امام جمعه شفت

اگر انحراف و بدعتی در عزاداری‎ها مشاهده کنیم و حرف نزنیم خیانت است/فرهنگ غنی مکتب اهل بیت را در جامعه ترویج دهیم/وظیفه امروز مسلمانان پیام رسانی نهضت سیدالشهدا است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، هاشمی گفت: اگر انحراف و بدعتی در عزاداری‎ها مشاهده بکنیم و حرف نزنیم خیانت است. باید ارزشها را بشناسیم و در روز عاشورا شنیدن گلبانگ اذان اقامه نماز را یک وظیفه بدانیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام سید عبداله هاشمی امام جمعه شهرستان شفت در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه در ایام محرم و صفر چشمه های خروشان به حرکت در می آید گفت: این حرکتها نشان از دین داری و اسلام ناب محمدی است.photo_2016-10-15_21-11-14

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از شفت،  امام جمعه شفت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان شفت از برگزاری مجالس و حرکت دستجات عزاداری تقدیر کرد و گفت: امیدوارم دلهای همه ما در این عزاداری به سوی رضایت خدا و سید الشهدا هدایت شود.

وی زنده ماندن واقعه کربلا را نتیجه گذشت و فداکاری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) خواند و گفت: وظیفه امروز مسلمانان پیام رسانی نهضت سید الشهدا است.

هاشمی افزود: اگر انحراف و بدعتی در عزاداری‎ها مشاهده بکنیم و حرف نزنیم خیانت است. باید ارزشها را بشناسیم و در روز عاشورا شنیدن گلبانگ اذان اقامه نماز را یک وظیفه بدانیم زیرا عزاداران حسین و ابوالفضل العباس باید اهل نماز، عدالت و تقوا باشند و ترک گناه کنند.

امام جمعه شهرستان شفت با تاکید بر اینکه نهضت حسینی باید ادامه داشته باشد گفت: بمباران مسلمانان و سکوت برخی از حامیان حقوق بشر و کشورهای اسلامی در راستای خیانت به فلسفه قیام عاشورا است.

وی تاکید کرد: برپایی مراسم عزاداری حسینی و زیارت عاشورا باید انجام شود تا فرهنگ حسینی نهادینه شود و این اهمیت زیادی دارد.

هاشمی خواندن زیارت عاشورا را برابر با ۲ هزار حج و عمره مقبوله دانست و گفت: نوزادان خود را با تربت حسین تبرک کنید. فرهنگ غنی مکتب اهل بیت را در جامعه ترویج دهیم تا شاهد جامعه پویا و سالم و بدور از انحرافات باشیم.

tel final1

Share