌آور است.

وی متذکر شد: ورود مستقیم آمریکا در جنگ یمن نشان‌دهنده استیصال عربستان بوده و آل‌سعود روزهای آخر خود را سپری می‌کند.

امام جمعه موقت رشت یادآور شد: آمریکا بداند همانگونه که در عراق، افغانستان و سوریه نتیجه‌ای نگرفت در یمن نیز نتیجه نمی‌گیرد.

tel final1

Share