ثابت قدم در جلسه شورای اداری شهرداری رشت

ایثار, شهامت, از خودگذشتی و عادی نبودن از اصول اولیه کار در شهرداری است/ برای شهرتان از خودتان هزینه کنید

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در جلسه شورای اداری شهرداری رشت گفت:ترکیب فعلی مدیریت شهری فعلی می خواهد مسیر توسعه را ادامه دهد و نیاز به این دارد که افراد عادی کار نکنند و باید سرعت انجام موضوعات بستر از حالت معمول باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت در جلسه شورای اداری شهرداری رشت ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: سیستم شهرداری نیاز به تغییر تحولاتی دارد در حوزه ساختاری و نیروی انسانی دارد که بخشی از آن به تمرکز زدایی بر می گردد و هیچ چیزی مهمتر از این نیست که به اهداف مورد نظر دست یابیم.

بروکراسی اداری اصلی ترین مانع جبران عقب ماندگی است
photo_2016-09-26_14-28-16

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از رشت, سیدمحمدعلی ثابت قدم در ادامه گفت: در ۱۸ ماه گذشته تلاش شهردای بر اعتمادسازی محلی در قالب پروژه های کوتاه مدت برای رفع مشکلات مردم بوده و برای اینکه مجموعه به نقطه مطلوبی برسد باید به سمتی برویم که اعتماد محلی نیاز اساسی مردم را تعریف کند به گونه ای که نه مطالبات مردم را بی دلیل بالا ببریم و نه اینکه بی دلیل آنها را کمرنگ جلوه دهیم.

شهردار رشت گفت: ماندن در وضعیت فعلی آفت بزرگی است که باید برای آن هزینه پرداخت که بخش از هزینه فردی و بخشی ساختاری است. برای هزینه فردی باید شفاف بود, پیچیده نبود و در ساختار توسعه را با نگاه برنامه ریزانه از کل به جز و از جز به کل با یک سیکل رفت و برگشت رصد کرد تا عقب ماندگی گذشته جبران شود.

ثابت قدم یادآور شد: عقب افتادگی برای یک یا دو سال یا ۵ سال و ده سال نیست. برای سیستمی که به نوعی می‎خواهد ایثارگرایانه عقب افتادگی را جبران کند قطعا بروکراسی اداری اصلی ترین مانع است. قاعدتا اولین کاری که می بایست انجام می دادیم انتقال این بروکراسی به نقاطی بود که در خدمات رسانی به مردم تاثیرگذار نشود.

ایثار, شهامت, از خودگذشتی و عادی نبودن از اصول اولیه کار در شهرداری است/ برای شهرتان از خودتان هزینه کنید

شهردار رشت ایثار, شهامت, از خودگذشتی و عادی نبودن را از اصول اولیه کار دانست و افزود: ترکیب فعلی مدیریت شهری فعلی می خواهد مسیر توسعه را ادامه دهد و نیاز به این دارد که افراد عادی کار نکنند و باید سرعت انجام موضوعات بستر از حالت معمول باشد.

ثابت قدم با بیان اینکه در مراودات هیچ ملاحظه ای برای همدیگر نباید داشته باشیم, متذکر شد: ملاحظه کردن و خدمت نکردن به مردم معادل همدیگر است. اینکه یک حقوقی بگیریم و خدماتی ندهیم مورد قبول نیست. واضح می گویم باید برای شهرتان از خودتان هزینه کنید و این مبنای کاری ماست و برای همین مسیر شما انتخاب شده اید و این پیش شرط فعالیت است.

هر گونه بروکراسی اداری که باعث طولانی شدن فعالیت ها شود ممنوع است

وی با تاکید بر ضرورت تعامل با اعضای شورای شهر رشت اظهار کرد: آنچه که بر آن تاکید دارم این است که باید حوزه برنامه ریزی اصل اول باشد و در چه حوزه مالی, اداری و سرمایه گذاری نباید بروکراسی اداری داشته باشیم. هر گونه بروکراسی اداری که باعث طولانی شدن فعالیت ها شود ممنوع است، در توسعه شهری و در خدمت به مردم باید از هرگونه موازی کاری و یا مراودات شهرداری پرهیز نماییم.

شهردار رشت با اشاره به مشکلات موجود در حوزه زیرساخت های حمل و نقل، آتش نشانی و حوزه IT شهرداری رشت، اشاره کرد و با اعلام رضایت از عملکرد واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری افزود: با حفظ نگاه تمرکز زدایی، تعویض ناوگان عمومی، کوتاه کردن زمان خدمات رسانی در بازرسی و پاسخگویی به شکایات در حوزه it ، ارتقا کیفیت فعالیت و خدمات رسانی در بحران ها از جمله برنامه های شهرداری و سازمانها دانست.

سازمانهایی که فاقد شفافیت کاری در عملکرد خود هستند باید جمع شوند

ثابت قدم با تاکید بر اینکه کار بازرسی مچ گیری نیست و پاسخگویی به شکایات و کوتاه کردن زمان خدمت نیز در همین حوزه تعریف می شود اظهار کرد: رصد فعالیت ها می تواند توسط خود شهروندان, مناطق و یا سیستم بخش خصوصی انجام شود. اگر این فاصله طولانی شود یعنی اینکه در ارائه خدمت بخشی از کارائی لازم را از دست داده ایم. در حوزه بازرسی و حراست بخش عمده ای از بازرسی ها بی دلیل است چون پیشگیری نکرده ایم و فاصله خدمت به مردم افزایش یافته است.

شهردار رشت در ادامه افزود: کیفیت و کمیت خدمات عمومی باید به نقطه مطلوب برسد زیرا در مواقع بحران سرعت و کیفیت کار اهمیت دارد و همچنین سازمانهایی که فاقد شفافیت کاری در عملکرد خود هستند باید جمع شوند.

photo_2016-09-26_14-28-52دانش اقتصاد در شهر مرده است

وی با بیان اینکه دانش اقتصاد در شهر را مرده است یادآور شد: دانش اقتصاد صرفا یک گردش مالی در بازار نیست. دانش از مالی و حسابداری مجزا است، اقتصاد در زمان تعریف می شود اما اما متاسفانه به دلیل وجود بروکراسی های متعدد و نبود ساختارها عملا کارآیی دانش اقتصاد از بین می رود.

ثابت قدم گفت: پول باید تامین شود و بودجه نیز باید امکان اجرا داشته باشد. در گذشته از سیستم بانکی بخوبی استفاده نشد و در زمانی که می شد اتوبوس ها را باقیمت مناسب خرید زمان از دست رفت.

فرآیند پسماند بهینه نیست

شهردار رشت با اشاره به ایرادات موجود در فرآیندهای پسماند، گفت: فرآیند پسماند بهینه نیست و باید با تغییر در  فرآیندهای پسماند، گام هایی در بهتر اجرا شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در شهر بر داریم. هنوز در تفیکیک از مبدا شهروندان آگاه نیستند چه چیزی را باید جدا کنند و ساختار باید به نقطه ای برسد که مردم بدانند در این زمینه منفعت مالی دارند.

وی افزود: در کیفیت و کمیت فضای سبز مشکلاتی وجود دارد, در حوزه پیشگری و سلامت کارهای خوبی صورت گرفته و باید ادامه یابد.

تعویض ناوگان تاکسیرانی باید رخ دهد

ثابت قدم بحث آسیب های اجتماعی و سلامت را از وظایف شهرداری های مناطق دانست و گفت: در حوزه تاکسیرانی نیز باید تعویض ناوگان رخ دهد زیرا سبب افزایش اعتماد عمومی می شود. در شهر رشت خیلی از موضوعات را کثیف می بینم زیرا چشم ما عادت کرده است. در حالیکه  تمیز دیدن ضد مبانی ارزشی و جرم نیست و در دین مقدس اسلام نیز بر آن تاکید شده است و شهرداری باید به شهروندان آموزش دهد تا آنها شهر را تمیز ببینند.

شهردار رشت در پایان خطاب به مدیران گفت: در هر حوزه ای که کار می کنید شفاف وارد موضوعات شده و با مشکلات رو به رو شوید.

tel final1

Share