درخشش صدا و سیمای مرکز گیلان در جشنواره روسیه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صدا و سیمای مرکز گیلان در دومین جشنواره بین المللی کشورهای حاشیه دریای خزر در کشور روسیه موفق شد جوایز ویژه این جشنواره را از آن خود کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صدا و سیمای مرکز گیلان در دومین جشنواره بین المللی کشورهای حاشیه دریای خزر در کشور روسیه موفق شد جوایز ویژه این جشنواره را از آن خود کند.photo_2016-10-04_12-52-02
در این جشنواره که با عنوان «رویای خزر» و با حضور نمایندگانی از ۵ کشور حاشیه خزر اوایل مهر ماه در استان آستاراخان فدراسیون روسیه برگزار شد از میان ۹۷ اثر تلویزیونی ، رادیویی و مکتوب ارسالی به دبیرخانه جشنواره ۱۵ اثر موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه ویژه شدند.
از کشور جمهوری اسلامی ایران هم ۳ اثر از صدا و سیمای مرکز گیلان و ۱ اثر از استان گلستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که گزارش مکتوب کبرا اجدادی با عنوان «روبه خاموشی گراییدن فک خزری » و مستند رادیویی مهدی آذری با عنوان «من، آشغال، دریا »جایزه ویژه این جشنواره بین المللی را از آن خود کردند.

همچنین گزارش خبری مریم حسن پور خبرنگار صدا و سیمای مرکز گیلان شایسته تقدیر داوران این جشنواره قرار گرفت.
در جشنواره رویای خزر نمایندگانی از کشورهای حاشیه خزر با ارائه گزارشی از توانمندی های اقتصادی ، گردشگری ، تجاری و فرهنگی کشورشان با پخش تصاویری مستند از این توانمندی ها خواستار همکاری بیشتر کشورهای همسایه برای حفظ محیط زیست دریای خزر و ماندگاری صلح و دوستی در این دریا شدند.
کبرا اجدادی هم از جمهوری اسلامی ایران در این همایش با ارائه گزارشی از نقش ایران و استان گیلان به عنوان دروازه ورود به آستاراخان روسیه ، توانمندی های این استان را در زمینه های اقتصادی و توسعه روابط تجاری با کشور روسیه برشمرد.
توجه جوامع حاشیه خزر به مسائل زیست محیطی – همکاری های اجتماعی ، اقتصادی و تشویق فعالیت های خلاقانه رسانه ای کشورهای حاشیه خزر و اطلاع رسانی در مورد موضوعات آینده دریای خزر از اهداف برپایی این جشنواره بود.


tel final1

Share