مشروح گزارش جلسه شورای شهر تالش

تا ۲ سال آینده خیابان های تالش تبدیل به پارکینگ سیار می‎شود/تغییر کاربری ترمینال شمالی تالش

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صدقی رییس سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی شهرداری تالش اظهار کرد: خیابانهای تالش دیگر جوابگو نیست و هم اکنون نیز برای هر گونه اقدامی دیر شده است. وی آینده خیابانهای این شهر در ۲ سال آینده را به یک پارکینگ سیار تشبیه کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه عصر روز پنجشنبه اول مهر شورای اسلامی شهر تالش با موضوع ترافیک و آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس سطح شهر برگزار شد.photo_2016-09-24_14-09-34

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش٬ طالب طالبی رییس شورای اسلامی شهر تالش با برشمردن نقاط پرافیک و پراکندگی مدارس و واقع شدن گره های ترافیکی شهر یادآور شد: دانش آموزان به خصوص سطوح ابتدایی در معرض آسیب های ناشی از ترافیک سنگین و بی نظمی های آن قرار دارند.

وی با اشاره به وجود مدارس متعدد در محدوده میدان امام خمینی به منزله میدان مرکزی شهر خواستار حل گره های ترافیکی شهر تالش شد.

طالبی استقرار ایستگاه تاکسی های شهر اسالم در محدوده میدان و نزدیکی دبستان سمیه این شهر را یک تهدید برای دانش آموزان و یک بار اضافی برای ترافیک اعلام کرد که در پر رفت و آمدترین نقطه اتفاق می افتد. وی استقرار این ایستگاه را بدون مجوز شورای ترافیک شهرستان و شورای شهر عنوان کرد.
مختاری معاون آموزش و پرورش تالش با ذکر مناطق پرافیک اعلام کرد حدود ۲۰۰۰ هزار دانش آموز در ۵ مدرسه میدان مرکزی تالش مشغول به تحصیل خواهند شد و معظل ترافیک یکی از دغدغه های ما نیز هست.

وی همچنین گفت: پل هوایی در نزدیکی مدارس محدوده جاده های اصلی یک نیاز است و در صورتی که شهرداری اقدام به احداث پل نماید و مدارس برای عقب نشینی لازم آمادگی دارند.
معاون آموزش و پرورش از عدم تردد تاکسی ها در برخی مناطق نیز گلایه داشت.

وی محدوده میدان نماز تا طولارود و شمال شهر تالش را فاقد پوشش لازم از سوی تاکسیرانی اعلام کرد که در زمان تقسیم نیروی انسانی این اداره را برای تدریس در این مدارس با مشکل مواجه می کند.

تا ۲ سال آینده خیابان های تالش تبدیل به پارکینگ سیار می‎شود

احمد قلعه کفایی نایب رییس شورای شهر تالش از استقرار مدارس تازه تاسیس غیر انتفاعی در خیابانها و کوچه های تنگ و باریک و خیابانهای شلوغ انتقاد کرد.

وی استقرار این مدارس و مراجعه والدین برای انتقال فرزندانشان را یکی از موانع موجود برای رفت و آمد روان خودروها اعلام کرد و توجه به موضوع ترافیک را یکی از اولویت های این مجوزها ذکر نمود.
مختاری در پاسخ به انتقاد این عضو شورای شهر از استیجاری بودن ساختمان های این مدارس خبر داد که هر چند سال یکبار مجبور به جابجایی هستند.
سروان محمد میرزاعلی زاده رییس پلیس راهور نیروی انتظامی تالش گفت: تاکنون هیچ موردی برای استعلام ترافیکی مدارس و فضاهای آموزشی برای پلیس راهور مطرح نشده و کارشناسان آمادگی دارند تا این موضوع را بررسی و اعلام نمایند.
مختاری در پاسخ به این انتقادات از استعلام های لازم از اداره اماکن خبر داد و مجوزهای صادر شده را مشروط به تایید این اداره نیروی انتظامی عنوان نمود.
رحمت اله صدقی رییس سازمان تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی شهرداری تالش اظهار کرد: خیابانهای تالش دیگر جوابگو نیست و هم اکنون نیز برای هر گونه اقدامی دیر شده است. وی آینده خیابانهای این شهر در ۲ سال آینده را به یک پارکینگ سیار تشبیه کرد.
وی از اقدام این سازمان برای شناسایی ایستگاه های غیر مجاز سطح شهر و برنامه ریزی برای ساماندهی آنها خبر داد و افزود: استفاده این مسافرکش ها از سطح شهر را از جمله موانع ترافیکی و از عوامل اختلال در امنیت شغلی تاکسی داران اعلام کرد.
طالبی از ضرورت هدایت خودروهای مسافر کش شهرهای همجوار به ترمینال ها سخن گفت و یادآور شد: در میدان مرکزی شهر و جنب خانه معلم ایستگاه شماره ۱ آتش نشانی با مشکل بزرگی روبروست و هر گونه عملیات امداد رسانی را با مشکل مواجه کرده است.

وی از علاقمندی شوراها و شهرداران اسالم و لیسار و سایر شهرها همچون چوبر و حویق برای راحتی همشهریان خود و تحمیل بار ترافیکی به شهر تالش انتقاد کرد.

تغییر کاربری ترمینال شمالی تالش/ ایستگاه های تاکسی شهری بلااستفاده هستند

صدقی نیز با تاکید بر حفظ و احیای ترمینال ها گفت: ترمینال ها آبروی شهرها هستند و از تغییر کاربری ترمینال شمالی تالش به دلیل بدون استفاده بودن خبر داد که شایسته تالش نیست.
وی همچنین خواستار انتقال اتوبوسهای شب رو تالش به ایستگاه رشت شد.
صدقی در ادامه صحبتهای خود از نصب علایم و سرعت گیر در نزدیکی مدارس و رنگ آمیزی و خط کشی خطوط عابر پیاده و نصب تابلوهای لازم خبر داد که به صورت شبانه روزی انجام شده است تا در روز شنبه که مصادف با بازگشایی مدارس است مشکلی به وجود نیاید.
وی استقرار سواری مسافرکش شهرهای مجاور را یک مسئله جدی ذکر کرد که باید به آن پرداخته شود

 مسوول سازمان حمل و نقل و تاکسیرانی از اختصاص کشیک خیابانهای فاقد خطوط تاکسی در محدوده خیابانهای بهشتی، شهرک فرمانداری و شهر بسیجیان خبر داد و گفت: کلیه مرخصی ها لغو شده است.

وی وضع کرایه برای مسیرهای ویژه را یک اقدام تشویقی برای رانندگان این خطوط ذکر کرد که مشروط به تصویب شورای شهر و شورای ترافیک است.

وی ایستگاه های تاکسی شهر تالش را فاقد استفاده ذکر کرد و علت این مورد را استفاده از ایستگاه تاکسی جهت پارک خودروهای روسا و کارمندان بانک های شهر تالش اعلام نمود.
این مسوول شهری از جلوگیری مغازه داران برای احداث ایستگاه تاکسی به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود خبر داد و با قدردانی از زحمات پلیس راهور حل مشکل ترافیکی شهر را بدون حمایت این نیرو غیر ممکن ذکر کرد.
صدقی از عدم استقرار مامورین راهور در شمال شهر تالش به خصوص تقاطع شهید مهرقربانی( سه راه ییلاق) انتقاد کرد و گفت: تردد شن کش ها در این محدوده و استقرار خودروهای نیسان حامل کاه و کلش را از جمله موانع موجود است که موجب ایجاد ترافیک تا سه راهی سید نیکی و در برخی موارد تا مزار شهدا می شود.
وی به قطع برق تابلوهای راهنمایی رانندگی اشاره کرد که یکی از عوامل بروز تصادفات منجر به حادثه شهر تالش است که با اداره برق تالش تعامل لازم از سوی این سازمان صورت گرفته است. این مسئول در بخش دیگری از صحبتهایش به اطلاع رسانی پیامکی و ارتباط مستمر با رانندگان پرداخت.

شهر تالش به دلیل ۵ گره ترافیکی عمده قفل می شود

سروان محمد میرزا علی زاده با یادآوری ترافیک سنگین شهر تالش گفت: شهر بدون حضور نیروی انتظامی به دلیل ۵ گره ترافیکی عمده قفل می شود. وی اجرای یک طرح جامع ترافیکی را از الزامات این شهر برشمرد که نبود آن احساس می شود. وی اصلاح هندسی در این گره ها را یکی دیگر از راهکارها اعلام کرد که نیازمند هزینه هایی است.

علیزاده احداث یک پل در مجاورت پل بزرگ کرگانرود را یکی از الزامات ترافیک روان در این محدوده ذکر کرد و پل شهری لیسار را نمونه این قضیه بیان کرد.
وی به انتقادات گاه و بیگاه و علنی از ترافیک اشاره کرد که در گام اول متوجه پلیس راهور است و انتقال سواری های مسافرکش به ترمینال های حاشیه شهر را موردی امتحان شده بیان کرد که به علت ایجاد هزینه، توسط مردم استقبال نمی شود. وی در پاسخ به پیشنهاد احمد قلعه کفایی مبنی بر برخوردهای سخت و یک طرفه شدن چند خیابان بزرگ شهر تالش گفت: این مورد باید بررسی و امتحان شود و تنها یک مسکن برای موضوع است.

میرزا علیزاده در پاسخ به انتقاد طالبی در مورد استقرار ایستگاه اسالم در محدوده میدان مرکزی شهر گفت: این کار برای دور کردن مسافربرهای شخصی صورت گرفته است و برای انجام هر گونه پیشنهاد شورای شهر ما آمادگی اعزام نماینده شورای شهر برای حضور و پاسخگویی به معترضان را داریم. وی در مورد سختگیری و توقیف خودروها را فاقد کارایی اعلام کرد و بر ضرورت کار فرهنگی تاکید نمود.

برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت شهرداری تالش

داداشی معاون و نماینده شهرداری تالش با اشاره به الگوی خطی بودن شهرهای شمالی و خصوصا تالش گفت: امتداد خیابانها و استقرار ادارات، اماکن اداری و سازمانها در طول همین خط یک مشکل بزرگ است که در طرح جامع شهری برای آن راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است.

وی از لزوم برقراری کاربری شناور در شهر تالش سخن گفت و یادآور شد این موضوع به خوبی در طرح جامع مورد مطالعه قرار گرفته است و احداث جاده کمربندی را یکی از موراد بلند مدت ذکر کرد.
داداشی رودخانه کرگانرود را یکی از موانع موجود برشمرد که مطالعه احداث ۲ پل بر روی آن انجام شده است.

معاون شهردار تالش آزادسازی پیاده روها را یکی از اقدامات انجام شده ای بیان کرد و گفت: از یک بسته فرهنگی ویژه بازگشایی مدارس رونمایی خواهد شد.
این جلسه در حالی برگزار و به پایان رسید که برخی از اعضای شورای شهر به دلیل ترافیک سنگین مسیر با تاخیر وارد جلسه شدند.

tel final1

Share