معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد

از برنامه دولت برای ۴ خطه کردن راه های ورودی به استانهای شمالی تا تکمیل اتوبان ساحلی خزر/ تکمیل کنارگذر تالش نیازمند ۸۰ میلیارد تومان اعتبار است + تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خادمی به برنامه دولت برای ۴ خطه کردن راه های ورودی به استانها و به خصوص شمال کشور در محورهای هراز، فیروزکوه و گلوگاه منجیل اشاره کرد که در دست عملیات قرار دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علیرضا محفوظی معاونت امور مجلس و هماهنگی امور استانهای وزارت راه و شهرسازی در صدر هیاتی پروژه های راه سازی را شهرستانهای رضوانشهر و تالش در غرب گیلان، مورد بازدید قرار داد.photo_2016-10-17_09-20-59

دکتر خادمی معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور وابسته به وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با دیارمیرزا گفت: پروژه های در دست احداث کشور در بخش بزرگراهی و راه های اصلی ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در برنامه اجرایی قرار دارد که تا پایان سال جاری به مرحله بهره برداری برسد که ۵۰ درصد از این مقدار محقق شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل تمام پروژه ها را ۱۱ هزار میلیارد تومان بیان کرد که با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی تخصیص یافته باید حداقل ۴ تا ۵ سال زمان برای آن صرف شود.

این مقام دولتی با اشاره وضعیت خاص شهرها و روستاهای شمال کشور در ۳ استان گیلان، مازندران و گلستان گفت: متصل بودن نقاط روستایی و شهری نیازمندی بالایی را به وجود می آورد که در مواقع ترافیک سنگین تعطیلات و سفر به خوبی قابل مشاهده است.

وی به برنامه دولت برای ۴ خطه کردن راه های ورودی به استانها و به خصوص شمال کشور در محورهای هراز، فیروزکوه و گلوگاه منجیل اشاره کرد که در دست عملیات قرار دارد.

خادمی تکمیل اتوبان ساحلی موسوم به خزر را از برنامه های مهم کشور بیان کرد که تمام شهرهای این ۳ استان را به یکدیگر متصل خواهد کرد که از بهشهر تا آستارا امتداد خواهد یافت که بخشی ار آن از شهرستان تالش عبور خواهد کرد.

وی پیشرفت این پروژه را در کنارگذرهای شهری در سطح ۹۵ درصد اعلام کرد که به دلیل نزدیکی اراضی به شهرها، تملک اراضی نیازمند چندین میلیارد تومان اعتبار است.

عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین گفت: ساخت کنارگذر شهری لنگرود در همین راستا صورت گرفته و کنارگذر شهرهای پره سر، تالش و تقاطع غیر هم سطح اسالم نیز در بازدید امروز مورد نظر قرار گرفت.

وی اعتبار لازم برای تکمیل کنارگذر تالش را ۸۰ میلیارد تومان ذکر کرد که در اولویت بندی ها مورد ملاحظه قرار می گیرد.

خادمی در پایان از تلاش محمود شکری نماینده شهرستانهای تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن قدردانی کرد.

 

tel final1

Share