در نشست تخصصی برند سازی در شهر رشت مطرح شد:

خروج شهر رشت از حالت ایستایی با بازآفرینی شهری/اقدامات انجام شده در حوزه برند سازی شهر رشت بسیار شجاعانه است/در برندسازی شهری می توان به اهداف توسعه اقتصاد پایدار دست یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست تخصصی برند سازی با حضور دکتر شهریار شفیعی متخصص حوزه برند سازی و مدیر آکادمیک برند ایران و با میزبانی شهرداری رشت در تالار گفتگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست تخصصی برند سازی با حضور دکتر شهریار شفیعی متخصص حوزه برند سازی و مدیر آکادمیک برند ایران و با میزبانی شهرداری رشت در تالار گفتگوی ساختمان تاریخی شهرداری رشت برگزار شد

۵۵۵۵۵۵۵ دکتر سید محمد علی ثابت قدم در راستای برند سازی شهر رشت اظهار داشت: شهرداری رشت در چهارچوب توان مدیریتی شهری و در فابلیت حاکمیت برنامه ای را تدوین کرد .

شهردار رشت با اشاره به برند سازی رشت در سطح محله ای , ملی و فراملی اذعان داشت: در شهر رشت برند سازی و سرمایه گذاری با هم شروع شد و این امر باعث شد که عملا در برنامه های برند سازی فرامحله ای عمل کنیم. و دراین مسیر با مشکلات متعددی روبرو شویم

وی با اشاره به ضعف های موجوددر مقیاس های محله ای تصریح کرد: در این شهر علاوه برتوجه به گردشگری با پرداختن به دیگر موضوعاتی همچون تنوع غذایی سعی در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار شد.

دکتر ثابت قدم گفت:در برند سازی شهری می توان به اهداف توسعه اقتصاد پایدار دست یافت.

خروج شهر رشت از حالت ایستایی با بازآفرینی شهری

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این نشست ضمن خیر مقدم به دکتر شفیعی و مدیران ستادی و منطقه ای شهرداری رشت به ارائه مطالبی در خصوص پیشینه شهر پرداخت و گفت: شهر رشت روز به روز در حال گشترش است به گونه ای سه سال پیش فقط سه منطقه در شهرداری وجود داشت اما امروز این شهرداری دارای ۵ منطقه است که هرکدام از انها ویژگی های منحصر به فردی برای برند سازی دارد

فاطمه قدیمی حرفه با تاکید برگام های مثبت دکتر ثابت قدم در مسیر برندسازی در طی۴ سال گفت: شهردار رشت در نگاه بازآفرینی شهر توجه به توسعه همه جانبه شهر در حوزه های اقتصادی کالبدی و.. را سرلوحه کار خود قرار داده است

وی با اشاره به وجود دفتر همکاری های یونسکو در شهرداری رشت تصریح کرد: چشم انداز بازافرینی شهر رشت مبتنی برشهر اجتماع مدار تدوین شد.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت با تاکید بر اهداف خاص شهر اجتماع مدار یادآور شد: با شناسایی پتانسیل های موجود شهر رشت در حیطه های اقتصاد فرهنگ وهنر و با تعریف کمپین می رشت اقدام به بازآفرینی موضوعات مختلف در این شهر شد.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت پیاده راه مرکزی شهر رشت را بزرگترین پیاده راه جهان دانست وگفت: اعتماد سازی محلی, جلب مشارکت های مردمی, برندسازی و جذب سرمایه و سرمایه گذار از رویکردهای بازآفرینی است.

فاطمه قدیمی حرفه افزایش میزان ایستایی مسافران در رشت را از دیگر اهداف بازافرینی برشمرد وگفت: با بازآفرینی همه جانبه شهر رشت این شهر از حالت گذار خارج خواهد شد.

 مدیریت شهری پیچیده ترین مدیریت جهان/ ایجاد پیاده راه فرهنگی و باز آفرینی در رشت بسیار کار شجاعانه ای است

دکتر شفیعی با قدردانی از شجاعت و درایت مجموعه مدیریت شهری در زمینه برندسازی اذعان داشت: پرداختن به نیازهای اولیه شهروندان توسط شهرداری از شروط لازم است اما برند سازی شهری در لایه هایی پیچیده به مهندسی ذهن مخاطب می پردازد.

مدیر اکادمی برند ایران ضمن قدردانی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در ارائه رویکردهای برند سازی شهر رشت ,مدیریت شهری را پیچیده ترین مدیریت جهان دانست و گفت: از آنجایی که شهر یک موجود زنده ودارای مباحث کارکردی با بحث مدیریت ذهن است باید برای ان برنامه داشته باشیم.

وی ساخت پیاده راه فرهنگی شهر رشت به عنوان دارایی ناملموس شهری را کاری بسیار شجاعانه دانست و یادآورشد: اگر برای دارایی ناملموس برنامه نداشته باشیم این دارایی مانند برف در آب حل و از بین خواهد رفت.
دکتر شفیعی برگزاری جشنواره های متعدد در رشت را کار بسیار ستودنی شمرد .

گفتنی است در این نشست علاوه بر شهردار و مدیر ارتباطات و اموربین الملل, معاونین و مدیران ستادی و شهرداران مناطق پنجگانه شهرداری رشت نیز حضور داشتند.

tel final1

Share