در دیدار جمعی از صاحبان صنایع با نماینده بنیاد برکت در شرکت شهرک های صنعتی گیلان عنوان شد

تامین منابع مالی عمده ترین مشکل واحدهای صنعتی گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان عمده ترین مشکل واحدهای صنعتی فعال را تامین منابع مالی اعلام کرد و گفت: تاکنون بیشترین منبع تامین مالی این واحدها بانک ها بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طهمورث لاهوتی اشکوری در نشست با خطیبی از مدیران بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)  و جمعی از صاحبان صنایع گیلان با بیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای صنعتی در بازپرداخت تسهیلات دریافتی دچار مشکل می شوند  اظهار داشت: تاکنون برای تامین مالی واحدهای صنعتی  کمک از بورس و فرابورس را پیشنهاد می کردیم اما امروز بنیاد برکت نیز به این جمع اضافه شده است. upimg09262016040602

وی با اشاره به فعالیت های این بنیاد و اقدامات موثر این نهاد در حل مشکلات مالی واحدهای صنعتی خاطر نشان کرد: مشارکت های بنیاد برکت با این واحدها فزونی‌گرفته و تاکنون نیز این مشارکت مثمر ثمر بوده است.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان تاکنون به دنبال فرایند حل مشکلات مالی واحدهای صنعتی فعال از کانال معاونت برنامه ریزی استانداری اقدام می شد اما با شرایط فعلی می توانیم به طور مستقیم واحدهای صنعتی متقاضی را  به بنیاد برکت معرفی کنیم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان خبرداد: تامین منابع مالی عمده ترین مشکل واحدهای صنعتی گیلان است.

لاهوتی تاخیرات و فراز و نشیب های موجود در بازار را از عوامل تاخیر در بازپرداخت دیون بانکی برشمرد و با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف بدهی صاحبان تولید به بانک ها تصریح کرد: با کمک بنیاد برکت به دنبال ارتقا سطح کیفی تولیدات استان با کمترین دغدغه مالی هستیم.

وی افزود: این بنیاد زیر مجموعه ستاد فرماندهی حضرت امام ( ره) است و تمام چهارچوب های لازم را در لوای قانون اسلامی دارا بوده وبر این اساس تمامی قراردادها را بدون دریافت سود ریالی در نظر می گیرد.

در ادامه این نشست همچنین نیز خطیبی از مدیران بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)  با اشاره به تاسیس این بنیاد در ۹ سال پیش به دستور مقام‌معظم رهبری٬ هدف اصلی از تاسیس این بنیاد را کمک به اشتغالزایی و رونق صنعت به‌ویژه در مناطق محروم اعلام کردو  بیان داشت: تامین منابع مالی در مناطق محروم فقط از طریق بانک یا سرمایه گذاران توانمند خصوصی  امکانپذیر بود  و این مساله علت اصلی مشارکت بنیاد برکت در طرح های روستایی و مناطق محروم است.

خطیبی با بیان اینکه این بنیاد در مواردی همچون راهسازی و سد سازی با هدف اشتغال پایدار نیز فعالیت می کند گفت: ۷۰ درصد از فعالیت های بنیاد در پروژه های اقتصادی است.

وی عملکرد این بنیاد را تقاضا محور اعلام و هدف عمده آن را کمک به واحدهایی که نیاز به کمک واقعی دارند عنوان کرد.

خطیبی مشکلات بانکی را مشکل اصلی بسیاری از شرکت های فعال برشمردو اولین راه حل این مشکل را درخواست تعیین تکلیف بدهی واحدهای صنعتی با بانک های عامل دانست.

خطیبی  میزان سهام شرکت بنیاد را ۴۹ درصد و بدون دریافت سود دوره فروش اعلام و تاکید کرد: روش مشارکت این بنیاد، اسلامی بوده وانتظار می رود که مبالغ پرداختی به صاحبان صنایع بابت پویایی پروژه ها هزینه شود.

به گفته وی تمام دارایی های شرکت ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزشیابی می شوند و انتظار می رود که دفاتر مالی این شرکت ها نیز واقعی باشد.

 این مسئول افزود: بعد از ۳ سال صاحبان صنایع مختار هستند که سهام را از بنیاد برکت خریداری کنند.

وی در پایان بیان داشت : این بنیاد با واحدهایی که ارزش روز بدهی های آنها بیش از ۵۰ درصد ارزش روز دارایی های انان باشد تمایل به همکاری ندارد.

tel final1

Share