رئیس کل دادگستری گیلان:

حاشیه‌نشینی شهرها لانه‌های مخفی بسیاری از جرایم است/فضای مجازی غوغایی از آلودگی و فساد/مختلط بودن زن و مرد در عروسی‌ و مراسم‌ها عامل جرم و فساد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،احمد سیاوش‌پور پیش از ظهر امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف در سالن خاتم‌الانبیا(ص) این شهر با بیان اینکه امنیت از بخش‌های مختلف تأمین می‌شود، اظهار کرد: امنیت جزو اعتقادهای جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس، احمد سیاوش‌پور پیش از ظهر امروز در همایش پلیس، امنیت و اصناف در سالن خاتم‌الانبیا(ص) این شهر با بیان اینکه امنیت از بخش‌های مختلف تأمین می‌شود، اظهار کرد: امنیت جزو اعتقادهای جامعه است.

IMG_7877siavashpoorوی با اشاره به اینکه جامعه با تقوا به روز جزا اعتقاد دارد، افزود: جامعه بر مبنای اعتقادی بوده و باید به هشدار دهد.

رئیس کل دادگستری گیلان پایه اعتقادی را اصل امنیت دانست و تصریح کرد: ملاک قانون نظم و انضباط است و اگر نسبت به این امر بی‌توجهی شود جرم در جامعه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه امنیت پای‌بندی به قانون است، ادامه داد: در جامعه‌ای که پایه اشتغال آن محکم نباشد جوان بیکار مانند بمب خطرساز است.

سیاوش‌پور یکی از فاکتورهای امنیت را در اقتصاد عنوان کرد و گفت: تولید، هم‌گرایی و هم‌فکری توسعه کشور را رقم می‌زند و عکس این قضیه می‌تواند ضعیف باشد.

وی ایجاد بسترها را یکی از موارد مهم برای برقراری امنیت ذکر کرد و یادآور شد: حیای اجتماعی موجب جلوگیری از جرم و گناه می‌شود.

 رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه فرهنگ اصیل ایرانی بسیاری از خطاها را با حیای اجتماعی کنترل می‌کرد، افزود: پس از انقلاب مدیریت شهری حاشیه‌نشینی بسیار ضعیف بود و کمتر به آن توجه می‌شد از این رو حاشیه‌های آلوده و خطرناک در کنار شهرها ایجاد شد.

وی حاشیه‌نشینی شهرها را لانه‌های مخفی بسیاری از جرایم دانست و خاطرنشان کرد: مختلط بودن زن و مرد در عروسی‌ و مراسم‌ها عامل جرم و فساد بوده و این اختلاط هیچ توجیهی ندارد و منشأ هزاران فساد و اختلافات خانوادگی است.

سیاوش‌پور فضای مجازی را غوغایی از آلودگی و فسادها خواند و افزود: تمام حیا در این فضای مجازی ناپیدا برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه ساعت فعالیت بازار مشخص است، یادآور شد: بازاریان باید دارای نظم و ساعت باشند و زمان فعالیت خود را کنترل کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان رعایت موارد مذکور را در ایجاد امنیت تاثیر گذار دانست و متذکر شد: نباید حضور فیزیکی پلیس در همه جا باشد و بازاریان و اصناف باید از تجهیزات به‌روز برای امنیت استفاده کنند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: ۳ هزار و ۷۶۵ واحد خانه مسافر در گیلان نیازمند ساماندهی است.

رضا محمدزاده با بیان اینکه بسیاری از ناامنی‌ها و سرقت‌ها از افراد فرصت‌طلب در خانه مسافرها رقم می‌خورد، تصریح کرد: پلیس مسافرانی که به گیلان سفر کرده و در مراکز اقامتی ساکن می‌شوند نظارت دارد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت و نظارت را در دیگر صنوف از جمله پارکینگ‌ و نمایشگاه‌ها دنبال کرده و تا پایان سال جاری و اوایل سال ۹۶ واحدهای صنفی فاقد پروانه را به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسانیم.

tel final1

Share