رییس دانشکده فنی و حرفه ای چمران رشت در جمع خبرنگاران:

بین ۶۵ تا ٧٠ درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای جذب بازار کار می شوند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بهار با بیان به اینکه دانشجوبان فنی و حرفه ای، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فارغ التحصیل می شوند؛ اظهار داشت: بین ۶۵ تا ٧٠ درصد فارغ التحصیلان ما جذب بازار کار می شوند که هم در زمینه حرفه ای و هم در زمینه های دیگر فعالیت می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرش بهار، رییس دانشکده فنی و حرفه ای چمران رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه باید مراکز فنی و حرفه ای در استان را به مردم و مسوولین بشناسانیم؛ اظهار کرد: از اینکه مردم و مراکز دولتی ما را به خوبی نمی شناسند، رنج می بریم.photo_2016-09-25_14-56-52

دانشگاه فنی و حرفه ای نقش کلیدی در پیوند دانشگاه و صنعت دارد

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, بهار پیوند دانشگاه و صنعت را امری حیاتی و مهم دانست و افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای در این زمینه نقش کلیدی دارد.

وی با اشاره به اینکه تأسیس مرکز فنی و حرفه ای چمران رشت به دهه ۴٠ برمی گردد؛ تصریح کرد: این دانشکده برای اینکه به نقطه فعلی برسد با فراز و نشیب های زیادی همراه بود.

بهار مرکز معین را تنها مرکز فنی و حرفه ای دختران دانست که بیشتر به حرفه می پردازد و افزود: تمامی مراکز ما در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرند.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای چمران رشت با بیان اینکه سال ٩١ سالی خاص در مراکز فنی و حرفه ای کشور بود؛ گفت: تغییرات زیربنایی در تمامی حوزه ها شکل گرفت.

بین ۶۵ تا ٧٠ درصد فارغ التحصیلان ما جذب بازار کار می شوند

بهار با بیان به اینکه دانشجوبان فنی و حرفه ای، در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فارغ التحصیل می شوند؛ اظهار داشت: بین ۶۵ تا ٧٠ درصد فارغ التحصیلان ما جذب بازار کار می شوند که هم در زمینه حرفه ای و هم در زمینه های دیگر فعالیت می کنند.

وی با اشاره به مثلث دولت، صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: به دنبال این هستیم که دولت به ما کمک هایی را انجام دهد.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای چمران رشت افزود: دانشگاه های ما درخواست دارند که نیاز های صنعت را برطرف نمایند.

جزو دانشگاه های برتر محسوب می شویمphoto_2016-09-25_14-56-35

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان از از جذب نزدیک به هزار عضو هیئت علمی فنی تا پایان امسال از طرف وزارت علوم خبرداد و تصریح کرد: ما جزو دانشگاه های برتر در این زمینه محسوب می شویم.

بهار گفت: طبق تعبیر مقام معظم رهبری «پنجه های کار آمد» دانشجویان ما هستند که از مهارت های زیادی برخوردار هستند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه طرح «سرباز کاردان» مطرح شده است؛ اظهار کرد: در این طرح فارغ التحصیلان ما به مدت دو سال در مراکز صنعتی کار کنند، مهارت های بیشتری کسب کنند و در صورت فراهم بودن زمینه در همان جا مشغول به فعالیت می شوند.

برگزاری نهمین همایش دولت، صنعت و دانشگاه فنی و حرفه ای در رشت

وی از برگزاری نهمین همایش دولت، صنعت و دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد راهی برای توسعه پایدار خبرداد و افزود: این همایش روز چهارشنبه به مدت یک روز و در سالن خاتم الانبیاء رشت برگزار می شود.

بهار همچنین تصریح کرد: نمایشگاهی در حد توانمندی دانشجویان در پیاده راه فرهنگی رشت دایر می گردد.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای چمران رشت با اشاره به اینکه دانشکده چمران مسئولیت منطقه نه کشور یعنی استان های گیلان، قزوین و زنجان را بر عهده دارد؛ گفت: این همایش به صورت استانی و با سخنرانی دکتر صادق زاده معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می گردد.

اصرار ما بر این است که وارد فضای کارشناسی ارشد نشویم

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی حرفه ای چمران در سال ٩٠ از آموزش و پرورش جدا شد؛ افزود: اصرار ما بر این است که وارد فضای کارشناسی ارشد نشویم.

بهار همچنین با اشاره به اینکه نقش دانشگاه های فنی حرفه ای در صنعت و رشد اقتصادی کشور بسیار تاثیرگذار است؛ گفت: بنیان دانشگاه فنی حرفه ای در ایران توسط آلمانی ها پایه گذاری شد.

وی همچنین از رشد خوب اعضای هئیت علمی دانشگاه در سال جاری خبرداد و افزود:  دانشکده چمران رشت قابل مقایسه با اصفهان یا مشهد نیست اما رشد خوبی داشتیم و آینده روشنی را پیش رو خواهیم داشت.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای چمران رشت در پایان گفت: این دانشگاه حدود سه هزار دانشجو در ٢٠ رشته دارد.

tel final1

Share