دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبرداد

ارجاع پرونده انتخابات هیأت نظارت بر انتخابات گیلان به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه نهایی هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای گیلان بستگی به رأی کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ولی داداشی با اشاره به اینکه ناظران انتخابات شورای شهر و روستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستند، اظهار کرد: ناظر هر استان از طرف مجمع نمایندگان همان استان انتخاب می‌شود.

dadashi5659a4323e426ce0e2bوی با بیان اینکه انتخابات هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای گیلان برگزار شده است، گفت: در جریان این انتخابات سه نفر از اعضای مجمع نمایندگان گیلان به عنوان اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای این استان انتخاب شدند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه بعضی از نمایندگان این مجمع نسبت به برگزاری روند انتخابات مذکور معترض هستند، افزود: معترضان بر این باورند که انتخابات مذکور براساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درست اجرا نشده است.

داداشی عدم تشکیل هیأت نظارت مرکزی انتخابات در تهران را دلیل اعتراض برخی از نمایندگان به روند انتخابات هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای گیلان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: معترضان اعتقاد دارند از آن جا که انتخابات مجمع نمایندگان گیلان قبل از انتخاب شدن هیأت نظارت مرکزی در تهران برگزار شده، به همین دلیل غیرقانونی است.

به گفته دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، اعتراض‌های ارائه شده از معترضان برای بررسی به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ارجاع داده می‌شود.

وی بیان کرد: نتیجه نهایی در زمینه درست یا باطل بودن انتخابات شورای شهر و روستای گیلان بستگی به رأی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس دارد.

داداشی خاطرنشان کرد: اگر کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس رأی به باطل بودن انتخابات مذکور صادر کند، در این صورت انتخابات اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای استان گیلان دوباره برگزار می‌شود.

 

tel final1

Share