در جلسه شورای شهر انزلی مطرح شد

جعفری: انزلی باید از وجود منطقه آزاد بهره مند شود/پورشعبان: حدود ۲۰ سال است که کار زیربنایی در انزلی انجام نشده/صفری: شهرداری انزلی ۲۰۰ میلیون تومان به ما قرض دهد!/احمدی فرد: شهرداری از پرداخت حقوق پرسنل خود عاجز است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هشتادمین جلسه علنی شورای شهر بندرانزلی با حضور شهردار و معاون سیاسی فرماندار و غیبت یک تن از اعضای شورا برگزار شد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هشتادمین جلسه علنی شورای شهر بندرانزلی با حضور شهردار و معاون سیاسی فرماندار و غیبت یک تن از اعضای شورا برگزار شد.

شهر انزلی باید از وجود منطقه آزاد بهره مند شودphoto_2016-10-04_11-49-09

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی، شعبان جعفری در نطق پیش از دستور این جلسه اظهار کرد: اگرچه تلاش های بسیاری صورت گرفته ولی نتوانسته ایم زیرساخت های مناسب شهری را فراهم کنیم و این موضوع فقط متوجه شهرداری نیست.

عضو شورای شهر انزلی با بیان اینکه نظم و انضباط در شهر دیده نمی شود یادآور شد: وقتی باران می آید شهر آب گرفتگی دارد و وقطی آفتاب می شود فضای سبز می سوزد.

وی افزود: میثاق نامه ای را در ابتدای این دوره از شورا امضا کردیم اما سوال اینجاست که آیا به درستی به آن عمل کرده ایم؟ باید به مردم آموزش های همگانی داده شود ولی ابتدا باید به پرسنل خود اینکار را انجام دهیم.

جعفری در پایان اظهارات خود گفت: منطقه آزاد انزلی می تواند در حوزه نوسازی سرویس حمل و نقل عمومی ورود کند و شهر باید از وجود منطقه آزاد بهره مند شود.

photo_2016-10-04_11-49-16احداث میدان جدید در شهر

سعید آفتابی دیگر عضو شورای شهر با بیان اینکه شرایط خاص بودجه ای باعث کندی کارها شده متذکر شد: روند طولانی پروژه ها و اصلاحاتی که در سطح شهر در حال شکل گیری است باعث بروز مشکلاتی می گردد که باید هرچه سریعتر به این امور رسیدگی شود و بعد به سراغ دیگر پروژه ها رفت.

این عضو شورای شهر یکی از پروژه های در دست احداث شهرداری را میدان بلوار امام رضا دانست و افزود: عملیات ساخت میدان امام رضا در هفته جاری آغاز می‎شود و نام پیشنهادی ما برای این میدان، میدان شهدای مدافع حرم است.

وی یادآور شد: با اتصال میدان گمرک به خیابان سوسر روگا و آزادسازی این خیابان گره های ترافیکی این منطقه تا حد زیادی رفع خواهد شد به طوری که یک کمربندی جنوبی خواهیم داشت.

آفتابی در پایان گفت: استفاده از نمونه آزمایشی اجرای آسفالت سرد که در محدوده ساختمان شهرداری جدید اجرا می شود در صورت نتیجه دادن مشکلات اجرایی بسیاری از پروژه ها را حل خواهد کرد.

حدود ۲۰ سال است که کار زیربنایی در انزلی انجام نشده است

photo_2016-10-04_11-48-09شهردار انزلی در این جلسه با اشاره به مشکلات متعدد زیربنایی در شهر به ساخت ساختمان جدید شهرداری، تاکسیرانی، آتش نشانی و اتوبوسرانی را اشاره کرد و گفت: یک روزه نمی توان مشکلات را برطرف کرد ولی تا هنگامی که سخت افزار نباشد نمی تواند نرم افزار را پیاده و یا کار کرد.

رضا پورشعبان با بیان اینکه کارهای زیر بنایی خوبی صورت گرفته است یادآور شد: شهرداری برای احداث پل «ولایت دو»  ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی به انتخاب بندرانزلی به عنوان پایلوت استانی در زمینه GIS اشاره کرد و گفت: به دلیل پیشرفت مثبتی که بندرانزلی در زمینه IT و GIS داشته است اداره ثبت اسناد استان گیلان محل انجام امور GIS پرونده های خود را در بندرانزلی قرار داد.

شهردار انزلی افزود: در راستای اقتصاد مقاوتی و فرمایشات امام از منابع بومی استفاده کردیم، ایراداتی که اعضا از وضعیت شهرداری و شهر می‎گیرند درست است ولی حدود ۲۰ سال کار زیربنایی در شهر انجام نشده است.

DSC_0551safariشهرداری انزلی ۲۰۰ میلیون تومان به ما قرض دهد!

حسن صفری، معاون سیاسی فرمانداری انزلی در این جلسه اظهار کرد: جمعیت انزلی با توجه به آخرین سرشماری ۱۳۸ هزار نفر است و  اعتبارات استانی و کشوری نیز بر اساس جمعیت صورت میگیرد ولی انزلی به استان و کشور خدمات رسانی می کند.

وی افزود: اگر شهری می خواهد اقتصادی پویا داشته باشد برنامه ریزی خوبی باید برای شهر صورت بپذیرد و پیشنهادات خوبی در این زمینه می توانم ارائه دهم.

معاون سیاسی فرمانداری انزلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش غریق اظهار کرد: از شهرداری انزلی ۲۰۰ میلیون تومان امانی می خواهیم تا منجیان غریق را مورد تشویق قرار داده و از موفقیت های آنان تشکر کنیم. البته اواخر سال وزارت کشور حقوق منجیان را پر داخت میک ند و بنده فقط برای تشویق این زحمات و کسب آمار فوق العاده توسط آنان این درخواست را دارم.

photo_2016-10-04_11-49-25شهروندان از وضعیت خدمات شهری راضی نیستند/شهرداری از پرداخت حقوق پرسنل خود عاجز است

امیر احمدی فرد دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه شهرداری در زمینه واگذاری رفت و روب و جمع آوری زباله به بخش خصوصی نظارت خوبی نداشته است افزود: شهروندان به هیچ وجه از وضعیت خدمات شهری راضی نیستند و در بحث نظارت بسیار ضعیف هستیم چه بسا فضای سبز ما آسیب های جدی تری در اثر واگذاری به بخش خصوصی متحمل شود.

وی متذکر شد: شهرداری باید برای آبیاری قطره ای فضای سبز برنامه ریزی داشته باشد تا سال آینده دوباره شاهد آبیاری با تانکر نباشیم.

عضو شورای شهر انزلی به دپوی مصالح در کنار خیابان اشاره کرد و گفت: پیشرفت کار عمرانی بسیار کند صورت میگیرد و این وضعیت شهروندان را آزرده خاطر کرده و از سوی دیگر باعث ترافیک در خیابان های پرتردد شهر شده و با شروع بارش نیز موجب آبگرفتگی معابر می‎شود.

عضو شورای شهر انزلی با اشاره به درخواست فرمانداری برای کمک هزینه حقوق ناجیان غریق توسط شهرداری اظهار کرد: با توجه به کاهش درآمد و محکومیت های میلیاردی در ماههای گذشته، شهرداری از پرداخت حقوق پرسنل خود عاجز مانده و شایسته است اول حقوق و مزایای پرسنل خودش را پرداخت بکند و اگر متمم و افزایش بودجه ای داشت این مبلغ را با رعایت ضوابط قانونی به فرمانداری جهت پرداخت حقوق ناجیان قرض بدهد.

در پایان مقرر شد تا در جلسه ای فوق العاده به این موضوع رسیدگی و تصمیم نهایی اخذ گردد.

tel final1

 

Share