بزرگداشت روز ملی آتش نشانی و ایمنی در انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آئین روز ایمنی و آتش نشانی با حضور مدیر ، معاونین و کارکنان ستادی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در نماز خانه انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، آئین روز ایمنی و آتش نشانی با حضور مدیر ، معاونین و کارکنان ستادی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان در نماز خانه انبار نفت شهید بهمنی مقدم رشت برگزار شد.

۴۵۶۵۳_origعلی اصغر عباسی ، مدیر منطقه گیلان ، ضمن تبریک روز ایمنی و آتش نشانی به کارکنان و تسلیت آغاز محرم الحرام از خدمات ایمنی کارکنان وظیفه شناس و خدوم تقدیر کرد .

وی فضای خدمت در شرکت نفت در تمام مراحل تامین ، نگهداشت و توزیع فرآورده های نفتی در سطح کشور و استان را توام با خطر دانست و گفت : « کالایی که در اختیار مجموعه پخش فرآورده های نفتی قرار می گیرد در دسته بندی کالاهای خطرناک محسوب می شود ، فلذا کار بدون حادثه در این مجموعه حائز اهمیت و قابل تقدیر است . »

وی کلیه کارکنان را در عدم بروز حادثه در مجموعه پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان سهیم دانست و گفت : « تلاش یکایک شماست که مسئولین مجموعه پخش بدون دغدغه بتوانند تصمیم گیریهای کلان را انجام دهند و همچنین تلاش و حمایت خانواده  های شماست که این آرامش روانی را در کار برای شما فراهم کنند فلذا جا دارد مراتب سپاس خود را از آنان نیز ابراز داریم . »

مدیرمنطقه گیلان با اشاره به نرم افزارهای رایانه ای وخدمات الکترونیک درسطح وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لزوم باز تعریف ایمنی وحفاظت اطلاعاتی را مهم دانست وگفت : « امروزه با رشد خدمات الکترونیک و سیستم های رایانه ای در امور عملیاتی و ستادی ، باید واژه ایمنی بازتعریف شود و پس از بازنگری و بروز رسانی این تعاریف برمبنای نیاز ، آموزشهای لازم برای حفظ و ایمنی این سامانه های جدید و اطلاعات صورت گیرد. »

عباس دوبحری ، رئیس HSE  ( بهداشت ، ایمنی و محیط زیست ) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان نیز شناخت محیط خطرزا ، شرح وظایف و تقسیم کار هریک از اعضا را برای انجام کار بدون حادثه و ایمن از جمله وظایف مسئول و رئیس هر واحد دانست و گفت : « برای کار تیمی بدون حادثه نیاز به همکاری و همراهی تمامی اعضاء با رئیس گروه است که با شناخت صحیح از نوع کار ، محیط خطرزا ، شرح وظایف و مسئولیت پذیری خود در زمان خطر ، آسیب پذیری را به حداقل برسانند . »

تقدیر از سه واحد برتر در زمینه رعایت الزامات و اقدامات HSE  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان ( عملیات انبار ، خدمات مهندسی و مرکز سوختگیری هواپیمائی ) که به ترتیب به ریاست علیرضا احسانی ، داوید نادری و افشین آشتا مدیریت می شوند از برنامه های این آئین بود که با اهدای تندیس HSE  انجام شد .

همچنین از ۲۱ نفر از پرسنل عملیاتی و ستادی منطقه گیلان که در راستای بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست ، پدافند غیر عامل ، مدیریت بحران ، آموزش و انضباط کاری فعال می باشند در قالب لوح و هدایایی تقدیر شدند .

گفتنی است شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان به عنوان تنها واحد خدماتی سبز کشور به دلیل رعایت الزامات HSE  ، موفق به دریافت تندیس زرین از شانزدهمین همایش ملی صنعت سبز کشور در سال ۹۳ شد و در سال ۹۴ نیز به جهت رعایت استانداردهای مدیریت پساب ، کاهش آلودگی هوا ، سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) و مدیریت پسماند در مرکز سوختگیری هواپیمائی شهید اسدپور منطقه گیلان حائز کسب تندیس سیمین شد .

۴۵۶۵۳_orig ۴۵۶۵۵_orig ۴۵۶۵۶_orig

tel final1

Share