نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی:

برخی اداره‌های آستارا مملو از شکایت مردمی و کم‌کاری مدیران است/طرح حذف روادید برای مردم آستارا از ونه‌بین تا قره‌سو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی اداره‌های آستارا مملو از شکایت مردمی بوده که نشانه کم‌کاری مدیران این شهرستان در حوزه اختیارات و وظایف مدیریتی خود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ولی داداشی در جمع خبرنگاران نقد منصفانه را یکی از اهداف رسانه‌های جمعی و مطبوعات دانست و اظهار کرد: اصحاب رسانه آستارا اهل قلم، منصف و ادیب هستند.dadashi5659a4323e426ce0e2b

وی با بیان اینکه از نقد سازنده استقبال می‌کنیم، افزود: رسانه‌ها بازوان قوی یک جامعه هستند و اقدام‌های انجام شده مسؤولان را به مردم انتقال می‌دهند.

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر نقد همراه با انصاف نباشد نوعی تخریب است، بیان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم مایل نیستم این جایگاه به واسطه نماینده خود مردم در جامعه متزلزل شود.

داداشی به اقدام‌های انجام شده در بندر چندمنظوره اقتصادی آستارا توسط شرکت خصوصی کاوه اشاره کرد و گفت: شرکت کاوه در این بحران اقتصادی که کشور را تهدید می‌کند در بندر چندمنظوره اقتصادی آستارا بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

* یکی از پایه‌های شکوفایی و ارتقای اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و برطرف کردن موانع بیکاری است

وی ادامه داد: طبق رایزنی‌های صورت گرفته با دولتمردان استانی لایروبی بندر چندمنظوره اقتصادی آستارا به‌زودی انجام می‌شود و دلیل عدم حضور به‌موقع دستگاه لایروب در این بندر کمبود آن در گیلان است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری آب مورد نیاز شهر را با نهایت مشقت و دشواری تأمین می‌کند، گفت: این مشکل را می‌توان با طرح جامع آبرسانی شهری و روستایی برطرف کرد که لازمه اجرایی شدن این پروژه بسیار سنگین، حضور بخش‌خصوصی در صحنه است.

وی بیان کرد: بخش فاضلاب نیز با چند شرکت توانمند خصوصی رایزنی‌ صورت گرفت و ما از تمام سرمایه‌گذاران توانمندی که دارای شخصیت حقوقی هستند با آغوش باز استقبال می‌کنیم.

داداشی کار نماینده مردم در مجلس را قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین عنوان کرد و افزود: تاکنون با تمام مسؤولان و شهروندان با تعامل برخورد شده است.

وی بیکاری را یک معضل ملی خواند و اظهار کرد: یکی از پایه‌های شکوفایی و ارتقای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توجه به بحث اشتغالزایی و برطرف کردن موانع بیکاری است.

نماینده مردم آستارا در مجلس میزان بیکاری در این شهرستان را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان و کشور پایین خواند و گفت: با برنامه‌ریزی درست و هدفمند می‌توان میزان بیکاری را در آستارا به حداقل رساند تا این شهرستان را در کاهش بیکاری به پایلوت کشوری تبدیل شود.

وی به عدم استقبال از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: با جذب سرمایه‌گذار می‌توان بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغالزایی و گردشگری را برطرف کرد.

داداشی فرمانداری ویژه را منوط به پنج مشخصه دانست و ادامه داد: شهرستان آستارا از این پنج مشخصه تنها دو مشخصه را دارد و با جدیت برای ایجاد فرمانداری ویژه در شهرستان آستارا پیگیر هستیم.

وی به ۱۰ ساله شدن فعالیت برخی از روسای دستگاه‌های اجرایی آستارا اشاره کرد و متذکر شد: هر جا که نیاز به تغییر و تحول در روسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان باشد، تغییر و تحول صورت می‌گیرد.

* ضرورت پیگیری ایجاد یک کلانتری در شهرک عباس‌آباد آستارا

داداشی با بیان اینکه برخی از اداره‌ها مملو از شکایات مردمی است، تصریح کرد: شکایت مردم از دستگاه‌های اجرایی شهرستان نشان می‌دهد که مدیران شهرستانی در حوزه اختیارات و وظایفی مدیریتی خود کم کاری کرده‌اند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی توسعه آینده آستارا را نیازمند مدیران جوان و آتیه‌دار دانست و یادآور شد: نخبگان سیاسی در این شهرستان برای استفاده به‌موقع در آینده باید شناسایی و پرورش داده شوند.

وی بر ضرورت پیگیری ایجاد یک کلانتری در شهرک عباس‌آباد آستارا تأکید کرد و گفت: نبود برخی از اداره‌ها در شهر لوندویل یکی از مشکلات بارز این شهر محسوب می‌شود و در تلاش هستیم تا برخی از اداره‌های مهم و ضروری در این شهر مستقر شوند.

داداشی درباره موضوع حذف روادید برای مردم آستارا از منطقه ونه‌بین تا قره‌سو اظهار کرد: براساس پیگیری‌های انجام شده توسط سفیر ایران در جمهوری آذربایجان و وزارت امور خارجه، بحث ۴۵ کیلومتر مشکل دولت آذربایجان بوده و به ایران مربوط نمی‌شود و در تلاش هستیم تا طرح حذف روادید برای مردم شهرستان آستارا از ونه‌بین تا قره‌سو اجرایی شود.

وی چهار بانده شدن کمربندی آستارا به اردبیل را یکی از پروژه‌های بسیار بزرگ عنوان کرد و متذکر شد: این پروژه بزرگ در صورت ورود بخش‌خصوصی قابلیت اجرایی شدن دارد.

tel final1

Share