بخشدار مرکزی تالش در جمع دهیاران مطرح کرد

از لزوم توجه به رویشگاه طبیعی فندق در ارتفاعات تالش تا پرورش ماهیان خاویاری

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بخشدار مرکزی تالش رویشگاه های طبیعی فندق در ارتفاعات تالش را یکی از ۳ منطقه تولید خام این محصول ذکر کرد که نیاز این میوه در بخش خشکبار کشور را تامین می کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست دهیاران بخش مرکزی تالش با موضوع سرشماری نفوس و مسکن، عصر روز یکشنبه  ۱۱ مهر در سالن اجتماعات این بخشداری برگزار شد.photo_2016-10-03_17-38-21

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از تالش, چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش در این همایش که با اولین دیدار وی با دهیاران همزمان بود گفت: دولت بر مبنای شعار تدبیر و امید در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیازمند جمع آوری دقیق و صحیح آمارهای مختلف برای برنامه ریزی است که می بایست این کار با همکاری همه بخشها در سطح شهر و روستا به اتمام برساند.

شکوری از دهیاران حاضر در این جلسه خواست تا با اتخاذ تمهیداتی از جمله اختصاص رایانه لوحی نسبت به انجام ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند.

وی گفت: اشراف دهیاران بر موضوع آمار گیری مورد تاکید همه سازمانهای کشور است و اجرای موفق آن مستلزم تلاش شبانه روزی در طی مدت این کار است که حاصل آن به خود مردم باز خواهد گشت.

شکوری با تاکید بر ضرورت وحدت، همدلی و همزبانی خواستار انعکاس صحیح اقدامات دولت تدبیر و امید در سطح روستاها شد  و افزود: دهیاران آخرین حلقه مدیریتی موجود در روستاها هستند و جایگاه آنان محفوظ می باشد.

بخشدار مرکزی تالش در بخش دیگری از سخنان خود بر جمع آوری داده های محلی در دهیاری نیز تاکید کرد و گفت: شناسایی استعدادهای موجود در این بخش موجب می شود تا زمینه برای کار عمرانی آماده شود و راهکارهایی برای درآمدزایی ایجاد شود.

وی با اشاره به استعدادهای طبیعی و اقتصادی در این منطقه بر ایجاد اشتغال از طریق شرکت تعاونی دهیاران این بخش تاکید کرد.

بخشدار مرکزی تالش رویشگاه های طبیعی فندق در ارتفاعات تالش را یکی از ۳ منطقه تولید خام این محصول ذکر کرد که نیاز این میوه در بخش خشکبار کشور را تامین می کند.

شکوری گردشگری را یک فرصت استثنایی برای تالش خواند که با سیاستهای دولت همخوانی دارد و درآمد ناشی از این موضوع موجب افزایش فرصتهای شغلی و سطح درآمد می شود.

همچنین تنوع اقلیمی و دسترسی به دریا، جلگه، جنگل و کوهستان مزیتهایی بود که وی بر استفاده صحیح از آنها پافشاری نمود.

وی تکریم ارباب رجوع را یکی از مولفه های مدیریت خواند که باید سرلوحه کار دهیاران قرار گیرد و استفاده از موقعیت موجود و دسترسی به دو بندرآستارا و انزلی را زمینه خوبی برای بحث صادرات ذکر کرد که می توان از طریق این سهولت دسترسی صنایع بسته بندی محصولات کشاورزی و دامپروری را فعال نمود.

شکوری پرورش ماهیان خاویاری را یکی دیگر از مزیتهایی برشمرد که موجود است و می توان آن را تقویت نمود.

بخشدار مرکزی تالش همچنین بر بهسازی و بازسازی جاده های روستایی و حذف پیچهای خطرناک تاکید و خواستار دقت بیشتر دهیاران نسبت به موضوع پسماند شد.

شکوری گفت: اجرای طرح تفکیک از مبدا در بخش مرکزی آستارا به عنوان اولین طرح روستایی استان گیلان را یکی از افتخارات کاری خود برشمرد که امکان اجرای آن در میان مردم روستایی تالش نیز وجود دارد که نسبت به آن غفلت شده است.

وی ساخت و سازهای غیرمجاز را از جمله آفات توسعه و عمران برشمرد که می بایست در ابتدای بروز تخلف برخورد لازم صورت گیرد.

بخشدار مرکزی تالش همچنین خواستار پیگیری ایجاد بوستان های روستایی برای ایجاد مکان هایی جهت روحیه شور و نشاط شد.

گزارشی از وضعیت  ۶۷ دهیاری بخش مرکزی

علی فتح اللهی فرماندار تالش در ابتدای این جلسه با تاکید بر ضرورت وجود آمار صحیح در اداره امور کشور، سرشماری در حال انجام را پایه برنامه ریزی ها برای ۱۰ سال آینده ذکر کرد.

وی بر ضرورت آمارگیری اینترنتی برای سهولت کار و کاهش هزینه ها تاکید کرد و گفت: دهیاران به عنوان نماینده دولت در سطح روستاها مردم را برای انجام این کار تشویق نمایند.

فرماندار تالش در پایان  سخنان خود افزود: اهمیت سرشماری در انتخابات و تخصیص و توزیع اعتبارات با ثبت دقیق این آمار مشخص می شود.

پایان بخش این نشست چند ساعته ارایه گزارش از وضعیت موجود ۶۷ دهیاری بخش مرکزی بود.


tel final1

Share