عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۰۰ درصد منتفی است/ ۷۰ درصد وزارت خانه نفت انگلیسی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیشترین دو تابعیتی‌ها در وزارت نفت هستند و انگلیسی‌ترین وزارت خانه قبل از انقلاب نفت بوده و صفرتا صد این وزارت خانه را انگلیسی‌ها نوشته‌اند و هنوز ۷۰ درصد این وزارت خانه انگلیسی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه ۷۰ درصد وزارت خانه نفت، انگلیسی است، از حضور بیشترین دو تابعیتی‌ها در این وزارت خانه خبر داد.pic-23531-1442918872

جواد کریمی قدوسی در نشست بصیرتی به مناسبت هفته دفاع مقدس که چهارشنبه‌شب در حسینیه امام علی(ع) برگزار شد، گفت: همان‌گونه که فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) و کربلا برای کشور، ملت و فرهنگ ما ذخیره پایان‌ناپذیر است، دفاع مقدس و دستاوردهای عظیم آن برای اعتلای جایگاه فرهنگی ملت نه برای دیروز و امروز بلکه برای قرن‌های آینده گنج بی‌پایان است.وی بابیان اینکه بزرگی فرهنگ دفاع مقدس و تداوم فضیلت‌های آن به‌این‌علت است که نشأت گرفته از مکتب عاشورا است، افزود: همان‌گونه که عاشورا ابدی است، شهدا و دفاع مقدس هم تا ابد برجای می‌ماند و رشادت‌های ملت در مواجهه با یک دنیا دشمن را تاریخ فراموش نمی‌کند.

* نگاه به دفاع مقدس باید از منظر تسکین آلام، ارتقای زندگی خود و کشور باشد

نماینده مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نگاه به دفاع مقدس را برای امروز دانست و تصریح کرد: نگاه به دفاع مقدس فقط از منظره خاطره گویی و خاطره‌نویسی نیست بلکه نگاهی است که چگونه هستیم و چگونه باید باشیم و چگونه به آن موقعیت ممتازی که دلمان می‌خواهد برسیم.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه نگاه به دفاع مقدس و عاشورا و اسلام باید از منظر برطرف کردن دردها و ارتقاء زندگی خود و بالا بردن جایگاه کشور باشد، خاطرنشان کرد: تمام آنچه را که اسلام هدف‌گذاری کرده در دفاع مقدس پیاده شد و اگر تنها بخواهیم یک نمونه عملی از پیاده‌سازی اسلام واقعی نام ببریم، آن ۸ سال دفاع مقدس است که هر چه در اسلام بود و تمام احکامش عملی شد.

وی قوی‌ترین فرهنگ در جهان را پرورش انسان‌هایی دانست که منافع ملی و جهانی را به منافع فردی و شخصی ترجیح دهند و گفت: این فرهنگ اگر حاکم شود چشم طمع‌کاران قطع خواهد شد و دفاع مقدس متبلور این فرهنگ است یعنی فرهنگی که مردم از خودشان می‌گذرند تا فضیلت‌های انسانی حفظ شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رزمندگان، امام، شهدا، ملت و انقلاب اسلامی ۵ ویژگی و مشخصه بارز داشته‌اند، افزود: امام، رزمندگان، شهدا، ملت و انقلاب اسلامی همه یکی هستند و هیچ‌کدام بدون دیگری شناخته نمی‌شود و مانند دانه‌های زنجیر به‌هم‌پیوسته‌اند.

* مهم‌ترین فضیلت انقلاب پیاده کردن احکام اسلامی است/ مهم‌ترین آرمان آزادی قدس شریف است که در دو قدمی آن هستیم

کریمی قدوسی بابیان اینکه مهم‌ترین فضیلت انقلاب اسلامی پیاده کردن احکام و فضیلت‌های دینی بود، تصریح کرد: ما با رهبری قیام کردیم که عالمی دینی، رهبری انقلابی، مجتهدی جامع‌الشرایط و اسلام‌شناسی بی‌بدیل بود و آمده بود تا احکام دین در کشور پیاده شود و کارآمدی و نشر اسلام در سایر بلاد و برپایی حکومتی از جنس حکومت اسلامی محقق شود.

وی مزیت برتر نظام جمهوری اسلامی را بر سایر نظام‌ها توجه و بیعت با اسلام برای پیاده کردن احکام دینی عنوان و خاطرنشان کرد: ما حکومتی داریم که محور آن ولایت است و جامعه و حکومت دینی یعنی ساختار رهبری در جهان که اسم آن امام است و حفظ آب‌وخاک تنها قسمتی از دستاوردهای اعتقادی دفاع مقدس است و اصل آن نگاه جهان‌شمول رزمندگان است که هم‌اکنون برای حفظ ناموس، سرزمین و استقلال کشورهای دیگر هم جان خود را می‌دهند.

نماینده مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دومین فضیلت رزمندگان دوران دفاع مقدس را ایمان و اعتقاد به آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: بزرگ‌ترین آرمان دفاع مقدس آزادی قدس شریف از چنگال صهیونیست جهانی است و این آرمان نه‌تنها دست‌یافتنی است بلکه اکنون پس از ۳۷ سال از انقلاب در دو قدمی فتح آن هستند که شامل ۵ هزار نفر در عراق، صدها هزار بسیجی به سبک ایران در سوریه و رزمندگان آماده در یمن هستند.

* هرکس با قراردادهایی مثل FATF  استقلال کشور را تضعیف کند، رسوای عام و خاص می‌شود

کریمی قدوسی آرمان دیگر انقلاب اسلامی را طبق فرموده امام استکبارستیزی عنوان کرد و افزود: طبق فرموده امام هرکس از ما جلوی انقلاب بایستد، نابود است و هرکسی به این آرمان‌ها خیانت کند، نابود خواهد شد.

وی بابیان اینکه این اصلی الهی است که از روز اول هرکسی مقابل ولایت ایستاده، ذلیل‌شده است، تصریح کرد: هرکسی مقابل ولی خدا باشد رسوا خواهد شد و هرکسی چهره دیو و شیطان بزرگ را بزک کند و به‌عنوان کدخدا جا اندازد، نابود می‌شود و تفاوتی در جایگاه وی نیست.

نماینده مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فضیلت سوم رزمندگان را دفاع از استقلال کشور عنوان و خاطرنشان کرد: دفاع از استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی فضیلت بوده و هر فردی پیش پای نفوذی فرش قرمز پهن کند و با قراردادهایی مثل FATF  استقلال کشور را تضعیف و زیر سؤال ببرد، رسوای عام و خاص می‌شود.

کریمی قدوسی با اشاره به قراردادهای نفتی و تحریم‌های بانکی گفت: قرار است ۳۰ سال نفت ما را در اختیار بگیرند تا امتیازی را که باید با برجام به ما می‌دادند، بدهند و آن رفع تحریم‌های بانکی است.

وی این افراد را مخالف اصل حفظ استقلال کشور و رسالت شهدا و رزمندگان دانست و افزود: هر فردی بخواهد استقلال کشور را نادیده بگیرد یا تضعیف کند ذلیل می‌شود و این اصلی الهی‌ است که در آن خللی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ویژگی چهارم رزمندگان را دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی دانست و تصریح کرد: خلاصه معرفت دین در دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی نشان داده می‌شود اما مصداق‌ها را باید در مرحله عمل شناخت؛ مثلاً صدام بااینکه فردی شیعه و مسلمان بود اما از همان ابتدا رزمندگان نام صدام یزید کافر را بر روی او گذاشتند.

* ۵ ملاک برای ارزیابی مسؤولان

کریمی قدوسی دشمن‌ستیزی را مهم‌تر از دشمن‌شناسی عنوان و خاطرنشان کرد: کسانی که  فتنه و فتنه‌گران را می‌شناسند اما مقابل آن‌ها نمی‌ایستند و موضع‌گیری نمی‌کنند، دشمن‌ستیز نیستند و رکنی از معرفت اسلامی را ندارند.

وی بابیان اینکه ویژگی پنجم رزمندگان و دفاع مقدس تقوا و اخلاص است، گفت: رزمندگان تقوای سیاسی، فرهنگی، جهادی و مدیریتی و اخلاص داشتند و با نگاه آینده‌نگری برای خود وارد میدان نشدند و به دنبال ثروت، شهرت، پست، حزب، رانت و تسهیلات بانکی و زمین برای خود نبودند؛ رمز ماندگاری آن‌ها در همین است.

نماینده مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این ۵ ویژگی را رهبر در مرقد امام(ره) به‌عنوان جریان انقلابی تعریف کرده‌اند، افزود: رهبری همه را کنار گذاشتند و گفتند ما یک جبهه داریم که آن جبهه حق و ولایت است و هرکسی مقابل آن بایستد، باطل است و ملاک عملکردها، مواضع، مصوبات و قراردادها باید همین ۵ ویژگی باشد و مردم باید به مسؤولان با همین ملاک‌ها نمره بدهند و از آن‌ها مطالبه کنند و برای همین است که نگاه به دفاع مقدس برای جامعه امروز ما ضرورت دارد که بر اساس آن عمل کنیم و وفادار بمانیم چراکه اگر هر چرخ‌دنده‌ای معکوس بچرخد، همه را از بین می‌برد و نمی‌شود رهبری اصولی تعیین کند و دولت جور دیگری عمل کند.

* انتظار رهبری برخورد دولت در مورد فیش‌های نجومی بود که انجام نشد/ ۳پاسخ برای ۳ علت وزیر نفت برای قرارداد نفتی

کریمی قدوسی در پاسخ به تدبیر و اقدامات نمایندگان در مورد فیش‌های نجومی گفت: ما طرحی نوشته‌ایم و امضا کرده‌ایم که در دستور کار مجلس است، اما انتظار رهبری برخورد خود دولت بود که برخورد لازم انجام نشد و قوه قضائیه هشدار داد که ما مستقلاً عمل می‌کنیم و اکنون ما نمایندگان، قسمت قانون‌گذاری‌ها، تحقیق، تفحص و موضع‌گیری‌ها و تذکرها را بر عهده‌داریم.

وی در مورد موضع نمایندگان در قراردادهای نفتی افزود: ما برای قراردادها هم طرحی تهیه کردیم که قراردادها باید به تصویب مجلس برسد اما جلسه غیرعلنی گذاشتند و وزیر نفت سه علت را برای قراردادها بیان کرد.

نماینده مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر اولین علت را  بلد نبودن و فنّاوری نداشتن و دومین علت نداشتن پول و سومین علت را آوردن بانک‌های خارجی دانست.

کریمی قدوسی در پاسخ به علل زنگنه گفت: ما ۱۰۰ سال سابقه صنعت نفت داریم و اکنون در روز ۴ میلیون بشکه نفت بدون هیچ کمکی استخراج می‌شود و در پاسخ به علت دوم باید گفت طبق آخرین آمارها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها موجود است و اگر تنها ۱۰ درصد اوراق قرضه و سرمایه‌گذاری نفت چاپ شود، مردم بسیار استقبال خواهند کرد و در پاسخ به علت سوم باید به آن‌ها یادآور شد که قرار بود بانک‌ها در برجام بیایند و نباید باج دیگری دهیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب شخصاً به این قراردادها ورود پیدا کردند و ۱۵ ایراد به این قرارداد وارد کردند که هنوز ۸ مورد از این ایرادات اساسی رفع نشده است.

نماینده مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تشریح قرارداد نفتی ادامه داد: قرار است سرمایه و تکنولوژی را طرف مقابل دهد و ما سرمایه خود را بدهیم اما ۵۰ درصد نفت خود را به آن‌ها واگذار کنیم و هزینه‌ها هم به دوش ما شود و تا ۳۰ سال مبنای قرارداد همین باشد و اگر به اختلافی کشیده شد سازوکاری تعریف کرده‌اند که رأی داوری را ۵ به ۳ تعریف کرده‌اند؛ مثل قرارداد کرسنت که ۱۸ میلیارد دلار محکوم شدیم اما ما تلاش خود را برای افزایش آگاهی نمایندگان انجام می‌دهیم.

* حضور احمدی‌نژاد۱۰۰ درصد منتفی است/ حل گره کور اقتصادی با سه رکن اصلاح نظام بانکی، مبارزه با قاچاق و نظام مالیاتی عادلانه

کریمی قدوسی در پاسخ سؤالی درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات سال آتی گفت: تا جایی که ما می‌دانیم آمدن ایشان ۱۰۰ درصد منتفی شده است و بنا نیست ایشان شرکت کنند.

وی عقود بانک‌ها را اسلامی دانست و تصریح کرد: عقود بانک‌ها اسلامی است اما عمل غیر اسلامی است و شاخصه‌ها و عملکردها سودها را غیرشرعی کرده است و مجلس گذشته طرح اصلاح نظام بانکی را آماده کرد و به تصویب رساند اما دولت با آن مخالفت کرد و اکنون مجلس جدید رأی نداد و دولت قرار بوده که خود لایحه بفرستد اما هنوز نفرستاده اما اگر در دستور کار بیاید یک رکن گره کور اقتصاد حل خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: اقتصاد با سه رکن حل خواهد شد، یک رکن اصلاح نظام بانکی است و رکن‌های دیگر مبارزه با قاچاق کالا و نظام مالیاتی عادلانه است که این سه عمل به هیچ برجام و سرمایه‌گذار خارجی ربط ندارد و کاملاً عملیاتی است و مثلاً از ۷۷ میلیارد واردات کشور ۲۲ میلیارد دلار واردات کالاهای قاچاق است که دو میلیون جوان بیکار می‌توانند با مبارزه با آن به سرکار بروند.

* در برنامه ششم یک کلمه از بسیج نیامده است/ مهم‌ترین بخش مذاکرات هسته‌ای به فردی نفوذی داده می‌شود

کریمی قدوسی در انتقاد به برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم یک کلمه از نام بسیج نیامده درحالی‌که ما در ۵ سال آینده یکی از اهداف توسعه توان دفاعی‌مان، تقویت بسیج است و بسیج معجزه آفرین است و حتی در مسائل فرهنگی ضعیف‌ترین برنامه‌ها داده‌شده که اصلی در این برنامه است که می‌خواهیم فرهنگ را رهاسازی کنیم و مجوزهای زیادی به بخش‌های عمومی برای فرهنگ بدهیم و همه را واگذار کنیم و ازآنجایی‌که پیش‌بینی کرده‌اند اعتراض نیروهای انقلابی را در پی خواهد داشت، قوه قضائیه و نیروی انتظامی را هشدار داده‌اند که اگر کسی با فیلمی مخالفت کرد خسارت بگیر و بندهای فرهنگی برنامه مقابله با نیروهای انقلابی است.

وی ادامه داد: نفوذی دشمن در تیم مذاکره هسته‌ای ما قرار می‌گیرد و مهم‌ترین بخش مذاکرات به او سپرده می‌شود و باوجوداینکه از ما حقوق می‌گیرد ماهی هفت هزار و ۵۰۰ پوند هم از انگلیسی‌ها حقوق می‌گیرد و متخصص رفع تحریم بانکی و پولی آقای عبدالرسول دری اصفهانی می‌شود.

نماینده مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متخصص حقوق بین‌الملل تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای فردی دو تابعیتی فرانسوی است اما از آن‌ها حمایت می‌شود و از ما شکایت می‌کنند.

* دو تابعیتی‌ها دروازه نفوذند/ بیشترین دو تابعیتی‌ها در وزارت خانه نفت

وی دروازه نفوذ را دو تابعیتی‌ها دانست و تصریح کرد: با تحقیق و تفحص‌های ما وزیر موظف به پاسخ شد اما وزیر گفت ۵۰۰ هزار دو تابعیتی در کشور هستند اما ما به آن ۵۰۰ هزار نفر کاری نداریم اما به دو تابعیت‌هایی ایراد می‌گیریم که در مصادر امور، معاون وزیر، کارشناس ارشد و در نهاد ریاست جمهوری هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیشترین دو تابعیتی‌ها در وزارت نفت هستند و انگلیسی‌ترین وزارت خانه قبل از انقلاب نفت بوده و صفرتا صد این وزارت خانه را انگلیسی‌ها نوشته‌اند و هنوز ۷۰ درصد این وزارت خانه انگلیسی است و پس‌ازآن دو تابعیتی‌ها در وزارت خارجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

کریمی قدوسی افزود: اما با تذکر ما، نهاد ریاست جمهوری از ما شکایت کرد و این درد است که انقلاب به‌جایی رسیده که دولت از ما در دفاع از انقلاب شکایت کند.

tel final1

 

Share