معاون وزیر بهداشت در جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان

افزایش ۴۰ درصدی آزمایش ایدز در کشور با پخش سریال پریا/کاهش استفاده ۳۵۰ هزار تن روغن پالم در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت و درمان گفت: پس از پخش محموعه پریا تعداد مراجعه کنندگان برای آزمایش ایدز در کشور ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از فارس ،سید محمد هادی ایازی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشارکت مردم در ایجاد سلامت و امور خیریه را بسیار مهم دانست.

۱۳۹۵۰۷۲۸۰۰۰۴۹۷_photoaوی افزود:زمانی که نرخ موالید در کشور بالا بود با مشارکت خیران فضای آموزشی در کشور ایجاد شد و اکنون بعضی از مدارس با کاهش دانش‌آموز مواجه شده است.

به گفته معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت و درمان، در گذشته توسعه زیر ساخت‌های سلامت مانند وضعیت افزایش نرخ موالید با کمک خیران انجام شده است.

وی افزود: اکنون تمام تخت‌های بیمارستانی در کشور پر شده و در برخی از موارد به دلیل کمبود تخت در بخش‌ها مدت دو روز در اورژانس نگه‌داری می‌شوند.

ایازی با بیان اینکه هر تخت بیمارستانی ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، گفت: سال ۹۴ خیران یک‌هزار میلیارد تومان برای بخش سلامت در کشور کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری خیران ۷۸۰ میلیارد تومان در بخش سلامت کشور کمک کردند، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم برای توسعه سلامت و توسعه زیرساخت‌ها مهم است.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: مشارکت بین بخشی دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در ارتقای سلامت تاثیرگذار بوده و مشارکت بین‌بخشی باید در راستای ارتقای سلامت در تمام دستگاه‌ها شکل بگیرد.

وی درباره استفاده از روغن پالم، گفت: در مدت دو سال گذشته با همکاری وزارت جهاد کشاورزی استفاده از روغن پالم ۳۵۰ هزار تن در کشور کاهش پیدا کرده است.

ایازی استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها در ارتقای سلامت را مهم دانست و یادآور شد: با استفاده از ظرفیت سمن‌ها بسیاری از مشکلات سلامت در جامعه برطرف می‌شود.

وی از تشکیل تعداد ۳ هزار و ۵۴۰ کانون سلامت در شهرداری تهران خبر داد و یادآور شد: این کانون‌ها برای تمام مردم برنامه دارند.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت و درمان به برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای برای کاهش تلفات حوادث رانندگی اشاره کرد و یادآور شد: با وزارت راه و شهرسازی تفاهمنامه برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها را منعقد کردیم و این امر درخواست وزارت بهداشت است.

ایازی به تولید و پخش مجموعه پریا در سیما اشاره کرد و گفت: پس از پخش مجموعه پریا تعداد مراجعه کنندگان برای آزمایش ایدز در کشور ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه باید با فرهنگ‌سازی در مردم تغییر رفتار ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: باید سلامت جامعه‌محور داشته باشیم و این امر هزینه وزارت بهداشت را کاهش می‌دهد.

این مسؤول میانگین مصرف دارو در ایران را بالاترین سرانه دارو در جهان دانست و تصریح کرد: رویکرد اجتماعی می‌تواند برطرف کننده بسیاری از مشکلات در جامعه باشد.

وی با اشاره به موقعیت حوزه پزشکی گیلان متذکر شد: گیلان در حوزه پزشکی جزو استان‌های برتر کشور است.

tel final1

Share