معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری

گیلان نظر کرده خداست/منتظریم گیلان در صنایع دستی نقش خاص خود را ایفا کند/ با ایجاد پردیس گردشگری صنایع دستی استان احیا می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نامورمطلق خاطرنشان کرد: با ایجاد پردیس گردشگری در گیلان صنایع دستی استان احیا می شود و منطقه آزاد انزلی نیز باید دریچه حضور ما در کشورهای منطقه باشد و باید شرایط را برای تجلی و شکوفایی گیلان فراهم کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و گردشگری با حضور بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری، مقامات کشوری و استانی در مرکز نمایشگاه ها و همایشهای منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.(گزارش تصویری)photo_2016-09-06_21-07-20

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری در این مراسم با بیان اینکه گیلان چنین رخداد ملی را کم داشت, اظهار کرد: استانهایی که از نظر میزان و کیفیت صنایع دستی به انداره گیلان نبودند سالها چنین نمایشگاهی را برپا کردند.

بهمن نامورمطلق گفت: با اینکه گیلانی نیستم اما با افتخار باید بگویم گیلان نظر کرده خداست و همه چیزی را که باید یک سرزمین داشته باشد از طبیعت تا منابع طبیعی و مردمی بافرهنگ و اصیل دارا است.

وی سرمایه اصلی گیلان را وجود نیروی انسانی و مردمی فرهنگی, مومن و خلاق دانست و گفت: گیلان دارای تاریخ غنی چندین هزار ساله است و خیزش سلسه های بزرگی نظیر آل بویه نماد همین تاریخ هستند و این استان امروز هم همچنان نگین کشور است.

نامورمطلق تصریح کرد: انتظار می رود گیلان در حوزه های گوناگون از جمله اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری اقتصاد مقاومتی را اقتصادی نوآور دانست و گفت: شرایط ایجاب می کند که به بخش خصوصی و اقتصاد خرد و کوچک دون زا و برون گرا توجه ویژه شود.

وی ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا را اقدامی بزرگ دانست و گفت: گیلان یک استان بسیار پرسرمایه است و منتظریم گیلان در صنایع دستی نقش خاص خود را ایفا کند زیرا در راستای اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژه ای به صنایع دستی شود.

نامورمطلق خاطرنشان کرد: با ایجاد پردیس گردشگری در گیلان صنایع دستی استان احیا می شود و منطقه آزاد انزلی نیز باید دریچه حضور ما در کشورهای منطقه باشد و باید شرایط را برای تجلی و شکوفایی گیلان فراهم کرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گفت: توجه بیشتر به خوراکی, برنج و صنایع دستی به حفظ هویت می انجامد.

tel final1

Share