مدیرکل فناوری اطلاعات گیلان

گیلان استان دوازدهم درحوزه فناوری اطلاعات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل فناوری اطلاعات گیلان از رتبه دوازدهم استان در حوزه فناوری اطلاعات کشور براساس شاخص های بین المللی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا, فرزاد توکلی گفت: یکی از اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل گیلان به کانون صادرات و خدمات تولید محتوا در شمال کشور است.tavakoli
وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی نیز به عنوان یکی از ظرفیت های مهم در گیلان و به دلیل ارتباط آن با کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان بازار هدف، در تحقق این امر تاثیر دو چندان دارد.
توکلی با اشاره به تاکید استاندار گیلان در راستای ارتقاء رتبه این استان درحوزه فناوری اطلاعات تصریح کرد: سواد الکترونیک، استفاده مردم از موبایل ، اینترنت و شبکه مجازی و تولید محتوا از جمله فاکتورهای رتبه بندی بوده و با گسترش سطح دسترسی مردم به شبکه اینترنت و تولید سرویس محتوا تحقق این امر دور از ذهن نیست.
وی تاکید کرد: رشد اقتصاد فناوری در جامعه اقتصادی کشور یکی از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور است.
توکلی با تاکید بر حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای نوپا در راستای افزایش اشتغال درحوزه فناوری اطلاعات افزود: ۱۷ درصد از دانشجویان کشور مشغول به تحصیل در حوزه IT هستند که این آمار در گیلان و در مقایسه با آمار کشور حدود ۱۹.۲ درصد که بیانگر پتانسیل بالای گیلان در حوزه IT است.
وی با اشاره به ایجاد مرکز توانمند سازی در گیلان زیر نظر پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: این مرکز علاوه بر فراهم کردن خدمات تجاری سازی برای صاحبان ایده، به صورت رایگان درخصوص نحوه عرضه آن به بازار نیز خدمت می کند.
توکلی به حمایت از شرکت های استارت آپ اشاره و خاطرنشان کرد:برخی از شرکت ها با حمایت از صاحبان ایده و با تامین بازار هدف برای آنان، بخشی از سهام آن شرکت یا مجموعه را به خودشان اختصاص داده و در سود یا زیان حاصل با آن تا زمان بلوغ آن ایده و ورود نهایی به بازار شریک می شوند.
وی افزود: این دوره حمایتی از سوی شرکتها برای شکل گیری مجموعه ها تارسیدن به بازار هدف شش ماهه بوده و در این راستا چند شرکت استانی و حتی شرکت های خارج از استان نیز اعلام آمادگی کرده اند.
توکلی به استفاده از مدلهای نوین مالی برای کمک به دولت در راستای رسیدن به اهداف مد نظر بدون سرمایه و با استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: باتوجه به مشکلات مالی دولت، با حمایت و استفاده از روشهای تامین نوین مالی مانند B.O.T می توان منابع مالی قابل توجهی را تامین کرد.
وی یادآور شد: منطقه آزاد انزلی علاوه برفراهم سازی زیرساختهای لازم نمایشگاهی، در زمینه فناوری های نوین نیز با برگزاری نمایشگاه های تخصصی گام برداشته که این امر نوید بخش دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده است.
tel final1

Share