پروفسور مجید سمیعی

دانشجویان «کلید» حل مشکلات هستند/علم و دانش متعلق به کشور خاصی نیست/زنان ایرانی در زمره بهترین دانشجویان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سمیعی خاطر نشان کرد: باید وقت را به بطالت نگذارنید، پسران دانشجوی ما باید تمرکز خودشون را به تمرکز خانم‎ها برسانند و من آرزو دارم که خانم ها به جایگاه واقعی خود در دنیا برسند زیرا زنان ایرانی در تمام دانشگاه ها در زمره بهترین دانشجویان هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پروفسور مجید سمیعی در آغاز سال تحصیلی جدید با ابراز تشکر از همه مردم و مسئولین گفت : بنده هیچ وقت متن سخنرانی خود را از پیش آماده نمی کنم و باید بگویم هیچ انسانی قدرت این را ندارد که این همه احساسات را دریافت و سخن بگویند.

photo_2016-09-28_15-36-14به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، سمیعی با اشاره به سخنان رییس جمهور در ارتباط به حل مشکلات جامعه خاطرنشان کرد: در یکی از جلسه ها آقای روحانی گفت که می خواهم با کلید مشکلات را باز کنم و من میگویم آن کلید شما دانشجویان هستید و از این باب باید به دانشجو بودنتان افتخار کنید و باید بدانید که مسئولیتتان سنگین است و این حس مسئولیت باید به شما انگیزه کافی را بدهد تا به هدفتان برسید.

 رئیس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحان مغز و اعصاب در ادمه افزود: اگر هر کدام از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی ده تا ۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد کنند ایران ساخته میشود و از دید بنده این رویکرد باید سیاست آینده باشد زیرا مابقی سیاست ها تنها حرف است.

پروفسورسمیعی با بیان این که بخش زیادی از بودجه برای دانشجویان بکار گرفته شود افزود: شما الماس هستید و باید خوب صیقل داده شود زیرا علم و دانش متعلق به کشور خاصی نیست و امروز هر دانشجو می‌تواند به هدف خود برسد.

بنیانگذار رشته جراحی قاعده جمجمه تنها درس خواندن و امتحان دادن را کافی ندانست و خاطر نشان کرد: باید وقت را به بطالت نگذارنید، پسران دانشجوی ما باید تمرکز خودشون را به تمرکز خانم‎ها برسانند و من آرزو دارم که خانم ها به جایگاه واقعی خود در دنیا برسند زیرا زنان ایرانی در تمام دانشگاه ها در زمره بهترین دانشجویان هستند.

وی با بیان این که دانشجویان با رفتن به خارج از کشور موفقیت کامل را به دست نمی آورند افزود: باید دانشجویان با تمرکز و دانش و مسئولیت پذیری به خواسته خود برسد و خود را گرفتار حواشی و عوامل بیهوده نکنند و بسیار خوشحالم که افتخار استاد افتخاری در داشگاه گیلان و علوم پزشگی را دارم و می‎خواهم پلی باشم بین این دو دانشگاه تا تبادل رشته بین آنها صورت بگیرد.

پروفسور سمیعی در ادامه این مراسم افزود: کارهای بزرگی در زمینه های خونریزی های مغزی, سکته های مغزی, تومورها, پارکینسون و ایجاد چشم مصنوعی انجام شده است که بیماران را به راحتی میتوان از این مشکلات نجات داد و تمام سعی خود را می کنیم که در گیلان نیز بتوانیم این عمل ها را تا  آن جایی که شدنی باشد انجام دهیم.

وی در پایان با ابراز تاسف از عدم برقراری صلح جهانی خاطرنشان کرد :باید همه کارها با عقل و شعور انجام شود و همه در کنار هم و با کمک یکدیگر در آرامش صلح جهانی را برقرار کنند.

tel final1

Share