در دیدار مدیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن با فرماندار رضوانشهر

درصد مشارکت مردم رضوانشهر در سرشماری اینترنتی از میانگین کشوری بالاتر است

رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان گیلان نیز گفت: رضوانشهر یکی از شهرستانهایی است که در حال حاضر در امر سرشماری ۵/۱ درصد از نرم کشوری بالاتر است که این نشان از مدیریت ،تلاش و پیگیرهای فرماندار و دیگر مسئولین و اعضای ستاد شهرستان می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،ظهر روز چهارشنبه چهاردهم مهر ماه سال جاری  محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان گیلان و هیئت همراه، با حضور در محل فرمانداری ضمن دیدار با حسنی پور فرماندار رضوانشهر در ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان حضور یافت.
photo_2016-10-05_17-42-05فرماندار رضوانشهر ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و خیرمقدم خدمت جناب آقای دکتر محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اظهار نمود: از زمان تشکیل ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان گیلان، با توجه به اهمیت موضوع جلسات مستمر و متعددی را با مدیران دستگاههای اجرایی و نهادهای انقلابی، ائمه محترم جمعه و جماعات، روحانیت معزز، بخشداران، مدیران مدارس و اولیاء و مربیان، دهیاران و شوراهای اسلامی و متلعین محلی در شهرستان انجام شد و بر ثبت نام اینترنتی خانوارها که از ۳ مهر تا ۲۴ مهر می باشد تأکید گردید.
عسکرحسنی پور گفت: اهمیت سرشماری به علت این است که اگر آمار صحیح و دقیقی نداشته باشیم، قطعا تصمیمات ما تصمیمات دقیق و صحیحی نیست، لذا باید آمار و اطلاعات ما درست باشد تا بتوانیم در برنامه ریزی و توسعه کشور گام مؤثری برداریم.
وی افزود:شهرستان رضوانشهر با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و پره سر می باشد که با استفاده از همه توان و ظرفیت موجود در شهرستان طرح سرشماری به نحو احسن برگزار و با بکارگیری شیوه های علمی و مهارتهای مربوطه اهتمام لازم را در این راستا بعمل خواهیم آورد.
حسنی پور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید در مورد سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: برای برنامه ریزی در کشور نیاز به آمار و اطلاعات داریم لذا در ارتباط با شاخص توسعه یافتگی باید تمام سعی و تلاش خودمان را بکارگیریم.
فرماندار رضوانشهر در ادامه از پیگیری های جناب آقای دکتر نجفی استاندار محترم گیلان و دکتر محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان پیرامون سرشماری نفوس و مسکن تشکر نموده و افزود: ستاد سرشماری شهرستان به اتفاق همه مسئولین و مردم فهیم از همه ظرفیت ها و پتانسیل در این طرح ملی استفاده خواهد نمود.
همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان گیلان نیز گفت: رضوانشهر یکی از شهرستانهایی است که در حال حاضر در امر سرشماری ۵/۱ درصد از نرم کشوری بالاتر است که این نشان از مدیریت ،تلاش و پیگیرهای فرماندار و دیگر مسئولین و اعضای ستاد شهرستان می باشد.
کیوان محمدی گفت: توسعه یافتگی بدون برنامه ریزی ممکن نیست و برای برنامه ریزی نیاز به اطلاعات و آمار داریم که سرشماری هم یکی از آنهاست.
وی تصریح کرد: تمام مسئولین در کشور باید براساس آمار و اطلاعات برای آینده کشور برنامه ریزی کنند لذا باید آمار و اطلاعات ما دقیق و صحیح باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه و مدیر ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان گیلان گفت: امسال بعد از ۶۰ سال اولین بار است که سرشماری در کشور به صورت اینترنتی انجام می شود که همه باید در این طرح ملی برای توسعه کشور تلاش کنند.
دکتر محمدی با اشاره به اینکه دنیای امروز دنیای دیجیتال است ،گفت: این سرشماری فرصتی است که مردم را به یک الگوی رفتاری تبدیل کنیم و از فضای مجازی به عنوان یک فضای مفید استفاده کنیم و پا به پای دیگر کشورها حرکت کنیم.
دکتر محمدی بیان داشت: سال ۹۵ سال آغاز عمومیت بخشیدن به استفاده درست از فضای مجازی است که این بتواند یک الگوی رفتاری باشد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با اشاره به صرف وقت و سرمایه زیاد در سرشماری حضوری و همچنین به لحظه بودن این آمار در سایر کشورهای جهان اظهار داشت: باید به نقطه ای برسیم که در آینده آمار و اطلاعات را به لحظه در اختیار داشته باشیم.
وی همچنین نقش رسانه ها را در سرشماری اینترنتی مهم دانستند و در پایان از فرماندار و اعضای ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان رضوانشهر در امر سرشماری و این طرح ملی تقدیر و تشکر نمود.

tel final1

Share