بخشدار سنگر:

تشکیل بوستان روستایی در بخش سنگر/ ۸۵ درصد مردم بخش در روستاها زندگی می‎کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بخشدار سنگر با بیان اینکه باید ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی این بخش در راستای اقتصاد مقاومتی به مردم معرفی شود، از تشکیل بوستان روستایی قاضیان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان، رحیم رحیمی، بخشدار سنگر در نشست بررسی مشکلات بخش سنگر با تسلیت ماه محرم، با اشاrahimio_2016-07-29_08-21-02ره به برگزاری اولین جلسه بررسی مسایل و مشکلات این بخش که در سال ۹۳ و با ۳۰ مصوبه برگزار شد، گفت:  ۸۰ درصد از این مصوبات طی این دو سال انجام شده است.

وی شاخص این مصوبات را گازرسانی، برق، آسفالت راه های روستایی عنوان کرد و افزود: عدم تکمیل کمربندی سنگر که  نیازمند تخصیص شن و ماسه بوده و با کندی پیش می رود یکی از بزرگترین دغدغه های این بخش است.

رحیمی، اظهار کرد: با اعتبارات کم و دو هزار متر مربع صدور مجوز نمی توانیم این طرح را به پایان برسانیم.

وی با گرامیداشت یادو نام ۲۹۲شهید بخش سنگر، بیان کرد: سنگر با ۳۳۰ کیلومتر یکی از بزرگترین بخش های استان گیلان است که طبق آخرین آمار سرشماری جمعیت ۵۷ هزار و ۴۶۵ نفری دارد که پر جمعیت ترین بخش شهرستان رشت است.

رحیمی با بیان اینکه نزدیک به ۴۷هزار نفر یعنی ۸۵ درصد مردم در روستاهای این بخش زندگی می کنند، ادامه داد: یکی از شاخصه های ارزشمند دولت تدبیر و امید در راستای رسیدگی و توانمند سازی روستاها و بحث رسیدن به مهاجرت معکوس است که انرا با برنامه های خوب و مدون دنبال می کند در حالی که ما با این جمعیت آماری در روستاهای خود فقط باید زیرساخت ها  همچون آب رسانی، گاز رسانی، برق و… را تقویت و امنیت روانی روستائیان خود را تامین کنیم که مردم بدلیل این کمبودها به شهر نیایند.

وی تصریح کرد: ما از ۱۳روستا  در بخش سنگر در قبل از انقلاب به ۴۰ روستا رسیدیم که اکنون ۳۸ روستای ما بحث گاز رسانیشان به اتمام رسیده و فقط دو روستای نصر الله آباد و شیخ علی بست مانده که این نوید را می دهیم تا پایان سال جاری به شبکه گاز رسانی متصل خواهند شد و بخش سنگر را به بخش سبز تبدیل خواهیم کرد.

رحیمی به تعدادی از روستاهایی که کمتر از ۵۰ خانوار و نیز مهاجرینی که در گوشه کنار این روستاها مسکن دارند اشاره کرد و افزود: چنین موارد جا مانده ای هم هستند که از نعمت گاز محرومند و به عنوان حفره های خالی در صدد رفع مشکل این مردم نیز خواهیم بود.

وی همچنین خواستار رسیدگی به مشکل نفت سفید ۵ روستایی که در هفته دولت سال جاری گاز رسانی شده اند اما هنوز انشعابات آنها به منازل وصل نشده، شد و گفت: امیدوارم با هماهنگی شرکت گاز و نفت حداقل تا نیمه زمستان که انشعابات این روستاییان وصل شود، نفت در اختیار این پنج روستا قرار بگیرد.

رحیمی در ادامه خاطر نشان کرد: در بحث امنیت روانی روستائیان یکی مشخص کردن اسناد مالکیت آنان است که مراجعات مردم در این زمینه بسیار بالا است اما متاسفانه در صدور این اسناد بسیار عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول امسال فقط ۸۹ سند مالکیت صادر شده است، گفت: این در حالی است که  یکهزار و ۷۰۰ پرونده تشکیل شده است.

رحیمی در خصوص آب رسانی نیز با بیان اینکه از ۴۰ روستای این بخش ۲۹ روستا از  آب شرب روستایی بهره مند است، اظهار کرد: ۱۱روستای سنگر که بالغ بر ۱۱هزار نفر جمعیت دارد از آب شرب مناسب برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه شهر سنگر از عدم آب مناسب و کیفیت بسیار پایین رنج می برد، اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی را که دو هزار متر است خواستار شد.

رحیمی از آسفالت معابر مسیر امام زاده هاشم که در شرایط نامناسب ریزش قرار دارند و با هشدار ستاد بحران نیز روبرو شده است تا پایان پاییز امسال خبر داد که با تعهد مسولین مربوطه انجام می شود.

بخشدار سنگر در ادامه از تشکیل بوستان روستایی در قاضیان این بخش خبر داد و افزود: ۱۵ هکتار زمین برای این امر در نظر گرفته شده و تا کنون با چند سرمایه گذار نیز صحبت شده است که امیدواریم با مشارکت دهیاری، این طرح به عنوان یک یادگار ارزشمند در شهرستان رشت بجا بماند.

وی در خصوص تشکیل یک بازارچه مناسب جهت ساماندهی دستفروشان مسیر رشت به تهران که با مشقت زیادی به سرانجام رسیده است، گفت: شایسته است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان ساخت یک نمازخانه و سرویس بهداشتی را برای راحتی حال هنرمندان صنایع دستی در آن محل انجام دهند.

وی بخش سنگر را دارای ظرفیت های زیاد گردشگری و توریستی عنوان کرد که با داشتن موزه روستایی در سراوان، سد سنگر، هنرمندان صنایع دستی، نیازمند فعال کردن پایگاهی برای معرفی جاذبه های گردشگری با شناسایی مردم است.

گفتنی است، در این نشست هر یک از مدیران و نمایندگان دستگاه ها نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص ارایه خدمات مطلوبتر به مردم این بخش ارایه کردند.

tel final1

Share