در مراسم افتتاح پانزدهمین پارک محله ای رشت عنوان شد

توجه بیشتر به مناطق ۴ و ۵ شهرداری رشت در بودجه سال ۹۶/رعایت اعتدال و عدالت در ارائه خدمات شهری مهمترین دغدغه شورا و شهرداری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا, ثابت قدم با تاکید برتمرکز شهرداری بر نقاط کم برخوردار در توسعه شهری خاطر نشان کرد : مناطق ۴ و ۵ شهری رشت از مناطق کمتر برخوردار است که در بودجه سال ۹۶ توجه بیشتر و ویژه ای به این مناطق خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پانزدهمین پارک محله ای رشت در منطقه مسکونی پارس خزر افتتاح شد.۰۳۲۰۸

شهردار رشت با حضور در مراسم افتتاح پارک و فضای مکث منطقه پارس خزر با اشاره به اینکه تا پایان سالجاری تعداد پارک های محله ای شهر رشت از ۱۵ مورد به ۲۳ مورد خواهد رسید, اظهار داشت: پارک ها محله ای براساس نگاه هر محله یک فضای شهر است که در بودجه سال آینده این روند. توسعه ای برای کل مردم تعمیم خواهد داشت.

ثابت قدم با تاکید برتمرکز شهرداری بر نقاط کم برخوردار در توسعه شهری خاطر نشان کرد : مناطق ۴ و ۵ شهری رشت از مناطق کمتر برخوردار است که در بودجه سال ۹۶ توجه بیشتر و ویژه ای به این مناطق خواهد شد.

وی عدم دسترسی مناسب به خیابان اصلی و فقدان فضا های عمومی شهری در این محله را مهم ترین دغدغه ساکنین آن برشمرد و افزود : طی ۴ الی ۵ روز آینده کارگاه تجهیز جاده ای این محله برای تعریض خیابان و محله مجتمع مسکونی پارس خزر و محلات اطراف آغاز بکار خواهد کرد.

۰۳۲۰۹ ثابت قدم تصریح کرد: در راستای ایجاد سرمایه اجتماعی مبتنی بر فضاهای عمومی تفاهم نامه ای مشترک با شهروندان منعقد خواهد شد.

شهردار رشت ایجاد فضای امن و برخورد مدنی مناسب و دو سویه با شهروندان را از وظایف شهرداری ها برشمرد و یاد آور شد: برخورد مدنی مناسب از سوی شهروندان نیازمند توسعه سیمای شهری و زینت بخشی به محلات است و این مدنیت سبب خواهد شد تا شهروندان مشارکت حداکثری در توسعه فضاهای محله ای منطقه ای و ملی خود داشته باشند.

 ثابت قدم اظهار افزود: امید است با وقوع برند سازی در شهر رشت هم درآمد پایه و هم اشتغال به گونه ای ارتقا یابد تا در اداره شهر شاهد مشارکت حداکثری از سوی شهروندان باشیم.

رعایت اعتدال و عدالت در ارائه خدمات شهری مهم ترین دغدغه شورا و شهرداری است

۰۳۲۱۱امیرحسین علوی نیز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در هشت ماهه گذشته پیگیری های مردم این منطقه سبب شد تا شهرداری و شورا به این پیگیری ها پاسخ مثبت داده و امروز شاهد افتتاح سه فضای، تندرستی ، آرامش و نشاط در این منطقه باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت  بودجه سال جاری شهر رشت را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امید است اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری بتوانند در تحقق و تخصیص این بودجه موفق عمل نمایند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون شهرک ها باید به صورت مستقل عمل نمایند گفت : از آنجایی رعایت اعتدال و عدالت در ارائه خدمات شهری مهم ترین دغدغه شورا و شهرداری است. این دو نهاد ارائه خدمات شهری به شهروندان به خصوص مردم این منطقه را برخود وظیفه می دانند.

علوی با اشاره به اینکه هدایت توسعه شهری به مناطق و شهرک های حاشیه ای سبب کاهش تراکم شهری خواهد شد گفت: امروز بزرگترین دغدغه مردم این منطقه عرض کوتاه و نداشتن شانه خاکی و آسفالت و مناسب در جاده دسترسی است که با درایت شهردار و مدیر منطقه این نقیصه نیز به زودی برطرف خواهد شد.

 تجهیز سه ایستگاه تندرستی, آرامش و نشاط در مجتمع مسکونی پارس خزر

۰۳۲۱۳مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت ضمن قدردانی از حمایت های دکتر ثابت قدم در توسعه فضاهای عمومی شهر اذعان داشت : در مسیر لاکان ۱۰ شهرک وجود دارد که متاسفانه از خدمات شهری چندانی برخوردار نیستند.

مهندس عبداللهی منطقه ۵ را از مناطق کم درآمد شهرداری رشت برشمرد و گفت : ساماندهی شهرک های مسکونی واقع در منطقه ۵ یکی از سیاست های این شهرداری است.

وی افزود: شهرک مسکونی مجتمع پارس خزر با وسعت ۴ هکتار و ۱۹۹ واحد مسکونی در منطقه لاکان واقع شده که متاسفانه از سال ۷۳ تاکنون همچون دیگر شهرک های این منطقه از هیچگونه خدماتی بهره مند نشده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری با اشاره به تجهیز ایستگاه تندرستی, نشاط, آرامش در مجتمع مسکونی پارس خزر تصریح کرد : این سه فضا در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

tel final1

Share