شهردار لاهیجان:

باید از درد این حرف که شهدا جایگاهی در منطقه گردشگری حاشیه استخر ندارند، ایستاده بمیریم/ اولین دستگاه تولید برق از زباله های شهری در لاهیجان رونمایی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار لاهیجان گفت: در رویداد روز لاهیجان در ۲ حوزه زباله سوز جهت تولید برق از زباله های شهری و احداث ۴ برج مسکونی جمعا به ارزش ۲۵۰میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تجلیل از عوامل اجرایی رویداد فرهنگی، اقتصادی روز لاهیجان و هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند برگزار شد.dsc_0257

شهردار لاهیجان در این مراسم گفت: اولین رویداد فرهنگی اقتصادی شهر لاهیجان با همت تیم مدیریت شهری و حمایت کمیسیون فرهنگی دبیرخانه کلانشهرها و مراکز استانهای کشور در تهران به گونه ای برگزار شد که شهر پرآوازه لاهیجان در این تقسیم بندی قرار گرفت.

آگشته افزود: روز لاهیجان با بضاعت بیشتر از برخی استانها در تهران برگزار شد که جا دارد از حمایتهای نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان، استاندار معزز گیلان، نمایندگان مجلس، فرماندار، امام جمعه، نیروهای محترم نظامی و انتظامی و همه عزیزانی که در برپایی این رویداد نقش داشتند، تشکر ویژه نمایم.

شهردار لاهیجان در توضیح اینکه چرا باید در خارج از محدوده جغرافیایی نسبت به معرفی شهر اقدام کنیم، گفت: اینکه درون بازه محدود یکصد هزار نفری از خودمان تعریف کنیم به نتیجه دلخواه نمی رسیم. اگر قرار است در حوزه گردشگری اتفاقی بیفتد باید در خارج از محدوده جغرافیایی شهری در حوزه های فرهنگی، گردشگری و … معرفی داشته باشیم.

آگشته در خصوص دستاوردهای فرهنگی روز لاهیجان در تهران گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، هرپروژه عمرانی، باید دارای یک ضمیمه فرهنگی و مذهبی باشد تا پایدار بماند. رونمایی از اولین تمبر یادبود لاهیجان، تهیه و تدوین اولین کتاب مدخلی بر شاهنامه کارکیا به همت استاد عباسی، برگزاری نمایشگاه عملکرد و توانمندی های شهر لاهیجان، اجرای نمایش فلکولور و آیینی هر روز در پارک هنرمندان و بازدید هنرمندان از هنرهای آیینی شهر لاهیجان انجام شد. بیش از یکصد هزار نفر از نمایشگاه روز لاهیجان در تهران بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیت های شهر لاهیجان آشنا شدند.

وی گفت: چقدر باید هزینه کرد تا یک شهر یکصد هزار نفری که مرکز استان هم نیست در پایتخت کشور با این ابعاد خودش را معرفی کند؟ در حوزه اقتصادی ، با رونمایی اطلس سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی که با حضور بیش از ۵ سفیر و ۱۷ نماینده کشورهای مختلف در این رویداد انجام شد، طبیعی است که خارج از محدوده جغرافیایی و شهری سرمایه گذار معرفی می شد.

شهردار لاهیجان گفت: در رویداد روز لاهیجان در ۲ حوزه زباله سوز جهت تولید برق از زباله های شهری و احداث ۴ برج مسکونی جمعا به ارزش ۲۵۰میلیارد تومان تفاهم نامه منعقد شد. همچنین در ۳ موضوع چمن مصنوعی، فضای سبز و شهر هوشمند قرارداد منعقد شده و شروع بکار شده است.

آگشته افزود: امروز کسانی که عوارض نوسازی خود را پرداخت نکرده اند مدعی و داعیه دار هزینه های تیم مدیریت شهری در برگزاری این رویداد هستند.

شهردار لاهیجان در خصوص دلگیری از صحبت عده ای از شهروندان در مورد احداث جایگاه محل خاکسپاری ۳ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در حاشیه استخر لاهیجان گفت: اگر امروز به احترام مرد بزرگ دکتر پیروز که هر آنچه در جوانی استحصال کردند جوانمردانه با احداث بیمارستان به شهر بخشیدند، ایستاده دست میزنیم و ایشان را تشویق می کنیم، برای عده ای که فرصت جمع آوری اموالشان را نداشتند و جان خود را برای آرامش و امنیت کشور هدیه نمودند، باید از درد این حرف که شهدا جایگاهی در منطقه گردشگری حاشیه استخر ندارند، ایستاده بمیریم. شهر توریستی که شهدایش یادش برود، شهر زنده نیست.

گفتنی است در این مراسم از عوامل اجرایی اولین رویداد فرهنگی، اقتصادی روز لاهیجان در تهران و هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل بعمل آمد.

dsc_0082
tel final1

Share