نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی

خرید و فروش اعضای بدن برای پیوند غیرقانونی است/ از لابی‌گری‌ها به طور جدی پرهیز شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه خرید ‌و فروش عضو غیرقانونی است، گفت: افراد خواهان کمک به بیماران پیوندی از طریق مراکز پیوند دانشگاهی و آموزشی وارد عمل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از ایسنا ،نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه خرید ‌و فروش عضو غیرقانونی است، گفت: افراد خواهان کمک به بیماران پیوندی از طریق مراکز پیوند دانشگاهی و آموزشی وارد عمل شوند.

ghorbani_6869محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیوند اعضا و خرید و فروش اعضای بدن، اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های پیوند اعضا، می‌توان از بیماران مرگ مغزی و از افراد سالم اعضای مورد نیاز پیوند را دریافت کرد البته به عضو مورد نیاز برای پیوند نیز بستگی دارد، البته در دریافت عضو از افراد سالم به طور معمول همراهان و اقوام بیمار برای اهدای عضو مورد نیاز پیشگام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش اعضای بدن برای پیوند غیرقانونی است، افزود: افرادی که خواهان کمک به بیماران پیوندی هستند باید از طریق مراکز پیوند عضو دانشگاهی و آموزشی اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت خرید و فروش‌های غیر رسمی غیرقانونی تلقی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خرید و فروش اعضای بدن جهت پیوند مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند، گفت: هم‌اکنون NGOهای بسیاری هم در این زمینه تشکیل شده که موثر بوده و از طریق آنها هم می‌توان به بیماران پیوندی کمک کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیوند اعضا به اتباع بیگانه نیز ممنوع و غیرقانونی است، یادآور شد: برای پیوند، عضو عموما از خانواده نزدیک بیمار گرفته می‌شود اما منعی برای پیون اعضا از افراد دیگر که دارای شرایط درمانی و قانونی باشد وجود ندارد اما باید از لابی‌گری‌ها و خرید و فروش‌های غیر رسمی به طور جدی پرهیز شود.

tel final1

Share