استاندار گیلان در جلسه‌ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان

حضور جوانان در جلسات صرفا مانور سیاسی تحت عنوان مشاورین جوان نباشد/جوانان باید به راحتی حرفهایشان را بیان کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه‌ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: حضور جوانان در جلسات صرفا مانور سیاسی تحت عنوان مشاورین جوان نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جلسه‌ی ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: حضور جوانان در جلسات صرفا مانور سیاسی تحت عنوان مشاورین جوان نباشد.img_4372

 دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه با قدردانی و تبریک کسب موفقیت ورزشکاران گیلانی در پارا المپیک و با تأکید بر اینکه برای جوانان هر چقدر وقت گذاشته شود باز کم است افزود: باید تلاش شود برای دستیابی به یک هدف مشخص برنامه‌ی دقیقی تعیین گردد و صرفاً به برگزاری جلسات اکتفا نشود.

وی بر ضرورت فعال‌تر شدن کمیته‌ها و دبیرخانه ستاد تأکید و خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از اساتید و کارشناسان خبره می‌توان به این مهم دست پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: تأکید من مبنی بر اینکه هیچ جلسه و شورای تخصصی در دستگاه‌ها بدون حضور جوانان تشکیل نشود بر این علت است که جوانان باید برای اداره جلسات در آینده آماده شوند.

دکتر نجفی با بیان اینکه حضور جوانان در جلسات صرفا مانور سیاسی تحت عنوان مشاورین جوان نباشدافزود : فقط حضور ظاهری نباشد بلکه از انتقادات و طرح های جوانان در راستای برطرف کردن آسیب های اجتماعی جوانان و نوجوانان بهره گرفته شود.

وی طرح مسائل و مشکلات از سوی جوانان را بسیار مطلوب دانست و افزود: مشکلاتی که از سوی جوانان مطرح می‌شود در صورت نیاز برای رفع آن در جلسات مشترک دولت با استانداران با نگاهی فرا بخشی طرح خواهیم کرد.

استاندار گیلان گفت: تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و جسارت باید از طریق آموزش و پرورش و معلمان به دانش آموزان تعلیم داده شود و جوانان ما باید به راحتی حرفهایشان را بیان کنند.

دکتر نجفی بر استفاده از ظرفیت بالای NGOها و طرح‌های جوانان در کمیته‌های ستاد جوانان تأکید و تصریح کرد: باید از هر ظرفیت برای شکوفایی حضور جوانان، شناسایی تنگناها و رونق فعالیت آنان بهره لازم را ببریم.

وی افزود: از وجود مشاوران جوان دستگاه‌های اجرایی که توانایی بالقوه‌ای برای ارائه‌ی برنامه‌های مختلف دارند باید کمال بهره را ببریم.

نجفی به وجود آسیب‌های فراوان در بخش جوانان اشاره و تصریح کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی بویژه طلاق جزء آمارهایی است که رهبر معظم انقلاب به آن توجه و حساسیت ویژه‌ای دارند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از آسیب‌ها که در بخش طلاق در ماه‌های اخیر مشاهده شد ثبت ازدواج در استانی دیگر و ثبت طلاق در استان گیلان صورت می‌گرفت که ساماندهی در این بخش انجام پذیرفت.

استاندار گیلان به پویایی و فعال بودن کارگروه رفع موانع تولید استان و بدلیل هدفدار بودن و برنامه داشتن اشاره کرد و گفت: جذب تسهیلات بیشتر برای تولید کنندگان که واحدهای تولیدی آنها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند از اهداف این کارگروه است.

وی افزود: هدف‌دار بودن این جلسات منجر شده تا همیشه جزء استان‌های اول تا سوم در مصوبات و پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید باشیم.

دکتر نجفی شرایط دانشگاه‌ها برای تحصیل جوانان در رشته‌های موردعلاقه‌ی خود را در حال فراهم شدن عنوان کرد و افزود: والدین با سختی شرایط را برای فرزندان تا مقاطع بالا فراهم می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها بیشتر شده و این تکلیف ما را سنگین کرده است و در کوتاه مدت ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: مشکلات اشتغال جوانان می‌تواند از طریق هدایت آنان به سمت شرکت‌های دانش بنیان برطرف گردد.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد: فرمانداران نیز در شهرستان‌ها با تشکیل منظم ستاد ساماندهی جوانان از فرصت‌هایی که می‌توان برای جوانان ایجاد کرد کمال بهره را ببرند.

tel final1

Share