مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی

الحاق تالاب انزلی به محدوده منطقه آزاد منتفی است/ هنوز بستر مناسبی برای همکاری مشترک با سازمان محیط زیست وجود ندارد/ تالاب انزلی و پارک ملی بوجاق ظرفیتی برای تولید ثروت در کشور هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا می توان با اجرای پروژه های اکوتوریسم برای جوانان گیلان شغل و برای کشور در آمد ارزی ایجاد کرد ولی بجای اینکه همکاری صورت پذیرد وقت و انرژی ما صرف حواشی الحاق این پارک ملی و پاسخگویی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، ریس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: می توان با اجرای پروژه های اکوتوریسم در تالاب انزلی و پارک ملی بوجاق برای جوانان گیلان شغل و برای کشور در آمد ارزی ایجاد کرد.۷۲۱۵۲

مهندس مسرور، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، در ارتباط با مباحث مطرح شده از سوی مهندس خسته بند نماینده شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان گیلان مبنی بر درخواست برای الحاق تالاب انزلی به محدوده منطقه اظهار کرد: نماینده محترم بندرانزلی به جهت ایجاد اشتغال برای جوانان انزلی، سرمایه گذاری و استفاده موثر از این ظرفیت و همچنین در راستای احیای محدوده تالاب این موضوع را در جلسه مجمع نمایندگان گیلان مطرح کردند اما به دلیل نگاه منفی که سازمان محیط زیست دارد و تجربه ناموفقی که در الحاق پارک ملی بوجاق داشته ایم به ایشان اعلام کردم که با این موضوع مخالف هستیم چون هنوز بستر مناسبی برای همکاری مشترک وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه هدف منطقه آزاد انزلی از الحاق پارک ملی بوجاق به محدوده این منطقه چه بوده است؟ مگر از یک محدوده زیست محیطی می توان به جذب گردشگر خارجی و درآمد ارزی در عین رعایت الزامات زیست محیطی دست یافت، افزود: ببینید از پارک های ملی در سایر کشورها چگونه برای ایجاد درآمد ارزی استفاده می شود و ما چگونه توانسته ایم از این ظرفیت بی نظیر در استان استفاده کنیم؟! ما همواره اعلام کرده ایم که باید مدیریت این پارک ملی همچنان برعهده سازمان محیط زیست باشد اما می توان با اجرای پروژه های اکوتوریسم برای جوانان گیلان شغل و برای کشور در آمد ارزی ایجاد کرد ولی بجای اینکه همکاری صورت پذیرد وقت و انرژی ما صرف حواشی الحاق این پارک ملی و پاسخگویی شده است و اکنون چگونه امکان دارد که موضوع الحاق تالاب انزلی به منطقه آزاد انزلی را بپذیریم، باید ابتدا تفاهم مشترک صورت بگیرد که بعد از گذشت دو سال از مصوبه الحاق بوجاق هیچ تفاهم مشترکی صورت نگرفته است و در صورت ایجاد این همکاری مشترک می توان این پارک ملی را در مدت ۳ سال با اجرای طرح های اکوتوریسم به مکانی تبدیل نمود که برای کشور تولید ثروت کند.

وی در پاسخ به این پرسش با این تفاصیلی که شما فرموید امکان الحاق تالاب بین المللی انزلی به محدوده این منطقه وجود دارد؟ گفت:موضوع الحاق تالاب انزلی به محدوده منطقه آزاد انزلی از نظر ما منتفی است و این موضوع را به آقای مهندس خسته بند نماینده محترم انزلی در مجلس هم اعلام کردیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پاسخ به این سوال که با توجه به مسیر طی شده در خصوص پارک ملی بوجاق، انتظارات مردم برای جذب سرمایه گذار و اشتغالزایی در محدوده بوجاق چه می شود، تصریح کرد: ما که اعلام آمادگی کردیم ولی تا وقتی که نگرش تغییر نکند، امکان برآورده شدن انتظارات مردم جهت استفاده از ظرفیت های اکوتوریسمی وجود نخواهد داشت و البته بارها به مسئولین محیط زیست کشور گفته ام اگر نیازی به همکاری ما ندارید حداقل خودتان نسبت به اجرای طرح های اکوتوریسم جهت ایجاد اشتغال استفاده کنید.

در پایان سخنی هست که بفرمایید؟ آیا امیدی هست که قفل این کلید نیز گشوده شود؟ به قول سهراب سپهری چشم هارو باید شست، جور دیگر باید دید.

tel final1

Share