در یکصد و هشتمین جلسه این کمیسیون عنوان شد

از بررسی لایحه مرمت و احیای ساختمان تاریخی شهرداری رشت تا لایحه مجوز ترک تشریفات قرارداد پیاده راه در کمیسیون عمران/جزییات هزینه کرد پیاده راه به شورا گزارش شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست سازمان عمران شهرداری رشت در مورد مرمت و احیای ساختمان شهرداری رشت، گفت: در بحث ارزیابی اعتبارات دولتی، از کل ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ردیف اعتباری در خصوص بازآفرینی؛ فقط ۵۰۰ میلیون تومان از طرف کمک های دولتی تخصیص داده شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا و به نقل از روابط عمومی شورا، یکصد و هشتمین جلسه مشترک کمیسیون توسعه و عمران شهری و کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای شهر، صبح روز شنبه مورخ ۹۵/۷/۲۴ در عمارت شورا برگزار شد.۰۰۳

عباس صابر ریاست کمیسیون توسعه و عمران شهری در ابتدای جلسه دستور کارهای یکصد و هشتمین کمیسیون توسعه و عمران شهری را قرائت کرد.

لایحه پرداخت غرامت به یک شهروند به جهت بررسی بیشتر توسط کمیسیون به جلسه ی بعدی موکول شد و از دستور کار خارج گردید.

صابر در خصوص لایحه «مرمت و احیای ساختمان تاریخی شهرداری رشت» اظهار داشت: در جلسه گذشته کمیسیون در زمینه درآمدهای حاصل از بازآفرینی مطالبی را عنوان کردیم و مقرر شد که بررسی هایی در خصوص تحقق درآمدهای بازآفرینی صورت گیرد.

وی افزود: سوال مطرح شده این بود که شهرداری تاکنون از محل بازآفرینی چه میزان دریافتی از دولت داشته و اگر بخواهد برای بازآفرینی و مرمت و احیای ساختمان شهرداری هزینه کند در چه بازه زمانی این هزینه ها به شهرداری باز می گردد.

در ادامه عاطفه چیرانی سرپرست سازمان عمران شهرداری رشت در مورد مرمت و احیای ساختمان شهرداری رشت، گفت: در بحث ارزیابی اعتبارات دولتی، از کل ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ردیف اعتباری در خصوص بازآفرینی؛ فقط ۵۰۰ میلیون تومان از طرف کمک های دولتی تخصیص داده شده است و در بحث درآمدهایی که از پروژه های بازآفرینی کالبد شهری حاصل خواهد شد این موضوع در یکسال نامحسوس است و باید در بلند مدت و به جهت جذب گردشگر و ایجاد فضایی برای اطمینان سرمایه گذاران حاصل شود.

وی خاطر نشان کرد: فضاهای تجاری، احداث فروشگاههای هدیه، کافه رستوران با واگذاری به بخش خصوصی در ساختمان شهرداری رشت دیده شد و این موارد، هزینه مرمت و احیای سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ساختمان شهرداری را پوشش خواهند داد و درآمدزایی خواهند کرد.
در ادامه صابر گفت: ساختمان شهرداری یک فضای میراثی و تاریخی است و اگر به لحاظ کاربردهای تجاری و فرهنگی کدهای درآمدی بازآفرینی محقق شد، شهرداری می تواند برای بازآفرینی هزینه کند.

وی تصریح کرد: باید مهندسی ارزش صورت گیرد که طی چند سال این فضا هزینه خود را بدست می آورد و به درآمد تبدیل می شود. همچنین موازنه اقتصادی آن چقدر است و چه مدت به شهرداری بر می گردد؟ مقرر شده بود بر اساس مصوبه بودجه در صورت تحقق درآمدهای بازآفرینی از جمله میدان شهرداری، برای پروژه های بازآفرینی هزینه کنیم.

وی تاکید کرد: این لایحه در جلسه بعدی کمیسیون با ارایه طرح و زیر فضاهای مشخص شده در طرح و همچنین موازنه اقتصادی برآورد شود و با کلیات زیر فضا در هفته آینده به صورت پاورپوینت در جلسه کمیسیون برای بررسی ارایه گردد. همچنین از نماینده اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری نیز دعوت خواهیم کرد تا در جلسه ما حضور داشته باشند.

جزییات هزینه کرد پیاده راه به شورا گزارش شود

لایحه بعدی در خصوص مجوز ترک تشریفات قرارداد پیاده راه رشت در دستور کار قرار گرفت.

صابر در خصوص این لایحه اظهار کرد: تاکنون در زمینه این مبحث، مکتوباتی از طرف شورا و شهرداری انجام شده و متاسفانه شورا پاسخ لازم خود را از شهرداری دریافت نکرده است.

وی افزود: شهرداری می توانست بر اساس ضوابط و ضرورت یک لایحه دو فوریتی به شورا بر اساس شرایط زمانی و لزوم اتمام پروژه ارایه دهد و مصوبه شورا را دریافت کند.
صابر با بیان اینکه لایحه ترک تشریفات در خصوص پیاده راه می توانست در زمان انجام پروژه مطرح شود، گفت: مجموعه شهرداری در زمان خود، پاسخگویی این جریان نبوده است.

۰۰۷رضا رسولی در خصوص لایحه مزبور عنوان کرد: متاسفانه بحث پیاده راه در تحت شرایط بازه زمانی و فشار کاری وجود داشت که بخشی از این فشار کار بر روی کیفیت کار نیز تاثیر گذاشت و شاید بتوان گفت که به جهت همین سقف زمانی بحث ترک تشریفات مطرح نشد چون کار نمی توانست تعطیل شود.

وی افزود: از نظر زمانی امکان ترک تشریفات وجود نداشته و اگر در حال حاضر با سازمان بازرسی هم مکاتبه داشته باشیم ممکن است با جواب آن نهاد محترم ، همچنان به مسیری برویم که بن بست باشد.

رسولی خاطر نشان کرد: قطعا چارچوب قانونی وجود دارد که بتوانیم جوابگوی پیمانکاران باشیم و تمام مسوولیت این ماجرا بر عهده شورا نباشد.

وی تاکید کرد: زمان به شدت به ضرر شهرداری است و باید با مذاکره این مساله حل و فصل شود.

رییس کمیسیون توسعه و عمران شهری در این خصوص عنوان کرد: نگاه شورای شهر به موضوع نگاه بن بستی نیست و مجموعه شهرداری در زمان خود پاسخگو نبوده است.

کارگرنیا نیز در زمینه لایحه ترک تشریفات پیاده راه رشت، اظهار داشت: پیمانکاران بومی که در این پروژه فعالیت کرده اند به حق خود نرسیده اند و هنوز آنالیز هزینه کرد این پروژه به شورا ارایه نشده است.

وی اضافه کرد: روند پاسخگویی در این مورد باید تسریع شود تا شورا بتواند در زمینه آن تصمیم صحیحی اتخاذ نماید.

در ادامه مقرر شد شهرداری رشت؛ برآورد هزینه های اولیه طرح ،ریز هزینه ها و مکاتبات فی ما بین را برای برون رفت از این شرایط ارایه دهد.

جابجایی مدیران شهرداری بر اساس اخلاق مداری صورت گیرد

اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه و عمران شهری ضمن انتقاد از نحوه جابجایی مدیران در شهرداری گفت : جابجایی مدیران در شهرداری مساله ای است که بارها مورد نقد شورا قرار گرفته و روند تغییرات بدور از اخلاق کاری است.

وی افزود: عرف هر نهاد یا سازمان بدین صورت است که تغییر یک مدیر و جایگزینی با تقدیر و تشکر از زحمات فرد صورت گیرد نه اینکه شخص با حضور در محل کار ، بدون اطلاع قبلی حکم جابجایی خود را دریافت کند.

حاجی پور اضافه کرد : از آقای شهردار و همکاران ایشان می خواهم که این موارد را در جایگزینی افراد در پست ها مد نظر قرار دهند .

وی همچنین به معضل لندفیل سراوان و اعتراض مردم محلی از شرایط آزار دهنده محل اشاره کرد و گف: باید راه حل اساسی برای معضل سراوان در نظر گرفته شود و برای برون رفت از مساله چاره اندیشی شود.

شایان ذکر است در این جلسه ، مسعود کاظمی و فاطمه شیرزاد نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص لوایح مطرح شده بیان کردند.

tel final1

Share