از وصیت حاجی پور تا پیشنهاد رجبی برای افزایش تعداد جلسات شورا و پیوستن باقری خطیبانی به مدافعان حرم

باقری خطیبانی مدافع حرم شد، حاجی پور وصیت کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت و رییس هیات امنای انجمن نابینایان با بیان اینکه این مقام برای من بسیار با اهمیت است، گفت: وصیت میکنم تا حکم این مسئولیت را با من دفن کنند چون خدمت کردن برای این عزیزان کاریست که خداوند را خشنود می کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر رشت با ورزشکاران پارالمپیک به مناسبت هفته تربیت بدنی و نابینایان به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد.

۰۰۱به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت، در ابتدای این جلسه مسعود کاظمی با تسلیت ایام سوگواری محرم گفت: امید داریم تا نهضت عاشورا سرمشق خوبی برای همه ما باشد و کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهیم.

وی همچنین روز جهانی عصای سفید را به همه روشندلان و هفته تربیت بدنی را نیز به ورزشکاران و مسئولان ورزشی استان تبریک و تهنیت گفت.

پارالمپیکی ها به ما درس دادند که همه چیز سخت افزار نیست

در این جلسه مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی گفت: رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش را وظیفه ی ما دانستند و ما قدردان تلاش‌های همه ورزشکاران هستیم.

رهنما با بیان اینکه اصل مهم، تلاش و همت ورزشکاران است؛ اظهار کرد: پارالمپیکی ها به ما درس دادند که همه چیز سخت افزار نیست.

وی با تشکر از اعضای شورای شهر رشت به دلیل تقدیر از ورزشکاران گفت: ما نتوانستیم ورزشکارانمان را به خوبی بدرقه کنیم و امکان استقبال مناسب از آن‌ها را هم نداشتیم اما شورای شهر این خلاء را پر کرد.

در ادامه‌ی نشست از مسعود رهنما مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، محمدرضا شاددل، حامد آتش افروز و صادق حسنی از سوی شورای شهر رشت تقدیر شد.

بیشترین مشکل نابینایان در شهر رشت، حمل و نقل نامناسب است

در ادامه جلسه حضور میهمان دیگر شورا نشینان رئیس انجمن معلولان بینایی، احمد ممتازی بود که با تشکر از اعضای شورا گفت: بیشترین مشکل نابینایان در شهر رشت، حمل و نقل نامناسب است که من از همینجا از اعضای شورای شهر رشت و شهردار محترم میخواهم تا این مشکل را برطرف کنند زیرا که این روشندلان چون دیگر شهروندان دارای حقوق شهروندی هستند و باید برایشان امکانات مناسب فراهم کرد.

وصیت میکنم تا حکم مسئولیت ریاست هیات امنای انجمن نابینایان را با من دفن کنند!

در ادامه اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت و رییس هیات امنای انجمن نابینایان با بیان اینکه این مقام برای من بسیار با اهمیت است، گفت: وصیت میکنم تا حکم این مسئولیت را با من دفن کنند چون خدمت کردن برای این عزیزان کاریست که خداوند را خشنود می کند.

وی گفت: از اعضای شورا می خواهم تا برای باقیات و صالحات خویش هم که شده به درخواست های این عزیزان توجه کنند و من نیز به عنوان عضو شورای شهر رشت و عضو انجمن نابینایان از همکاران شورای خود دو درخواست دارم یکی ساخت پیاده راه مخصوص برای نابینایان در یکی از پارک های شهر رشت و دیگری اختصاص یک ون به انجمن نابینایان برای حمل و نقل آنها چرا که بسیاری از این عزیزان دارای وضعیت مناسب جهت حمل و نقل نیستند.

در ادامه ی جلسه از چند تن از روشندلان شهر رشت تجلیل شد.

بهتر است جلسات شورا بیشتر شود

مجید رجبی ویسرودی دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه بسیاری از لوایح شورای شهر از ماه های قبل به صورت بی‌نتیجه باقی مانده است گفت: بهتر است جلسات شورا بیشتر شود تا بتوانیم هم لوایح را رسیدگی کنیم و هم به تجلیل ها برسیم.

وی همچنین از برگزاری کنفرانس خبری روز چهارشنبه در دفترش خبر داد و خواستار حضور خبرنگاران در این جلسه شد.

این عضو شورای شهر رشت گفت: موضوع سوالات این نشست می‌تواند علاوه بر شورا و شهرداری مربوط به اشتغال هم باشد.

رجبی با اشاره به موضوع سراوان هم گفت: چطور درختان خیابان امام خمینی (ره) برای راه اندازی بی‌ آر تی به راحتی قطع شد اما با قطع چند درخت در سراوان برای ساخت تصفیه خانه موافقت نمی‌شود؟

وی افزود: هرچه سریعتر باید لندفیل سراوان و تصفیه خانه شیرابه زباله ها ایجاد گردد.

پیوستن باقری خطیبانی به مدافعان حرم

در ادامه نشست مخمد علی رفیعی نوده به همه اعضای شورا و خبرنگاران گفت: عضو شورای اسلامی محمود باقری خطیبانی برای دفاع از حرم حضرت زینب به مدافعان حرم پیوست.

در ادامه جلسه اولین لایحه معاوضه یک باب مسکن مهر با یک مسکن تخریبی بود که با موافقت اعضای شورا روبرو شد.

موضوع دیگر شورا بدهی شهرداری به پیمانکاران پروژه پیاده راه سازی سه مسیر امام خمینی، خیابان سعدی و شهدای ذهاب و ابتدای خیابان شریعتی بود. شهرداری در لایحه ای که کمتر از شش ماه گذشته بود به شورا ارائه داده خواستار موافقت با پرداخت بدهی پیمانکاران شده بود اما شورا به دلیل آنکه شهرداری از ابتدا لایحه ای جداگانه در مورد پیاده راه سازی فرهنگی به شورا ارائه نداده بود و همچنین اختلاف زیاد با قیمت ابتدایی توافق شده با پیمانکاران با این پرداخت موافقت نکرده است.

عباس صابر عضو شورای شهر در همین رابطه در جلسه امروز گفت: پیمانکاران برای انجام پروژه‌های عمرانی در سه مسیر بیش از ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از شهرداری طلبکار شده‌اند. طلبی که بیش از رقم قراداد توافق شده شهرداری با این پیمانکاران عنوان شده است. یعنی پیمانکاران معتقدند هزینه تمام شده برای آن‌ها بیش از رقم توافق شده با شهرداری است.

صابر در ادامه افزود: چون موضوع بعد از ترک تشریفات در شورا مطرح شد بنابراین بنده می‌خواهم تا اختلاف مورد اشاره به سازمان بازرسی ارسال شود تا از نظر ارشادی آن‌ها هم مطلع شویم.

مجید رجبی هم در این ارتباط گفت: قانونگذار به شورا و هیات رئیسه اجازه نداده است تا قبل از گذشت شش ماه از مطرح شدن طرح دوباره موضوع در صحن تکرار شود.

مسعود کاظمی رئیس شورای شهر رشت هم در این ارتباط گفت: با توجه به درخواست چندباره شهردار برای تعیین تکلیف این موضوع من وظیفه دارم تا برای حل مشکل موضوع را در صحن مطرح کنم. تصمیم جدیدی در این مورد گرفته نشد.

دستور سوم جلسه شورای شهر درخواست فرماندار از شورا برای انتخاب حسابرس عضو جامعه حسابداران رسمی منتخب شورا و ارائه یک نسخه از گزارش‌ حسابرسی سال ۹۴ بود.

 رفیعی در این باره گفت: این درخواست در ۱۶ شهریور ارسال شده بود و من برای بررسی بیشتر به کمیسیون بودجه ارسال کرده بودم.

امیرحسین علوی در این ارتباط توضیح داد که گزارش حسابرسی در دست انجام است.
۰۰۳

tel final1

Share