با شعار «گردشگری برای همه = همه برای گردشگر»

برگزاری جشنواره «ترش انار» در تیمور کوه آلیان فومن/قدردان طبیعت باشیم+ تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جشنواره فرهنگی ورزشی با محوریت «ترش انار» با شعار «گردشگری برای همه = همه برای گردشگر» به مناسبت هفته گردشگری در تیمور کوه آلیان فومن برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین جشنواره فرهنگی ورزشی با محوریت «ترش انار» با شعار «گردشگری برای همه = همه برای گردشگر» به مناسبت هفته گردشگری در تیمور کوه آلیان فومن برگزار شد.photo_2016-09-30_18-57-13

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از فومن، قنبرزاده دبیر جشنواره «ترش انار» اظهار داشت: در این جشنواره بازیهای بومی و محلی، موسیقی محلی، نمایشگاه صنایع و تولیدات محلی و عرضه انار ترش و رب انار صورت گرفته است.

قنبرزاده از همکاری بخشدار سردار جنگل، اداره ورزش و جوانان، هئیت ورزش روستایی عشایری، اداره میراث و گردشگری و شورا،دهیار و پایگاه مقاومت بسیج روستای تیمور کوه خبر داد و گفت: در بخش جنگلی این منطقه پر از درختان انار است و برگزاری این جشنواره به احیای تمدن فرهنگ بومی و محلی کمک می کند.

وی ارائه محصولات تولید شده از انار ترش را علاوه بر آشنا نمودن مردم منطقه به داشته ها و توانمندی روستا تبیین اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: مهمترین حرکت در اقتصاد عرضه تولیدات محلی است. در روستاهای منطقه نوعی دیگر از میوه جنگلی به نام «اربا» داریم که این درختان پر بار مورد بی مهری قرار گرفته اند.

وی تولید دوشاب از اربا را نوعی کمک به اقتصاد خانواده خواند و تاکید کرد؛ باید قدر چنین درختانی را در شهرستان بدانیم و با تولیدات محلی به اقتصاد خانواده کمک کنیم.

قنبرزاده رب انار و تولیدات حاصله از انار و دیگر محصولات تولید شده از میوه جنگلی را بدون دخیل بودن عوامل خارجی و اسانس خواند و گفت؛ میوه های جنگلی ما هیچ آلودگی ندارند و می توان به راحتی با کمترین هزینه بیشترین استفاده را برد.

قدردانی بخشدار از برگزار کنندگان جشنواره

عمار زیرک بخشدار سردار جنگل شهرستان فومن ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: جشنواره هایی این چنینی علاوه بر اینکه نشان دهنده تولیدات محلی است نشان دهنده زحمات و رنج روستا نشینان نیز هست.
وی این جشنواره را در راستای اقتصاد مقاومتی و شعار سال بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: عرضه تولید محلی گامی در افزایش تولیدات و اقتصاد خانوارهای روستایی است.
زیرک روستای تیمور کوه الیان را از روستاهای موفق در اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: درختان جنگلی انار که بیشتر پوشش این روستا است با تولیدات حاصله از درختان می تواند به اقتصاد خانواده کمک کند.

بخشدار سردار جنگل شهرستان فومن به سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: این سرشماری دولتمردان را در بهتر انجام دادن امور کمک می کند تا با کمبودها آشنا شوند.

اصالت خود را حفظ کنیم

محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی برگزاری جشنواره های این چنینی را ارج نهادن به فرهنگ زیبای روستایی خواند و گفت: در سنت شما روستائیان اخلاق، رفتار، گویش،زبان و سنت های دلنشین به وفور دیده می شود.

وی چنین جشنواره‌ای را سر شار از پیام خواند و گفت: تلاش کنیم سنتها حفظ شود. مادران و پدران منطقه فرزندانی را با دست رنج بزرگ کردند قدر این عزیزان را بدانیم. خدای نکرده طوری نباشد که به واسطه تکنولوژی فرهنگ و سنت را از یاد ببریم و باید اصالت خود را حفظ کنیم.

خبرنگار: زلیخا صفری

tel final1

Share