در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی ٩۶-٩۵

باید از همه ظرفیتهای شهرستان درجهت بهتر انجام شدن سرشماری استفاده کنیم/مسئولان باید بهترین شرایط را برای تحصیل و آموزش فراهم کنند+ تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا صفرنژاد با بیان اینکه باید از همه ظرفیتهای شهرستان درجهت بهتر انجام شدن سرشماری استفاده کنیم, یادآور شد: این هشتمین سرشماری کشور از بدو انقلاب است و تفاوت آن با گذشته الکترونیکی بودن آن است و شما داش آموزان می توانید نقش کلیدی دراین سرشماری ایفا کنید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید حسین دریابکی رئیس آموزش و پرورش انزلی در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی ٩۶-٩۵ با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردیهای مردان و زنان رشید مملکت است که دردفاع از کیان میهن اسلامی جان خود را نثار کردند و ثمرات آن را امروز در دنیا می بینیم.photo_2016-09-25_10-38-25

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, دریابکی به اعزام دانش آوزان به اردوی اهیان نور اشاره کرد و گفت: اردوهای ارهیان نور برای هرچه بیشتر آشنا شدن دانش آموزان با آن دوران است.

وی ماموریت آموزش و پرورش را تربیت نیروی انسانی شایسته دانست و گفت: ماموریت بسیار سنگین و کار بسیار بزرگی در پیش روی این اداره است چرا که بسیاری از شما در آینده مسولیت های سنگینی را برعهده خواهید گرفت .

رئیس آموزش و پرورش انزلی اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی از عهده همه مشکلات برنمی آید و نیازمند کمکهای سایر مسولان است.

وی آموزش و پرورش را بزرگترین دستگاه فرهنگی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت عظیم اولیاء و مربیان از برنامه های این نهاد آموزشی برای دستیابی به اهداف عالیه است.

باید از همه ظرفیتهای شهرستان درجهت بهتر انجام شدن سرشماری استفاده کنیم

photo_2016-09-25_10-38-17فرماندار انزلی نیز در این مراسم به اهمیت سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: جمعیت انزلی براساس سرشماری ۵ سال قبل ۱۴۰ هزار نفر بوده و دقیقا این سرشماری زمانی سر گرفته که جمعیت شناور شهرستان حضور ندارند چرا که جمعیت انزلی در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی بسیار بیشتر از این آمار بوده و بسیاری از مواردی که باید شکل بگیرد به همین سرشماری مربوط است که انزلی دراین رابطه متضرر شده است.

عبدالصمد صفرنژاد فاکتور مهم تخصیص بودجه را جمعیت دانست و گفت: در شهرستانهایی که آمار کمتری نسبت به جمعیت واقعی انها ثبت می شود هزینه اضافی را مردم پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیتهای شهرستان درجهت بهتر انجام شدن سرشماری استفاده کنیم, یادآور شد: این هشتمین سرشماری کشور از بدو انقلاب است و تفاوت آن با گذشته الکترونیکی بودن آن است و شما داش آموزان می توانید نقش کلیدی دراین سرشماری ایفا کنید.

فرماندار انزلی گفت: از ۲۵ مهر به مدت یک ماه ماموران کد رهگیری ثبت نام را برای تایید می گیرند که هم در بودجه و هم در زمان صرفه جویی خواهد شد.

صفرنژاد در پایان تاکید کرد: باید تلاش کنیم تک تک کسانی را که در این شهرستان سکونت دارند در این امر خطیر ملی مشارکت داشته باشند.

مسئولان باید بهترین شرایط را برای تحصیل و آموزش فراهم کنند

photo_2016-09-25_10-37-54امام جمعه انزلی در ادامه این مراسم اظهار کرد: یکی از مسایلی که در هفته دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد شهدای دوران دفاع مقدس است که در آن دوران درس و تحصیل را رها کرده و رهسپار جبهه های جنگ شدند.

حجت الاسلام شمس الدین به افتخارآفرینی های صورت گرفته در زمینه علم و دانش اشاره کرد و گفت: دانش آموزان با علم آموزی همان کاری را که رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس داشتند انجام می دهند.

وی افزود: دشمنان ما برای اینکه نگذارند پیشرفت علمی لازم در جهت توسعه کشور صورت گیرد از ابزار ها و اموری بهره میگیرند که موجب مشغله فکری بیهوده می شود.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه انسان عالم ارزش وقت را می داند اظهار کرد: تعلیم, تهذیب و ورزش اصولی است که رهبری از شما جوانان می خواهد و همه مسئولان باید بهترین شرایط را برای تحصیل و آموزش فراهم کنند و درکنار تحصیل و ورزش امر تهذیب و کسب فضایل اخلاقی سلامت جسم و روح ماست.

شمس الدین در پایان گفت: کسی که بهترین عالم هم باشد اما تهذیب نداشته باشد نفعی برای خود و جامعه نخواهد داشت.

 tel final1

Share