نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری؛

امام حسین(ع) ظرفیتی بین‌المللی در عرصه‌های مختلف است/یکی از ظرفیت‌های عاشورا و محرم مقابله با نقشه دشمنان است/می‌خواهند مسیر عزاداری را تغییر دهند/عاشورا و مهدویت دو ظرفیت بی‌نظیر و برجسته شیعیان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: محرم نماد حرکت معنوی و عقلانی جامعه با نگاه اخلاقی به طرف دین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله رضا رمضانی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تنها ظرفیت محلی، استانی و کشوری نیست اظهار کرد: امام حسین(ع) ظرفیتی بین‌المللی در عرصه‌های مختلف است.ramzanio_2016-10-07_09-31-44

وی به وجود پیام‌های ناب در واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز هر کدام از پیام‌های عاشورا می‌تواند به عنوان قانون طلایی مطرح شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه نگاه ارائه شده از دین توسط امام حسین(ع) عمیق است، تصریح کرد: پیام‌های اخلاقی و عرفانی در حوزه‌های معرفتی حکمت، فقه، اخلاق و عمل در قیام عاشورا مشاهده می‌شود.

رمضانی، تغییر فضای معنوی جامعه را از نقشه‌های دشمنان خواند و بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های عاشورا و محرم مقابله با نقشه دشمنان است.

*رشد فکری انسان در مجالس اهل بیت(ع)

وی به ظرفیت عمیق عاشورا در نوع ارتباط با دین، توحید و شریعت اشاره کرد و گفت: در مجالس اهل بیت(ع) انسان باید رشد فکری و معنوی داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه موضوع انسان در دنیای معاصر پیچیده است، خاطرنشان کرد: انسان را طوری معرفی می‌کنند که از حقیقت و واقعیت برتر در حال فاصله گرفتن است اما محرم می‌تواند سوژه و نماد حرکت معنوی و عقلانی جامعه با نگاه معنوی و اخلاقی به طرف دین باشد.

رمضانی به تشنگی دنیا برای دستیابی به حقیقت اشاره کرد و یادآور شد: در اروپا و آمریکا چهار میلیون فرقه‌های کوچک و بزرگ معنویت وجود دارد و نهضت معنویت در دنیا اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند وارد عزاداری‌های امام حسین(ع) شود، اظهار کرد: می‌خواهند مسیر عزاداری امام حسین(ع) را تغییر دهند و انگلستان از ۵۰ سال گذشته تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به تلاش استکبار برای از بین بردن نهادهای مردمی و نهضت معنوی در جامعه اشاره کرد و افزود: دشمن برای اجرای هدف مذکور به‌دنبال راهیابی به هیأت‌های مذهبی است.

رمضانی با اشاره به اینکه دشمن به این نتیجه رسیده هیأت‌های مذهبی را نمی‌تواند از بین ببرد، بیان کرد: به‌دنبال تغییر سیرت، باطن و محتوای هیأت‌های مذهبی هستند.

وی بر حضور سخنران در مجلس عزاداری امام حسین(ع) تأکید کرد و گفت: در تلاش هستند مجلس عزاداری امام حسین(ع) بدون سخنران برگزار شود و مداحی تاثیرگذار به لحاظ محتوایی تغییر پیدا کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ظرفیت بزرگ عاشورا در عمیق‌ترین تحقیقات دشمنان اسلام آمده است، تصریح کرد: دشمن به‌دنبال آلوده کردن عاشورا و آسیب وارد کردن به آن است.

رمضانی، مهدویت را ظرفیت دیگر شیعه دانست و خاطرنشان کرد: عاشورا و مهدویت دو ظرفیت بی‌نظیر و برجسته شیعیان است و باید به شبهات ایجاد شده در این زمینه پاسخ داده شود.

وی به ظرفیت مجالس عزاداری امام حسین(ع) در به منصه ظهور رساندن ظرفیت بین‌المللی عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: امام(ره) فرمودند؛ «محرم و صفر اسلام را زنده نگه‌داشته است» بنابراین دینداری مردم به برکت محافل، مجالس و احکامی است که در مجالس مذکور بیان می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با تأکید بر خواندن شعرهای هدفمند و جهت‌دار در عزاداری امام حسین(ع)، اظهار کرد: شعرهای هدف‌دار می‌تواند در فرد، خانواده و جامعه تاثیرگذار باشد و در وجود انسان تغییر ماهوی ایجاد کند.

tel final1

Share