تبرئه مرد جوان از تعرض و قتل پسر تنها در خانه اش

مردی که متهم است پسری جوان را به قصد برقراری ارتباط نامشروع به قتل رسانده است به دلیل عدم وجود مدارک کافی و مستند مبنی بر ارتکاب جرم، از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران تبرئه و در آستانه آزادی قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتماد, مردی که متهم است پسری جوان را به قصد برقراری ارتباط نامشروع به قتل رسانده است به دلیل عدم وجود مدارک کافی و مستند مبنی بر ارتکاب جرم، از سوی قضات دادگاه کیفری استان تهران تبرئه و در آستانه آزادی قرار گرفت. این در حالی است که او پیش از این در دادگاه بدوی به قصاص نفس محکوم شده بود اما با نقض این حکم در دیوان عالی کشور، پرونده‌اش در دور رسیدگی مجدد قرار گرفت.reuntitled
٢٨ آبان ٩٢ پلیس پایتخت از مرگ مشکوک پسری جوان در خانه‌اش در جنوب شرق تهران باخبر شد. با حضور ماموران مشخص شد پسری ٢۶ ساله در حالی که برهنه است به قتل رسیده و خواهرش نخستین کسی است که با جسد او روبه‌رو شده است. او به کارآگاهان گفت: «او ظهر روز حادثه به من زنگ زد و با صدای خیلی ناراحتی گفت یکی از دوستانش در خانه است و پرسید کجایم. گفتم سر کارم اما چون سرم خیلی شلوغ بود، سریع حرفم را تمام کردم. دو ساعت بعد، به نزدیکی‌های خانه که رسیدم دیدم برق‌ها خاموش است و در ورودی باز مانده. می‌خواستم وارد خانه شوم که دیدم کفش‌های حسین به اطراف افتاده. از نور ضعیفی که هال را روشن کرده بود، متوجه بدن برهنه برادرم که روی زمین افتاده و کف از دهانش بیرون ریخته بود، شدم. آنقدر بلند جیغ کشیدم که همسایه‌ها سریع آمدند» به گفته مامور پزشکی قانونی، مقتول دقایقی پیش در یک درگیری کشته شده بود. وسایل مربوط به ارتباط جنسی نیز که در کنار او افتاده بود، فرضیه وقوع قتل در یک ارتباط غیراخلاقی را پررنگ می‌کرد. پرینت تماس‌های مقتول نیز نشان می‌داد که او پیش از قتل، ۴ بار با شماره‌ای ناشناس تماس گرفته است. صاحب خط پس از مدتی دستگیر شد و به ماموران گفت: «من سیم کارتم را مدتی پیش به برادرزنم، احمد داده بودم و هیچ خبری از ماجرا ندارم. او در کار خرید و فروش کفش است.» با کسب این سرنخ، دستگیری احمد به شماره افتاد اما سرانجام او پس از سه ماه، خودش را به پلیس تسلیم کرد.
متهم ٣٢ ساله در بازجویی‌ها تعرض و قتل را رد کرد و گفت: «آن روز از سلماس به تهران آمده بودم تا کفش بفروشم. برای رفتن به خیابان فردوسی سوار مترو شدم. آنجا مقتول به من نزدیک شد و گفت آشنایان زیادی در کار کفش دارد و می‌تواند به من کمک کند. شماره همراهم را گرفت. چند دقیقه بعد از مترو که بیرون آمدم با من تماس گرفت و پیشنهاد غیراخلاقی داد. من هم گوشی را قطع کردم و پس از سر زدن به چند مغازه، دو روز بعد به سلماس برگشتم.» ادعای متهم در حالی بود که به گفته پلیس، گوشی او در شعاع ۵٠٠ متری محل وقوع قتل (خانه مقتول) ردیابی شده و در زمان حادثه نیز با سیم کارت مقتول یکجا بوده است. دادستانی با استناد به این مدرک، کیفرخواست پرونده را صادر کرد و برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاد. متهم که در این شعبه با درخواست قصاص از سوی اولیای دم روبه‌رو شده بود بار دیگر خود را بی‌گناه دانست و گفت: «من اصلا مقتول را نمی‌شناسم و نخستین‌بار هم در همان بازجویی‌ها از کشته شدن او باخبر شدم. روز حادثه وقتی به من زنگ زد و پیشنهاد غیراخلاقی داد، گوشی را قطع کردم. » با این وجود قضات دادگاه او را بنا به مدارک موجود خصوصا ردیابی پلیس آگاهی از گوشی‌اش به قصاص نفس محکوم کردند. این حکم با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده و در آنجا با این دلیل که براساس حدس و گمان صادر شده، نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی فرستاده شد. روز گذشته، در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده در این شعبه پدر مقتول با رد ادعای غیراخلاقی متهم، بار دیگر تقاضای قصاص کرد.
سپس متهم با انکار دوباره قتل گفت: «در این سه سالی که در زندان هستم مدام آرزو کردم که قاتل اصلی پیدا شود. مقتول آن روز پیشنهاد غیراخلاقی داد. گفتم اهل این حرف‌ها نیستم و گوشی را قطع کردم. من بچه شهرستانی هستم و ترسیده بودم. وقتی دنبال خرید کفش بودم، مدام پشت سرم را نگاه می‌کردم که نکند دنبالم باشد. » ادعای ترسیدن از مقتول در حالی است که متهم دو فقره سابقه نزاع و ضرب و جرح دارد و به گفته خودش برای خرید و فروش کفش بارها به خارج از کشور سفر کرده است. او درباره مدرک اصلی پلیس برای انتساب اتهام قتل به او (ردیابی گوشی) نیز مدعی اشتباه دکل‌های مخابراتی شد تا نوبت به وکیلش برسد. او نیز بر احتمال خطای دکل‌های مخابراتی در محاسبات حضور متهم در محل قتل تاکید کرد و گفت: «در دو جای پرونده دکل‌ها مختصات اشتباهی داده‌اند که مستنداتش در پرونده موجود است. موکل من در زمان قتل در ترمینال غرب بوده و نمی‌تواند مرتکب جنایت شده باشد.» در پایان دادگاه، قضات متهم را به دلیل نبود مدارک مستند از قتل تبرئه کردند. مرد ٣٢ ساله به زودی آزاد می‌شود.

tel final1

Share