صبح امروز:

حکم اعدام قاتل دختر ۶ ساله نی‌ریزی اجرا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاتل ستایش دختر ۶ ساله نی‌ریزی که در فروردین ماه امسال پیش از قتل، اقدام به ربودن، سرقت طلاجات و آزار و اذیت این دختر خردسال کرده بود در شهرستان نی‌ریز و در ملاءعام به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، قاتل ستایش ـ دختر ۶ ساله نی‌ریزی ـ که در فروردین ماه امسال پیش از قتل، اقدام به ربودن، سرقت طلاجات و آزار و اذیت این دختر خردسال کرده بود صبح امروز در شهرستان نی‌ریز و در ملاءعام  به دار مجازات آویخته شد.edam

«سعید ـ ط» که با فروش گوشواره‌های ‌ربوده شده به عنوان سرنخ اولیه ماجرای مفقودی دختربچه سبب کشف معمای قتل شد پس از دستگیری به اغفال و مخفی کردن، آزار و اذیت و قتل ستایش اعتراف کرد.

این گزارش حاکی است متهم پرونده پس از اقرار صریح و همچنین تکمیل تحقیقات در دادگاه عمومی بخش آباده‌طشک و صدور قرار جلب به دادرسی و همچنین صدور کیفرخواست در دادسرای نی‌ریز در خردادماه امسال در دو قسمت علنی و غیرعلنی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان محاکمه شد.

 شعبه اول دادگاه کیفری یک استان پس از رسیدگی به اتهامات، حکم بر محکومیت متهم و  اعدام در ملاءعام از باب تجاوز به عنف، قصاص نفس از جهت قتل عمدی و ۱۵ سال حبس از حیث آدم‌ربایی و ۱۰ سال و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری از باب سرقت توأم با آزار، صادر کرد.

 حکم صادر شده پس از فرجام خواهی وکیل متهم پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و در شعبه ۲۴ دیوان عالی کشور با رد فرجام خواهی، حکم محکومیت تأیید و ابرام شد.

لازم به ذکر است اجرای حکم اعدام «سعید ـ ط» در کمتر از شش ماه پس از وقوع جنایت از حیث تجاوز به عنف و پس از صرف‌نظر اولیاء دم از اولویت اجرای حکم قصاص انجام شد.

قتل و آزار ستایش ـ دختر بچه ۶ ساله نی‌ریزی ـ در فروردین ماه امسال سبب تألمات شدید روحی خانواده و اطرافیان مقتوله و همچنین جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شد که دستگاه قضایی استان فارس پس از دستگیری قاتل در کوتاه‌ترین زمان نسبت به مدیریت پرونده، رسیدگی قانونی و مجازات عامل این جنایت اقدام کرد.

tel final1

Share