استاندار گیلان در بازدید از احیای تالاب ملاسرای شفت

اقداماتی که برای مقابله با سنبل آبی شد انصافاً یک اهتمام جدی و جهادی بود/از امروز منطقه ملاسرا شفت یک منطقه گردشگری تعریف می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،استاندار گیلان با بیان اینکه سنبل آبی با رشد سریع و بی وقفه در مدت دو هفته دو برابر می شود افزود : تقریباً بخش اعظمی از تالابهای انزلی، عینک و ملاسرا از سنبل آبی پوشیده شده بود و اقدامی که در این تالاب و جاهای دیگر با همکاری دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد انجام شد انصافاً یک اهتمام جدی و جهادی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،استاندار گیلان در سفر به شهرستان شفت از اجرای عملیات پاکسازی آببندان ۱۴ هکتاری ملاسرا بازدید کرد.

img_5416 استاندار گیلان در بازدید از احیای تالاب ملاسرای شفت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در برخی از مناطق گیلان را یکی از معظلاتی دانست که حل مشکل آن مورد اهتمام  محیط زیست و پدافند غیرعامل استان در سال جاری عنوان کرد و افزود : این گیاه مهاجم برخلاف ظاهر زیبا و نام فریبنده خود به سرعت رشد کرده و خسارات فراوانی را به بار خواهد آورد.

وی با بیان اینکه سنبل آبی با رشد سریع و بی وقفه در مدت دو هفته دو برابر می شود افزود : تقریباً بخش اعظمی از تالابهای  انزلی، عینک و ملاسرا از سنبل آبی پوشیده شده بود و اقدامی که در این تالاب و جاهای دیگر با همکاری دستگاه های اجرایی و سازمانهای مردم نهاد انجام شد انصافاً یک اهتمام جدی و  جهادی بوده است.

استاندار گیلان با قدردانی از حضور فعال زندانیان در پاکسازی از تالاب ملاسرای شفت اظهار داشت : تعداد ۵۰ نفر از زندانیان که در حال گذراندن دوران محکومیت خود می‌باشند در طی یک ماه در ۲ شیفت کاری با همراهی سایر دستگاه‌ها و گروه‌های مردم نهاد در جهت احیاء و پاکسازی این تالاب تلاش کردند .

وی این گیاه مهاجم را معضل جدی برای ساکنین مناطق، کاهش ذخیره آب با تبخیر ۱۰ تا ۱۳ برابری و معضل برای سدهای استان عنوان کرد و افزود : امروز بنا است که این منطقه به عنوان منطقه گردشگری تعریف شود و ما کمک می‌کنیم تا این بخش شکل گیرد.

وی از کمک برای شکل‌گیری آب بندان‌های طبیعی برای ذخیره آبی منطقه و استخرهای پرورش‌های ماهی و مناطق گردشگری خبر داد و افزود :با توجه به اینکه حدود ۱۰ هزار هکتار آب بندان و هزاران کلیومتر کانال انتقال آب وجود دارد گسترش سنبل آبی تاثیر منفی بر بخش کشاورزی و پرورش ماهی خواهد داشت.

tel final1

Share