معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان

در سال اقتصاد مقاومتی باید از شعار، پرده نویسی و کارهای تشریفاتی دوری کرد/اشتغال نسبت به افزایش تولید اولویت دارد/حدود ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک‌محور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اصغریان گفت: درحال حاضر حدود ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک‌محور است به نوعی بانک‌ها سرمایه می‌دهند و بهره بالا دریافت می‌کنند و کاهش ظرفیت بنگاه تولیدی سبب رشد بیشتر آن می‌شود لذا نرخ تسهیلات بانکی باید مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صاحبان واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی با حضور فرماندار لنگرود و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان، صاحبان مشاغل و روسای بانک‌ها که در شهرک صنعتی نالکیاشر برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی امسال را بانام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند و لازم است از شعار، پرده نویسی و کارهای تشریفاتی دوری کرد.%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b5%d8%ba%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86

محمد حسین اصغریان گفت: مشکلاتی نظیر تامین مالی سرمایه در گردش و در مواردی ثابت، اقساط معوق، چک برگشتی، ضمانت وثیقه و همچنین مشکلات غیرمالی نظیر نیروهای متخصص، تکنولوژی، تقاضا، تامین اجتماعی، مالیات و مجوز سازمان‌های ناظر از جمله موراد این تسهیلات است.

وی اظهار داشت: بنگاه‌های کوچک و متوسط به تزریق سرمایه در گردش نیازمند هستند و این بار باید با سرعت عمل عارضه‌یابی شود در واقع اشتغال نسبت به افزایش تولید اولویت دارد و در این افزایش سهم بهره‌وری از سرمایه دارای مهمتر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت: افزایش بهره‌وری سرمایه نیاز به سرمایه‌گذاری جدید را کاهش می‌دهد و در به حداقل رساندن هزینه‌ها موثر است.

وی در ادامه افزود: بحث تحریک تقاضا اهمیت کلیدی دارد و در راستا کنترل واردات، قاچاق و ظرفیت مازاد تاثیر به‌سزایی دارد همچنین درحال حاضر حدود ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بانک‌محور است به نوعی بانک‌ها سرمایه می‌دهند و بهره بالا دریافت می‌کنند و کاهش ظرفیت بنگاه تولیدی سبب رشد بیشتر آن می‌شود لذا نرخ تسهیلات بانکی باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه اهداف این نشست‌ها کمک به راه‌اندازی واحدهایی که فعال یا نیمه‌فعال است، افزود: افزایش ظرفیت واحدهای تولید و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اشتغال‌زایی در استان به طور جدی شتاب می‌گیرد.

اصغریان با بیان اینکه با تشکیل این کارگروه‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی حل‌شدنی است، اظهار کرد: این امر مستلزم نگاه بلند و عمیق از سوی مسوولان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که انتظار داریم حداکثر انعطاف را در این زمینه با رعایت قانون داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به اهمیت رفع مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی برای بازگرداندن رونق به اقتصاد، گفت: دولت در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف دنبال حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط است و در عین حال برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کمک به واحدهای تولیدی بزرگ دارد.

طهمورث لاهوتی اشکوری ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین و صاحبان صنایع در این نشست اظهار داشت: تلاش مجموعه مدیریتی استان رفع مشکلات پیش پای تولید، ایجاد اشتغال مولد و به جریان انداختن چرخ های صنعت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اهمیت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برای بازگرداندن رونق به اقتصاد، تصریح کرد: بسیار امیدواریم با مساعدت و همکاری بانک‌های عامل و همچنین تلاش و جدیت سرمایه‌گذاران، این واحدها بتوانند مشکلات نقدینگی خود را برطرف کرده و شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

tel final1

Share