موسوی روزان در گفتگو با دیارمیرزا

۳۱ شهریور جلسه انتخاب هیات رئیسه شورای شهر رشت برگزار شود/ فرماندار نباید نمایندگان مردم را با تهدید وادار به تصمیم گیری کند

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اعضای شورای اسلامی همگی به این نظر هستند که روز ۳۱ شهریور جلسه نهایی برای انتخاب هیات رئیسه برگزار شود چرا که همه اعضای شورا در آن روز حضور دارند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: انتخاب هیات رئیسه یکی از تصمیمات مهم در بین اعضای شورا است و باید این این انتخاب طوری انجام شود که همه اعضای در آن مشارکت داشته باشند, بنده به تمامیت خواهی تعدادی از اعضا در هیات رئیسه اعتقاد ندارم و باید از توانمندی‌های همه اعضای شورا استفاده کرد.photo_2016-09-12_22-15-11

سیدرضا موسوی روزان با بیان اینکه جلسه پنجم انتخاب هیات رئیسه به حد نصاب نرسیده است٬ اظهار کرد: در عصر سه شنبه جلسه ای که با فرماندار رشت داشتیم به ایشان عرض کردیم که جلسه روز چهارشنبه را به علت فوت برادر آقای رفیعی نوده و نبود آقای نیکومنش که به ماموریت کاری رفته است به روز دیگری موکول کند که متاسفانه مقبول نشد و جلسه پنجم نیز به حد نصاب نرسید.

وی گفت: خیلی نگران برگزاری جلسات تشکیل نشده نیستم چرا که باید اعضای شورا به یک نظر واحد برسند تا در یکسال آینده تصمیماتی که در کمیسیون ها و هیات ریسه گرفته می‌شود در آرامش باشد. بحث بودجه در چند ماه آینده از بحث‌های مهم شورا است زمانی که وارد شورا شدم بودجه که در دست شورا بود ۱۸۳ میلیارد تومان بود اما پس از سه سال و با تلاش همه اعضای شورا این بودجه به ۸۵۰ میلیارد تومان رسیده است و تلاش داریم تا پایان سال چهارم این بودجه را به هزار میلیارد برسانیم و این محقق نخواهد شد مگر آنکه در تصمیم گیری‌ها همه اعضای مشارکت داشته باشند.

این عضو شورا با اشاره به اینکه هیچ یک از اعضای شورا به دنبال چالش نیستند٬ گفت: تصمیمی که جناب فرماندار گرفتند مثل تهدید است و نباید نمایندگان مردم را با تهدید وادار به تصمیم گیری کنند. سخنان جناب فرماندار در صحن شورا مبنی بر ارسال پرونده به شورای حل اختلاف را قبول ندارم چرا که هنوز شش جلسه نشده است. براساس قانون اعضای شورا می‌توانند در ۶ جلسه متوالی غیبت داشته باشند و در صورت تداوم این کار پرونده تخلف آنها به هیأت حل اختلاف ارجاع و نسبت به سلب مسؤولیت آن‌ها اقدام می‌شود.

وی افزود: اعضای شورای اسلامی همگی به این نظر هستند که روز ۳۱ شهریور جلسه نهایی برای انتخاب هیات رئیسه برگزار شود چرا که همه اعضای شورا در آن روز  حضور دارند.

موسوی روزان در پایان اظهار کرد: در این مدتی که هیات رئیسه انتخاب نشده کمیسیون ها کارهای خود را به قوت قبل انجام داده‌اند و اعضای شورا هیچ یک از کارهای شورا را زمین نگذاشته‌اند.

tel final1

Share