در جلسه شورای آرد و نان تالش به ریاست معاون فرماندار مطرح شد

تعداد نانوایی‎های تالش بیشتر از استانداردهای کشوری است/تاسیس واحدهای جدید موجب مزاحمت شغلی برای سایر واحدها می‎شود/چوبر بخش حویق «شهر نانوایان» است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیار میرزا معاون فرماندار تالش تعداد نانوایی های تالش و بخصوص شهر تالش را بیشتر از استانداردهای کشوری ذکر کرد که می بایستی برای آن چاره اندیشی شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای آرد و نان شهرستان تالش ظهر روز یکشنبه ۱۸ مهر تشکیل جلسه داد.img_6673

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش, سید جلال سید محمدی معاون سیاسی- اجتماعی فرمانداری تالش و رییس این شورا با بیان مهم بودن تهیه نان به عنوان غذای بیشتر مردم منطقه گفت: مواردی از تخلفات برخی واحدهای صنفی گزارش می شود که ضرورت بازرسی های مستمر را را دوچندان می کند.

وی در همین خصوص به عدم انجام بازرسی از سوی این شورا نیز اشاره کرد که در دستور کاری آن قرار خواهد گرفت.

سیدمحمدی به استفاده از ابزار تشویق و تنبیه و نقش آن در نظارت بر عملکرد نانوایان تاکید کرد و گفت: کار برخی نانوایان در پخت نان نامرغوب ظلم در حق مردم است.

وی به موضوع افزایش جمعیت پرداخت که می بایست بر اساس آمار سهمیه آرد منطقه افزایش یابد که با یک بررسی آماری ۶۰۰ واحد آرد به سهمیه منطقه افزوده شد.

معاون فرماندار تالش تعداد نانوایی های تالش و بخصوص شهر تالش را بیشتر از استانداردهای کشوری ذکر کرد که می بایستی برای آن چاره اندیشی شود.

وی همچنین به درخواستهای جدید برای تاسیس نانوایی اشاره کرد که از معیارهای جدید جهت راه اندازی این واحدها استفاده خواهد شد.

این مسوول دولتی بی کیفیتی آرد را یکی از مشکلات بیان شده توسط بیشتر نانوایان ذکر کرد.

وی بررسی پرونده های مربوط به تاسیس نانوایی را یکی دیگر از موارد دستور جلسات بیان کرد تا با دقت بیشتری این روند طی شود.

سیدمحمدی برگزاری کلاسهای توجیهی افراد شاغل و مالکان نانوایی ها را یکی از اقداماتی برشمرد که می تواند مشکلات موجود را کاهش دهد.

چوبر از توابع بخش حویق «شهر نانوایان» است

سید رسول موسوی رییس اداره صنعت معدن و تجارت برخوردهای نامناسب صاحبان برخی نانوایی ها را متذکر شد که بازرسین این اداره را از کار بازداشته است. وی تصریح کرد تعدادی از افراد متخلف اجازه بازرسی از واحد صنفی خود را به بازرسین نمی دهند.

ماشا الله امیدی رییس اتحادیه نانوایان تالش در سخنانی ضمن بیان مشکلات جاری، با تاسیس واحدهای جدید در شهرهای تالش به شدت مخالفت کرد.

وی گفت: صدور هر گونه مجوز تاسیس موجب سرازیر شدن سیل اعتراضات و شکایات به این اتحادیه خواهد شد. تالش به هیچ وجه امکان تاسیس واحدهای جدید را ندارد که موجب مزاحمت شغلی برای سایر واحدهای مشغول به کار می شود.

رییس اتحادیه نانوایان تالش از درخواستها برای پخت ۲ منظوره در این واحدها خبر داد که بیشتر این واحدها فاقد فضای لازم برای چنین فعالیتی هستند.

وی شهر کوچک چوبر از توابع بخش حویق را «شهر نانوایان» خواند که درخواستهای فراتر از ظرفیت منطقه برای احداث واحدهای جدید در آن به این اتحادیه ارایه می شود.

امیدی همچنین از بازرسی های مشترک استقبال کرد و از برخورد با تعدادی از واحدهای متخلف خبر داد.

قائمی نماینده اداره بهداشت تالش با بیان بازرسی های واحد بازرسی بهداشتی این اداره گفت: بازرسی های مشترک نیز جزیی از کار این اداره است.

وی از راه اندازی سامانه و تنظیم قانون جدید برای کنترل وضعیت سلامت افراد شاغل خبر داد که صدور کارهای تندرستی با اجرای این قانون از طریق دفاتر پیشخوان دولت خواهد بود.

قائمی برخی موارد مانند بیماری را از جمله مواردی ذکر کرد که در قانون جدید به عنوان شرایط بحران تعریف می شود.

در ادامه این جلسه درخواستهای تاسیس نانوایی و انتقال مالکیت آنها مورد بررسی قرار گرفت که تعدادی از این درخواستها برای بررسی بیشتر به نظر کارشناسی بازرسان موکول شد.
محمود شکری

tel final1

Share