همزمان با هفته دولت صورت گرفت

کلنگ زنی مرکز جدید بازدیدکنندگان تالاب انزلی / ابتکار:تالاب انزلی میراث جهانی است / آئوکی: تالاب انزلی کماکان یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است+تصاویر

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آئوکی گفت: مرکز جدید بازدید کنندگان تالاب انزلی قرار است به عنوان پایگاهی برای اطلاع رسانی درست درخصوص این تالاب و ویژگی های مثبت آن انجام دهد و فقط اطلاع رسانی منفی نباشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معصومه ابتکار در مراسم کلنگ زنی احداث مرکز جدید بازدید کنندگان تالاب انزلی، پروژه مشترک ایران و ژاپن اظهار کرد: مایه خوشبختی است که در هفته دولت و در استان گیلان شاهد موفقیتها و دستاوردهای خوبی هستیم و از همه فعالان این عرصه چه بخش خصوصی و چه دولتی تشکر می کنم.photo_2016-08-27_12-01-13

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا از انزلی, رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور احداث این مرکز را نشان دهنده تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل در راستای توسعه پایدار همگام و همسو با محیط زیست دانست و گفت: این اقدام برای استانی که محیط زیست ارزشمندی دارد و به عنوان یک سرمایه محسوب می شود حائز اهمیت است.

ابتکار بر لزوم سازگار بودن پروژه‌های عمرانی با محیط زیست تاکید کرد و گفت: باید اقدامات به سمت فعالیت های سبز برود که در کنار ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی محیط زیست نیز حفط شود.

وی افزود: گردشگری پایدار درحوزه محیط زیست و طبیعت گردی با اولویت حفظ طبیعت و حفط منابع جوامع محلی سبب ایجاد درآمد برای مردم و در کنار آن سبب بهره بردن از جنبه‎های تفریحی و نشاط اور نیز می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: جشنواره لاله های تالابی با انتخاب نماد لاله که نماد بسیار زیبایی است, کار بزرگ و قشنگی بود زیرا وجود لاله در تالاب نشان دهنده سلامت تالاب است.

ابتکار یادآور شد: طرح مدیریتی تالاب انزلی و مطالعات آن از سالها پیش با کشور ژاپن و همکاری جایکا آغاز شده و محیط زیست امروزه یک بعد جهانی دارد.

وی از تالاب انزلی به عنوان میراث بین المللی نام برد و گفت: امیدوارم برای حفظ این میراث طبیعی جهانی این همکاری استمرار پیدا کند و به تدوین برنامه منسجم بیانجامد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری احیاء دو رودخانه گوهر رود و زرجوب مورد تاکید قرار گرفته, تصریح کرد: برای تالاب انزلی هم گامهای خوبی برداشته شده و این مرکز هم می تواند در جلب گردشگر و جلب مشارکتهای مردمی در راستای ارتقاء کبیفیت زندگی مردم انزلی و جوامع محلی مد نظر قرار گیرد.

تالاب انزلی کماکان یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است

photo_2016-08-27_12-01-02آئوکی مشاور ارشد تیم جایکا در این مراسم با بیان اینکه روابط تاریخی ایران و ژاپن فراز و نشیب انچنانی نداشته است, اظهار کرد: دو طرف همواره درحال تحکیم ارتباطات بودند و همکاری درمسایل محیط زیستی روابط دوجانبه را تقویت کرده است.

وی افزود: همکاری ما در فاز دوم از دوسال پیش آغاز شده و قرار است تا سه سال دیگر نیز ادامه داشته باشد.

مشاور ارشد جایکا گفت: تالاب انزلی کماکان یک اکوسیستم بسیار ارزشمند است و بیش از ۲۴۰ گونه پرندگان نادر در آن شناسایی شده است.

وی افزود: زمینه‌های دیگر مطالعه را در دست اجرا داریم و تالاب انزلی منبع بزرگ اکولوژیک محسوب می‌شود.

آئوکی در پایان گفت: مرکز جدید بازدید کنندگان تالاب انزلی قرار است به عنوان پایگاهی برای اطلاع رسانی درست درخصوص این تالاب و ویژگی های مثبت آن انجام دهد و فقط اطلاع رسانی منفی نباشد.

tel final1

Share