خبر خوش فرماندار شفت

کارهای مقدماتی سد لاسک تمام شد و عملیات اجرایی این سد در ماه های آینده آغاز می شود/باید حواسمان باشد خودزنی نکنیم و در زمین دشمن توپ نزنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار شفت با مژده به نمازگزاران و مردم شفت اظهار کرد: بعد از ۱۲ و با پیگیری نماینده فهیم شما حجت الاسلام افتخاری و استاندار محترم جناب آقای دکتر نجفی کارهای مقدماتی سد لاسک تمام شد و عملیات اجرایی این سد در ماه های آینده آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورس ،محمدرضا محسنی ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به سفرمعاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست به شفت افزود: به دلیل این میزبانی و فشردگی برنامه ها در هفته دولت ارائه گزارش عملکرد به این هفته موکول شد.محمدرضا-محسنی-فرماندار-شفت

وی با بیان اینکه در هفته دولت امسال در شفت ۵۹ پروژه در قالب راه سازی  ، آب شرب ، گازرسانی و … با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید افزود: در سطح گیلان ۱۱۸۷ پروژه عمرانی با عتباری بالغ بر هزار و چهارصد و سی و دو میلیارد تومان افتتاح شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان شفت با اشاره به رمز ماندگاری شهیدان رجایی و با هنر در حافظه تاریخی ملت ایران افزود : ایمان و اعتقاد ، اخلاص در عمل ، دلدادگی برای خدمت ، پاکدستی ، ساده زیستی و مطیع بودن در امر ولایت از مهمترین شاخصه های ماندگاری دولت رجایی و باهنر بود و همه ما بیاد راه این شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به معرفی بخش مرکزی شهرستان شفت به عنوان بخش سبز در هفته دولت افزود : تمامی روستاهای بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار شده اند.

محسنی در ادامه سخنان خود گفت : از سال ۸۰ تا ۹۰ تعداد روستاهایی که در شهرستان شفت گازدار بودند  ۳۵ روستا و پوشش گازرسانی ۴۹ درصد بود.

وی افزود : از سال ۹۲ تا ۹۵ در ۳ سال عمر دولت دکتر روحانی ۴۰ روستا گازدار شدند و اکنون سطح پوشش گازرسانی در شفت ۸۶ درصد است.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه ۸ روستا تا پایان سال جاری گازدار خواهند شد افزود : طرح مطالعاتی ۱۴ روستای باقیمانده نیز در آینده انجام خواهد شد و سطح گازرسانی تا پایان سال به ۹۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ روستای شفت تا سال ۹۲ از شبکه آب روستایی برخوردار بودند افزود : این میزان در سال جاری به ۵۹ روستا رسیده است.

محسنی با بیان اینکه در میزان آسفالت راه روستایی در سال ۹۲ ۱۷۷ کیلومتر بود افزود : در سال ۹۵ این مقدار به ۲۵۰ کیلومتر افزایش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نادیده گرفتن زحمات و خدمات دولت ، نادیده گرفتن زحمات و خدمات نظام است افزود : دولت پیشانی نظام است و باید حواسمان باشد خودزنی نکنیم و در زمین دشمن توپ نزنیم.

فرماندار جدید شفت گفت : همه این عملکردها در طول ۳ سال در حالی انجام گرفت که رشد اقتصادی قبل از شروع این دولت منفی ۶.۸ درصد بود و اکنون این رقم به مثبت ۴.۵ درصد رسیده است وطبق دستور و اهتمام مقام معظم رهبری این میزان باید تا پایان سال به ۸ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه دولت در زمان تحریم ها ، کشور را تحویل گرفت افزود : میزان تولید نفت از ۸۰۰ هزار بشکه به ۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

سخنران پایانی نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اینکه هزینه عمرانی ما در سال ۹۲ به میزان ۱۵هزار میلیارد تومان بود افزود : این مقدار اکنون ۲۸ هزار میلیارد تومان است و این درحالی است که درآمد نفتی کشور نسبت به ۳ سال قبل نصف شده است.

وی با بیان اینکه بودجه کشور بر اساس فروش نفت تنظیم می شود افزود : بودجه کنونی کشور بر اساس نفت ۳۵ تا ۴۰ دلاری تنظیم شده است ؛ نه ۱۴۰ دلار و دولت در چنین شرایطی هیچ وقت بودجه های عمرانی را قطع نکرده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه آنچه سبب رشد و نمو سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی می شود داشتن تفکر و پندار مثبت است افزود : اگر تفکر و پندار مثبت را در سطح شهرستان رشد دهیم و از انرژی های منفی پرهیز کنیم ، گفتار ما نیک خواهد بود و اگر پندار و گفتار ما نیک باشد کردار و عملکرد ما نیز نیک خواهد شد و در فضای آرام می توان کار کرد.

وی با بیان اینکه امروز باید دست به دست هم دهیم افزود : باید مطالبات خود را با اولویت بندی و خارج از فضای توهین و افترا پیگیری کنیم.

فرماندار شفت با دعوت از همه فعالان اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شفت از همه مردم خواست تا در یک فضای همدلی و همگرایی به توسعه و پیشرفت شهرستان کمک کنند.

وی افزود : اگر همه مردم و مسوولین شهرستان با یک هدف حرکت کنند می توان در شهرستان کارهای بزرگ انجام داد.

محسنی با اشاره به فاصله ناچیز ۲۲ کیلومتری شفت با مرکز استان گفت : شهرستان شفت به اندازه ۲۰ سال عقب افتادگی دارد.

وی با مژده به نمازگزاران و مردم شفت اظهار کرد : خبر خوشی برای شما دارم؛ بعد از ۱۲ و با پیگیری نماینده فهیم شما حجت الاسلام افتخاری و استاندار محترم جناب آقای دکتر نجفی کارهای مقدماتی سد لاسک تمام شد و عملیات اجرایی این سد در ماه های آینده آغاز می شود.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه  این شهرستان با گذشت ۲۱ سال از عمرش نه تنها سیستم جمع آوری فاضلاب ندارد بلکه هنوز طرح مطالعاتی نیز ندارد افزود : با پیگیری های انجام شده در این مدت طرح مطالعاتی جمع آوری فاضلاب شهری در شفت و احمدسرگوراب انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فهرست پل های مورد نیاز روستایی جمع آوری شده است افزود : با فضای همدلی می توان مطالبات را پیگیری کرد.

محسنی در بخش پایانی خود از همه اصحاب قلم و اندیشه خواست در پیگیری مطالبات به وی کمک کنند.

tel final1

Share