امام جمعه بندر انزلی

در جامعه اسلامی صلاح نیست سالمندان در خانه سالمندان نگه داری شوند/عزاداری برای سید الشهدا باید به دور از مردم آزاری باشد/دیر برگزار شدن و دیر تمام شدن عزاداری ها رسم بدی است که باید اصلاح شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام شمس الدین در ادامه تاکید کرد: عزاداری برای سید الشهدا باید به دور از مردم آزاری باشد، مردم آزاری با عزاداری سید الشهدا هیچ سازگاری ای ندارد، پخش صدا تا چند خیابان و کوچه هیچ توجهی ندارد و قطعا فقط برای خود نمایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به روز سالمند تصریح کرد: در جامعه اسلامی صلاح نیست سالمندان در خانه سالمندان نگه داری شوند، کهولت و بیماری والدین وظیفه ی فرزندان نسبت به پدرphoto_2016-09-30_19-31-09 و مادر را از بین نمی برد.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه اکرام و احترام بر والدین بر همه ما واجب است تاکید کرد: حضور آنان مایه موفقیت و برکت است و قطعا وقتی در کنار آنان هستیم می توانیم از تجربیاتشان استفاده کنیم.

وی همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره و با تشکر از فرماندهی انتظامی شهرستان خاطر نشان کرد: آغاز این هفته و کسب مقام برتر یگان موفق کشور را به عزیزان نیروی انتظامی بندرانزلی تبریک عرض میکنم و برای آنان آرزوی موفقیت دارم.

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن افزود: این سرشماری از کارهای لازم برای کشور بوده و طبق فرمایش رهبری باید بدون اغراق و دستکاری باشد و قطعا حضور و مشارکت مردم در این بخش بسیار موثر است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کسب مدال طلای والیبال نشسته یکی از جوانان اهل انزلی نیز اشاره کرد و گفت: برادر عزیزمان جناب آقای میثم علیپور توانست مدال طلای پارالمپیک والیبال نشسته را به خود اختصاص دهد و نام جمهوری اسلامی را در صحنه های بین المللی زنده نگه دارد که ما نیز این قهرمانی را به وی تبریک گفته و آرزو داریم این مدال آوری ها را تکرار کند.

خطیب جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز محرم نیز نیز اشاره و عنوان کرد: مجلس سید الشهدا مایه برکت است فلذا همه ما سعی کنیم در این مجالس حضور به عمل رسانده و از آن استفاده کنیم.

حجت الاسلام شمس الدین خطاب به برگزار کنندگان و هیئات مذهبی نیز متذکر شد: وظیفه همه ما این است که مراسمی پر محتوا و سازنده دایر کنیم و صرف دور هم جمع شدن کفایت نمی کند.

وی با بیان اینکه قیام سید الشهدا قیام بصیرت افزایی و برای حفظ اسلام است گفت: اگر ما بخواهیم مجالسی بدون محتوا بگیریم قطعا مورد توقع ما نیست لذا باید باید در کنار عزاداری ها از وجود روحانیون در مجالس استفاده شود.

امام جمعه بندر انزلی همچنین یادآور شد: هیئات مذهبی عزاداری ما سعی کنند در کارهایشان اخلاص و معنویت داشته باشند و اگر اینگونه نباشد ثواب برگزارکنندگان ما خدشه دار می شود.

عزاداری برای سید الشهدا باید به دور از مردم آزاری باشد/دیر برگزار شدن و دیر تمام شدن عزاداری ها رسم بدی است که باید اصلاح شود

حجت الاسلام شمس الدین در ادامه تاکید کرد: عزاداری برای سید الشهدا باید به دور از مردم آزاری باشد، مردم آزاری با عزاداری سید الشهدا هیچ سازگاری ای ندارد، پخش صدا تا چند خیابان و کوچه هیچ توجهی ندارد و قطعا فقط برای خود نمایی است.

وی اضافه کرد: عزاداری برای سید الشهدا حتما نباید در دل شب باشد ، دیر برگزار شدن و دیر تمام شدن مراسمات عزاداری رسم بدی است که باید شورای هیئات مذهبی به آن رسیدگی و اصلاح کند.

امام جمعه بندر انزلی همچنین به منکراتی که در حواشی برخی هیات ها نیز پیش می آید اشاره و تاکید کرد: موارد منکر در برخی دسته جات در شان مجلس سید الشهدا نیست، این موارد خلاف نباید در مجلس و یا حواشی مجالس باشد.

حجت الاسلام شمس الدین در پایان به هفته اول محرم که با نام هفته امر به معروف و نهی از منکر شناخته می شود نیز اشاره کرد و گفت: روحانیون و برگزار کنندگان ما توجه داشته باشند که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه دارند، بزرگترین منکر در جامعه امروز ما ایجاد تفرقه است و باید از این منکرات جلوگیری شود و مبادا هیات های ما با هم اختلاف داخلی داشته باشند.

گفتنی است سرهنگ پاسدار هرمز عشقی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بندرانزلی سخنان پیش از خطبه این هفته نماز جمعه بود.

شایان ذکر است بعد اقامه نماز و در بین الصلاتین امام جمعه بندرانزلی با اهدا تقدیرنامه و هدیه ای به رسم یابود از میثم علی پور؛ دارنده مدال طلای والیبال نشسته پارا المپیک ریوی برزیل تقدیر کرد.

tel final1

Share