دیارمیرزا گزارش می دهد

بی‎توجهی مسئولان به مشکلات مردمی که زبان گله و شکایت ندارند/ پیگیری ۳ ساله اهالی درزی محله برای حل مشکل ضعف برق نتیجه نداده است+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اهالی این روستا همگی خواستار پیگیری تعویض تیرهای برق چوبی و فرسوده و رهاشده شدند و از مسئولین امور برق خواستند که نیم نگاهی به این روستا پس از گذشت سه سال پیگیری داشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ۱۰ کیلومتر از کلاچای که می گذریم روستایی را می بینیم به نام درزی محله ؛ روستایی که با ۷۵ خانوار و با فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز شهرستان رودسر با مردمانی صاف و ساده و مهربان روبرو است. درزی محله دارای ۴۵۲ هزار مترمربع زمین مزروعی ، ۸۲ هزار متر مربع زمین باغی و ۵۴ هزارمتر مربع زمین مسکونی جزو بزرگترین روستاهای شهرستان رودسر محسوب می شود.photo_2016-09-29_08-52-01
رحمت بابایی رئیس شورای اسلامی روستای درزی محله به خبرنگار دیارمیرزا می گوید؛ روستای ما از منابع طبیعی زیبایی برخوردار است و به لطف خدا مهاجرین زیادی را در دل خود جای داده است که همگی به زیبایی، امنیت و آرامش این روستا اذعان دارند و این مسئله افتخار بزرگی برای مردم خوب و باصفای درزی محله است. ‌
وی افزود: متاسفانه با همه تلاش های مسئولین و همت اعضای شورا و دهیار پرتلاش این روستا، معایبی را هم شاهد هستیم که سالهاست با آن دست و پنجه نرم می کنیم و نتوانستیم برای رفع آن اقدامی انجام دهیم.
بابایی گفت: روستای درزی محله از ضعف برق و نوسانات برقی بسیار شدیدی برخوردار است که علیرغم مراجعات پی در پی به شبکه توزیع برق رحیم آباد و رودسر نتوانستیم بر این مشکل فائق آییم و همچنان دچار سوختگی وسایل برقی ساکنین روستا هستیم.
رئیس شورای اسلامی روستای درزی محله اظهار داشت: ترانس برقی را که برای این روستا جاگذاری نموده اند ۵۰ سال پیش انجام شده است و یک ترانس ۱۰۰ ولتی است که آن زمان ۲۰ خانوار صرفا از آن بهره مند می شدند اما اکنون با وجود ۷۵ خانوار باز همین ترانس مردم را تغذیه می کند.
علی اوسط اکبری دهیار این روستا افزود: با پیگیری های صورت گرفته در زمینه ضعف برق روستایمان دریافتیم که براساس اصول استاندارد ولتاژ برق باید ۲۲۰ ولت باشد که با توجه به اندازه گیری اداره برق ولتاژ برق روستای درزی محله ۱۸۰ ولت است که این مسئله خود نشان از ضعف برق روستا است و عدم رسیدکی مسئولین را کاملا مشهود ساخته است.

photo_2016-09-29_08-52-34وقتی سیم های برق روی زمین رها شده اند

محمد حسن زاده یکی از مسن ترین اهالی این روستا اشاره داشت: قطعی برق در این روستا ممکن است باعث مرگ افراد شود چرا که سیم های برق بدون هیچ قاعده ای در زمین رها شده است و تیرهای برق چوبی و فرسوده در زمین های زراعی مردم با آن سیم های رها شده در هنگام کشاورزی بسیار خطرناک و مرگ آور است.

اهالی این روستا همگی خواستار پیگیری تعویض تیرهای برق چوبی و فرسوده و رهاشده شدند و از مسئولین امور برق خواستند که نیم نگاهی به این روستا پس از گذشت سه سال پیگیری داشته باشند.
فاطمه محمدی یکی از اهالی روستای درزی محله از خطرناک بودن جاده منتهی به درزی محله به نام جاده اصلی شاهی سرا سخن به میان آورد و گفت: هر زمان که فرزندانمان را به مدرسه می رسانیم برای برگشتشان دچار استرس می شویم؛ کم عرض بودن جاده اصلی که تردد و رفت آمد از آن صورت می گیرد خطر تصادف برای فرزندان کوچکمان را به ارمغان می آورد و حضور هر روزه والدین و دانش آموزان نیز در آن جاده ترافیک سنگیتی را ایجاد خواهد کرد که با کمی تعریض می شود این مشکل بزرگ را که با جان فرزندان حتی خود مان دخیل است را برطرف سازد.
دهیار روستای درزی محله ادامه داد از مشکلات دیگر این روستا کمبود آب آشامیدنی است که در ایام تعطیلات و تابستان دچار آن می شویم و دلیلش لوله گذاری آب روستا است که ۴۰ سال از آن می گذرد و دچار پوسیدگی شده است و گاهی اوقات نیز دچار کدورت است که متاسفانه در این قسمت نیز شرمنده مردم هستیم.
ظریفه سبحانی دیگر عضو شورای روستا از عدم همکاری اداره برق در راستای روشنایی معابر جاده اصلی منتهی به روستا و همچنین داخل روستا انتقاد کرد و افزود: ساکنین روستا برای داخل روستا بصورت غیراستاندار سیم کشی نموده اند و معابر را از سمت منازل خود روشنایی بخشیده اند که این مسئله نیز خطرات خاص خود را در پی دارد اما تاریکی داخل روستا و رفت و آمد زنان روستا و رعب و وحشت برای کودکان باعث شد تا اهالی دست به چنین اقدامی بزنند که لازم است مسئولین مربوطه کمی بیشتر به این روستا بنگرند.

مردم روستا زبان گله و شکایت ندارند

بابایی رئیس شورا ی این روستا تاکید کرد: مردم روستا زبان گله و شکایت ندارند و مسئولین به همین جهت باید بیشتر حواسشان به روستاییان باشد؛ الحمدلله ما در جذب مهاجرین به سمت روستایمان تلاش خوبی داشته ایم اما نداشتن امکانات ممکن است آنان را از روستا دور سازد.
بابایی می گوید : حدود ۳ تا ۴ سال است مهاجرینی از استان های دیگر به این روستا وارد شده اند که متاسفانه هنوز از دریافت کنتور برق محروم مانده اند و پس از گذشت ۴ سال همچنان از عدم ظرفیت و سهمیه روستا صحبت به میان می آورتد که این مهاجرین را از انتخابشان برای گذران زندگی در روستای درزی محله پشیمان می سازد.
محسن کریمی از ساکنین این روستا که از استان یزد به این روستا عزیمت نموده است و بمدت ۴ سال است که در روستای درزی محله سوکن گزیده است دلیل حضورش و ادامه زندگی در آن روستا را زیبایی، آرامش و امنیتی که در آن وجود دارد اعلام داشت و گفت حیف است که مسئولین با تمام زیبایی و شرایط خوبی که این روستا دارد به آن بی توجه است و مردم روستا باید برای بهتر زندگی کردن خود به خود خدمات دهند که این بسیار نادرست است.
حکیمه جعفری دیگر اهالی آن روستا به قطعی ۶ ماه به ۶ماه تلفن اشاره داشت و گفت: از زمان سیل سال ۹۱ پی در پی قطعی تلفن را بصورت ۶ماه قطع و ۶ ماه وصل شاهد هستیم که مورد رنجش اهالی قرار گرفته است، چرا که اهالی با فرزندانشان که خارج از این روستا زندگی می کنند تماس حاصل می کنند و قطعی تلفن مسبب عدم ارتباط شده است.
اکبری دهیار روستا از نخبگان این روستا به وجود آقای مهریاری معاون وزیر راه و شهرسازی و موسی کاظمی مسئول حریم راه اداره کل راه و شهرسازی گیلان اشاره داشت و افزود: تمامی جوانان این روستا از تحصیلات عالیه برخوردارند و این نشان از بالا بودن سطح فرهنگی این روستا است و امیدوارم مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

خبرنگار: مرضیه عسگری

tel final1

Share