مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان

برخی به اقتدارگرایی و خودگویی عادت دارند/زبان سیاست، زبان تهدید نیست / قرار نیست مملکت را به ظلم و نامیزانی اداره کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: دوستانی که یک وقت از محافل نظامی بازنشست می شوند و ادعای سیاسی شدن می کنند یا به فضای سیاسی می آیند این موضوعات را باید درک کنند چون دیگر نظامی نیستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اکبر پراوزان، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان در ششمین گردهمایی اصلاح طلبان و حامیان دولت تدبیر و امید شهرستانهای رودسر و املش با بیان اینکه قرار بود این همایش به صورت داخلی با اصلاح طلبان باشد که به نظر می رسد جلسه عمومی تر شده و دوستان اصولگرا نیز حضور دارند، اظهار کرد: بنده به تناسب این موضوع با این کار نیز صحبت های خود را عمومی تر و متناسب با شان جلسه بیان می کنم.(گزارش تصویری)

اصولگرایی، اصلاح‎طلبی و اعتدال‎گرایی ریشه در اسلام دارند/کسی نمی‎تواند ارزش ها را تحت انحصار خود بگیرد
photo_2016-09-30_23-30-55

پراوزان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نیروی انتظامی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: اگر امروز امنیتی در کشور حاکم است قطعا به یمن شهادت های این عزیزان است که تا امروز با حضور شهدای مدافعان حرم این راه ادامه دارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان افزود: امیدوارم اگر به شهادت نرسیدیم پیرو راه شهدا باشیم و به نیروی انتظامی هم بابت مسئولیت بزرگ اجتماعی که دارند خسته نباشید می گوییم.

وی با اشاره به نزدیک بودن به ایام محرم، گفت: رسیدن به ماه محرم در هر سال آرزوی ما است و امیدوارم توفیق پیمودن راه شهدای کربلا را داشته باشیم.

پراوزان اظهار کرد: امروز گروه های سیاسی ما از سازوکار دینی سرچشمه می گیرد و اصولگرایی، اصلاح‎طلبی و اعتدال‎گرایی ریشه در اسلام دارند.

وی شهادت، ایثارگری و دیانت را برای همه این جریان ها دانست و تصریح کرد: حاکمیت های دینی و اصول اخلاقی جزو طبع همه این جریان های سیاسی است و کسی نمی تواند این ارزش ها را تحت انحصار خود بگیرد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان اظهار داشت: همه ائمه ما همان قدر که به اصول اعتقاد داشتند به اصلاح و اعتدال معتقد بودند.

وی گفت: کسی نمی توانند ایثار و شهادت را در انحصار خودش بگیرد و ائمه هدی برای همه هستند به برکت برداشتن لقه ای از سفره کرامت این بزرگان به جایی رسیده ایم.

راهی جز جلب اعتماد مردم برای رسیدن بهقدرت وجود ندارد photo_2016-09-30_23-44-55

پراوزان همه تلاش ها را در راستای انسان‎سازی، مدیریت و به قدرت رسیدن عنوان کرد و اظهار داشت: امروز جهان و مدیران جهان در صدد آبادانی هستند و همه نظام ها در تلاش می باشند که مردم خود را نجات بدهند و به توفیق برسانند.

وی با بیان اینکه رسیدن به این توفیقات در بستر انتخابات صورت می پذیرد، گفت: نظام جهان یک نظام گزینشی و انتخاباتی است نه میراثی و قبیله ای.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان برای گزینش شدن راهی جز جلب اعتماد مردم وجود ندارد و برای رسیدن به حاکمیت و قدرت نیاز به رای است.

وی با بیان اینکه توجه مردم یا به کاریزما است که در امام راحل (ره) وجود داشت و تعدادی کمی در تاریخ به این جایگاه می رسند، اظهار کرد: باید امروزه نظام انتخاباتی را سامان داد و چاره ای به جز تشکیلاتی شدن و حزب شدن نیست.

پراوزان افزود: باید بپذیریم که نظام سیاسی داشته باشیم٬ وباید بپذیریم به جامعه سامان سیاسی دهیم و تحت تشکل سیاسی باشیم.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از مدیریت کشورها برعهده مدیران سیاسی است، اظهار کرد: داشتن علم و آگاهی سیاسی اصل است.

خدا نیامرزد کسانی را که می گویند دانشگاه نباید سیاسی باشد

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان افزود: شما هیچ جامعه سیاسی را در بستر انحراف، خلاف و فساد نمی بینید و هیچ دانشجوی سیاسی را بی آرمان نمی بینید.

وی افزود: آرمان ها و آرزوها آینده ی بشریت است و هرچقدر والاتر باشد انسان های والاتری در جامعه شکل می گیرند.

پراوزان آرمان های سیاسی را رأس آرمان ها دانست و تصریح کرد: ایده های سیاسی فقط برای خود نیست و سیاسی می شوم که جهان و جامعه را مدیریت کنم.سیاسی می شوم که خودم و جامعه ام را احیا کنم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: خدا نیامرزد کسانی را که می گویند دانشگاه نباید سیاسی باشد، دانشجو نباید سیاسی شود.

وی افزود: دانشجوی سیاسی است که آینده ی سیاسی جامعه را به وجود می آورد، مگر می شود از سیاست گریخت و بی سیاست زندگی کرد؟!

به گزارش دیارمیرزا، پراوزان گفت: علمای سیاسی می گویند کسانی که سیاست را نمی فهمند و سیاست ورز نیستند پس قاف هستند و جامعه شان ابتر است و زندگی شان نابود است.

در اتاق کار من برای همه احزاب باز است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان، با اشاره به اینکه ما چاره ای به جز آموختن فرهنگ سیاسی به مردم نداریم، تصریح کرد: من مسوول باید دست شما را ببوسم که این همایشات را برگزار می کنید و این کار شما کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه اصلاح طلب٬ اصولگرا و اعتدالگرایان باید به خود ببالید که در این فرهنگ زندگی می کنید؛ اظهار داشت: همه شما به دنبال اصلاح همه مردم هستید و برابر با اجر شهیدی است که خود را فدای جامعه خود می کند.حالا برخی می خواهند مانع برگزاری اجتماعت شوند خب شما دوستان اصولگرا نیز هم همایشی برگزار کنید و بنده نیز در همایش شما شرکت و سخنرانی می کنم.

پراوزان گفت: من مسئولیتم نشستن با افراد سیاسی است و درب اتاق محل کار من برای همه احزاب باز است و خدا را شاهد می گیرم هیچ فرقی برای من بین اصلاح طلبان، اصولگرایان وجود ندارد. البته در هر دوره ای دوستانی که حامی دولت هستند بیشتر رفت و آمد می کردند به استانداری اما خب شما هم رفت و آمد کنید.

وی با بیان اینکه ما برای اینکه برآمده از جمعی هستیم که اینجا نشسته اید به شما مدیون تر هستم و خواسته های اصلاح طلبان٬اعتدالگرایان و حامیان دولت برای من پذیرفتنی تر و شنیدنی تر است اما اینکه همه خواسته های شما را اجابت کنم شدنی نیست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان افزود: خواسته هایی از شما پذیرفته است که قانونی باشد اما باید شما را بیشتر از دیگران بپذیرم زیرا هویت اجرایی خود را از شما دارم.

وی با بیان اینکه این میز و امانت برای همه است، اظهار داشت: مگر می شود اصولگرایی مراجعه کند و بنده بگویم شما را نمی بینم؟ و هیچ فرقی برای ما نیست.

photo_2016-09-30_23-33-36پذیرش دیگران یک اصل است

پراوزان با اشاره به اینکه برای رسیدن به تحزب و راه اصلاح سیاسی کشور و راه آبادانی کشور شماها بزرگترین ارزش های جامعه هستید، اظهار کرد: در این مسیر دو مسئولیت اساسی برای ما و شما وجود دارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان آگاهی بخشی سیاسی به اعضای تشکل ها جهت قبول مسئولیت را به عنوان اصل اساسی تشکل ها عنوان کرد.آموزش های سیاسی را اساس کار خود بدانید.

وی گفت: ما برای اجتماعات سیاسی مجوز صادر نمی کنیم و حزبی که مجوز فعالیت دارد برای خود می تواند مراسم برگزار نماید و کسی حق ورود به این موضوعات را ندارد زیرا به شأن این حزب پروانه صادر شده است. اگر یک عزیز آمد و در رودبار سخنرانی کرد و شورای تأمین اعلام کرد که کسی نباید جلوی صحبت وی را بگیرد برای این است که اینجا محل صحبت است.

پراوزان متذکر شد: باید به اعضای خود بیاموزید که پذیرش دیگران یک اصل است و حقی را که برای خود قائلیم باید برای دیگران نیز قائل باشیم و این موضوعات اساس دین ما است که امروزه به عنوان اساس کار سیاسی ما در نظر گرفته می شوند.

زبان سیاست، زبان تهدید نیست / قرار نیست مملکت را به ظلم و نامیزانی اداره کنیم 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: دوستانی که یک وقت از محافل نظامی بازنشست می شوند و ادعای سیاسی شدن می کنند یا به فضای سیاسی می آیند این موضوعات را باید درک کنند که دیگر نظامی نیستند.

وی افزود: وقتی وارد فضای سیاسی می شوید باید الزامات سیاسی شدن را بیاموزید، بیاموزند که زبان، زبان تهدید نیست.

پراوزان اظهار کرد: می گویند «آقای استاندار به فلانی تذکر بدهید که اگر تذکر ندهید ما فلان می کنیم» این تعابیر در کجای عالم سیاست است!؟ می گویند «آقا به فلانی تذکر بدهید اگر ندهید ما در مجمع نمایندگان تذکر می دهیم» کجای مجمع نمایندگان چنین چیزی تعبیه شده است؟!

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: قانون را بدانیم و حق قانونی را که برای خود قائلیم باید برای دیگران نیز قائل باشیم، مملکتی در آن قانون نباشد مملکت ظالم است و ظلم یعنی عدول از چارچوب قانون و مملکت ظلم یعنی مملکت شیطانی.

وی افزود: افراط و تفریطی که در قرآن آمده است یعنی همان راه شیطانی است و راه الهی راه عدالت رفتن است و مقابل ظلم بودن است.

پراوزان همچنین ادامه داد: قرار نیست مملکت را به ظلم و نامیزانی اداره کنیم و پذیرش قانون یعنی پذیرش یک اجتماع پابرجا یعنی پذیرش یک اجتماع مقتدر و باقی؛ طبق فرموده قرآن «مملکت با کفر باقی می ماند اما مملکت با ظلم باقی نمی ماند»

دوره قلدر مأبی و حاکمیت زور گذشته است!

photo_2016-09-30_23-44-27وی با بیان اینکه ما خودمان را منزوی کرده بودیم، از همه دور بودیم، یک سخنرانی در سازمان ملل می کردیم همه فرار می کردند می رفتند و زور می زدیم که با دوتا کشور مذاکره داشته باشیم، اظهار داشت: این ها را با سفر امسال رییس جمهور مقایسه کنید، یک نصفه روزی که رفت همه کشورهایی که محلمان نمی کردند صف کشیده بودند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان افزود: باید به کشورهای آفریقایی میلیاردها پول میدادیم که یک مذاکره با آنها بکنیم.

پراوزان با بیان اینکه باید بیاموزیم که راه تحزب در جامعه تعامل است و راه تحزب در جامعه مذاکره است؛ تصریح کرد: عزیزی در پیرو صحبت های بنده گفتند اصلاح طلبان را به مذاکره دعوت می کنیم و این موضوع بسیار خوب است.

وی ادامه داد: حرف دارید مذاکره بخواهید نه تهدید، گذشت زمانی که در جهان تهدید می کردند! و دوره قلدر مأبی و حاکمیت زور در جهان گذشته است!

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با اشاره به اینکه ما باید به دنبال رفیق و یار باشیم، گفت: آنها ناامید شدند از تحریم کردن ما و پای میز مذاکره آمدند ولی خودشان می گویند به دلیل اتفاقی که با سایر کشورها کردیم پای میز مذاکره آمدیم و تحریم ها باعث شد ایران را پای مذاکره آوردیم.

پراوزان گفت: باید به اعضای خود بیاموزیم داشتن قدرت مذاکره، راه تحزب و راه سیاسی است.

دوره‎ی بولتن‌ها و بستن فضای مجازی گذشته است/فعالیت سیاسی سامان داده شود

وی اظهار کرد: مسئولیت ما به عنوان بخش دولتی این است که باید راه آگاهی بخشی سیاسی را باز کنیم زیرا دوره ی بولتن ها و دوره ساماندهی و ریختن اطلاعات محدود در ذهن مردم گذشته است، امروز بستن فضای مجازی و سایت ها اساس نیست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: اخیرا شنیدید دوستان وزارت ارشاد گفتند چند روز فرصت می دهیم همه سایت ها و فضای مجازی بروند و در سایت خاصی ثبت نام کنند یعنی ما فعالیت غیرقانونی مجازی را نمی توانیم بپذیریم و دعوت می کنیم همه آنهایی که فعالیت مجازی دارند بیایند و ثبت نام کنند و این موضوع نشان دهنده این است که افرادی که ثبت نام کردند می خواهند قانونمند شوند و کسانی که ثبت نام نمی کنند ما حساب دیگری با آنها داریم و به نظر شما حرفی منطقی تر از این وجود دارد؟!

وی افزود: ۲۴۰ حزب در ایران داریم و آیا می شود در مملکتی با ۲۴۰ حزب مدیریت کرد؟ و همین که امروز به این فضا رسیده ایم که احزاب بیایند مجمع اصلاح طلبان و مجمع اصولگرایان تشکیل بدهند به این معناست که نمی شود با این تعداد احزاب مدیریت کرد و برای ساماندهی آنها باید در جمع اساسی تر قرار گیرند.

پراوزان اظهار داشت: برای اینکه فرهنگ تحزب را راه بیاندازیم و عمومی کنیم می گوییم هرکسی که می خواهد بیاید حزب بشود ولو ۵۰ حزب باشد.

وی با اشاره به اینکه فردی می آید و می گوید می خواهم حزب تشکیل دهم، می گویم برادر من، خواهر من، ۲۴۰ حزب در کشور وجود دارد آنها را مطالعه کن و ببیند تفکر شما به کدام یک می خورد یکی را انتخاب کن و شعبه آن را در گیلان دایر کنید.

به گزارش دیارمیرزا، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با اشاره به اینکه فعالیت سیاسی برای ما اصل است، اظهار کرد: خواهش می کنم فعالیت سیاسی خود را سامان دهید.

پراوزان گفت: ما فرهنگ سیاسی را باید توسعه دهیم و همه ابزاری که مقدمه درک سیاسی است را باز کنیم و اگر جایی غیرقانونی باشد آن را نمی بندیم. ما مانع آنها نمی شویم اما به آنها توصیه می کنیم زودتر پروانه بگیرید.

photo_2016-09-30_23-29-41خودسانسوری در جامعه باید کنار گذاشته شود/مسئولیت ما کم کردن هزینه‎ها است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان اظهار داشت: برای فعالیت سیاسی باید راه باز باشد. اینگونه نباشد که کارمندی در اداره ای فعالیت سیاسی بکند و ما او را دیپورت کنیم!

وی افزود: فردی از اصولگرایان آمد پیش من و گفت چنین مصیبتی برای بنده اتفاق افتاد و سایت من را بسته اند و به وی گفتم برو سایتت را بازکن و اولین کسی را که نقد می کنی پراوزان باشد.

پراوزان گفت: کارمند اصولگرا در این نظام سیاسی دولت ارزشش بالاتر از کارمندی است که خود را به بیخیالی می زند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با بیان اینکه خودسانسوری به هر دلیلی در جامعه باید کنار گذاشته شود، افزود: ما باید مسئولیت کم کردن هزینه را در جامعه به وجود بیاوریم.

وی همچنین ادامه داد: هرکارمندی که فعالیت سیاسی داشته باشد آزاد است و باید این کار بکند و فرق کارمند سیاسی این است که در فضایی که فضای آنها نیست آنها مدیر نمی توانند بشوند و مدیران هر فضای سیاسی برای همان فضای سیاسی هستند.

پراوزان افزود: اصولگرایان بیایند مدیر از خودشان می گذارند، اصلاح طلبان بیایند از خودشان می گذارند و اعتدالیون نیز بیایند نیز از خودشان مدیر انتخاب می کنند و این فرهنگ سیاسی است.

وی عنوان کرد: من باید بپذیرم که در دوره ای که دوره من نیست اپوزیسیون، نقاد و گوشه نشین باشم و در فضای اداری کارشناس باشم و اگر کارشناس باشم تشویق شوم نه محکوم و اگر یکبار مدیر دستگاه را نقد کردم مدیر دستگاه من را نزند و مرا تشویق نماید و این فرهنگ سیاسی است.

به گزارش دیارمیرزا مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: باید در تلاش باشیم هزینه های سیاسی را کم نماییم و در این راستا مسئولیت ما این است که بستر فعالیت سیاسی و خدمات سیاسی دادن را برای گروه ها باز نماییم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای که در این دوره کردیم الزام فرمانداران برای مشخص کردن مکان هایی جهت فعالیت های سیاسی همه تشکل ها است.

پراوزان سامان دادن قوانین به نفع تشکل های سیاسی را از وظایف دولت دانست و اظهار داشت: قانون احزاب ما برای دهه ۶۰ است و آیا می شود این قانون را برای اکنون استفاده نماییم؟

وی ادامه داد: در قانون احزاب بستر به قدرت رسیدن احزاب وجود ندارد در صورتی که ذات کار سیاسی گرفتن قدرت است؛ آیا غیر از این است؟

برای همه مسایل امنیتی در استانداری کمیسیون داریم

photo_2016-09-30_23-29-58مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: الان ما تنها چیزی که داریم می گوییم این است که آقایان بیایند ثبت نام کنند، زمانی که تأیید شدند گروه های سیاسی از او حمایت کنند و این نمی شود. باید بگوییم گروه های سیاسی ارجح ترین خودشان را تعرفه کنند و باید سازوکار آن تعریف کنند.

وی گفت: ما مسئولیت امنیت را داریم و این را برای وزارت کشور تعریف کردند. البته در دوره های گذشته اینگونه نشد و هرکس که اسمش امنیتی بود فکر می کرد او مسئول امنیت است؛ نه خیر اینطور نیست. مسئولیت امنیت بر عهده شورای امنیت ملی، وزیر کشور و در استان ها استاندار است.

پراوزان افزود: ما برای همه مسایل امنیتی در استانداری کمیسیون داریم و مسئولیت همه آنها نیز معاون استاندار است و نه تنها تصمیم ساز بلکه تصمیم گیر است.

وی اظهار داشت: قرار نیست برای مسایل امنیتی دانشجویی یک نهاد امنیتی برای خودش تصمیم گیرد، قرار نیست برای یک تجمع سیاسی یک نهاد امنیتی تصمیم گیری نماید.

پراوزان گفت: نهادهای امنیتی ایراد می گیرند که در تجمعات و کنسرت ها از ما می خواهید که فقط کار انتظامات را انجام دهیم؛ بله این کار شماست و شما ابزار امنیتی ما هستید. از شما می خواهیم که شان مردم را حفظ کنید.

وی اظهار کرد: اگر ما امروز به عنوان تنها، تنها و تنها کشوری که در این جهان نابسامان امنیتی، امنیت داریم بخاطر چیست؟!  بخاطر یمن حضور دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی ماست و چه کسی می تواند آن را نبیند؟!

ارزش کار سردار سلیمانی قابل محاسبه نیست

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان افزود: شما دستگاه های امنیتی جان، حیثیت و دل ما  و نظام هستید، پس در کار خودتان باشید.

وی با بیان اینکه من فدای سردار سلیمانی شوم، اظهار داشت: چقدر وی مرد بزرگی است و گفت من را قاطی این مسایل نکنید من سرباز این مملکت هستم.

پراوزان گفت: ارزش سردار سلیمانی را چه کسی می خواد درک کند؟! ارزش این مرد قابل محاسبه نیست.

وی با بیان اینکه هرکسی بایدی حد و حدود و جایگاه خود را بداند؛ اظهار کرد: رعایت حد و حدود مسئولیت همه ما است و مسئولیت ما به عنوان بزرگترین مسئولیت، رعایت مباحث امنیتی برای اجتماعات و تشکل های سیاسی است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان توصیه کرد الزام به فعالیت سیاسی را به عنوان یک مسئولیت فردی، وجدانی، الهی، شرعی و اجتماعی اصل بدانیم و این دانسته ها را تعمیم دهیم.

photo_2016-09-30_23-31-08برخی به اقتدار گرایی و خودگویی عادت دارند/هیچ مسئولی منعی برای فعالیت سیاسی ندارد

وی با بیان اینکه برخی به اقتدار گرایی و خودگویی عادت دارند و این منیت ها با حضور شما در میادین شکسته می شود؛ اظهار داشت: باید همه درک کنند که این فضا برای همه است.

به گزارش دیارمیرزا، پراوزان گفت: اگر دیروز کسی آمد و سخنرانی بزرگی کرد و به همه شخصیت های مورد اعتماد ما حرف زد که اگر قانونا بخواهند (که البته آنها بزرگ تر از این هستند که در مقابل این سخنان واکنش نشان دهند) می توانند تعقیب کنند.

وی ادامه داد: کسی که می آید این حق را به خودش می دهد و هرچه دلش می خواهد می گوید و کسی هم مانع آنها نمی شود اما این حق را برای حامیان دولت نیز بدانند اما نه به آن جسارت و گستاخی که آنها می کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با اشاره به اینکه مطالبه گری در همکاران ما به دلیل هزینه دادن پایین است، اظهار داشت: ما مسئولیت داریم هزینه ها را کم کنیم و شما وظیفه دارید مطالباتان را زیاد کنید.

پراوزان اظهار کرد: آیا هیچکس به غیر از آقای روحانی تاکنون گفته است که اعتراض حق مردم است؟! و آیا هرکس می تواند هرجور بیاد اعتراض کند؟!

پراوزان گفت: خواهش من از همه گروه های سیاسی این است که بیایند و فعالیت های خود را توسعه دهند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان اظهار داشت: چند سال دیگر اگر شما نیز مدیر شدید این حق را برای فرزندان ما قائل شوید.

وی گفت: همه کارمندان به مانند همه افراد جامعه می توانند فعالیت سیاسی کنند و باید بکنند و منع قانونی نیز برای آن نیست و منع فقط زمانی است که عضوی در مسئولین اجرایی انتخابات باشم نمی توانم فعایت سیاسی برای کسی انجام دهم.

پراوزان افزود: هیچ مسئولی منعی برای فعالیت سیاسی ندارد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با بیان اینکه یکی از ایراداتی که به دولت می گیرند این است که می گویند بسیاری از مدیرانی که در گذشته بودند هم اکنون نیز پست دارند و تغییری صورت نگرفت، اظهار داشت: دیدگاه ما این است که اگر برای مثال ۶۰ درصد مردم به آقای روحانی رای دادند قطعا مدیران آنجا نیز ۶۰ درصد به آقای روحانی رای دادند و در این موضوع تردیدی نیست بنابراین اگر کسانی ماندند و عوض نشدند به آن دید است که جزو رای دهندگان به آقای روحانی هستند.

tel final1

Share