مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری اظهار کرد:

پیوستن ایران به FATF به مصلحت نیست/تحریم‌ها مانع از مقاومت قدس، قرارگاه خاتم‌ نمی‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: قرارداد FATF به صلاح کشور نیست و آن کسی برنده است که بتواند مقاومت را ادامه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر ،علی‌اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در جمع خبرنگاران پیرامون مسئله تحریم‌های داخلی به واسطه قوانین FATF که علیه برخی نهادهای امنیتی ما وضع شده است، اظهار داشت: ما ملزم به آن نیستیم هر آنچه که نهادهای مالی بین‌المللی به ناحق در مورد مسئولین جمهوری اسلامی ایران تصمیم می‌گیرند، ما هم آن را اجرایی کنیم و این اصلاً به هیچ وجه درست نیست.VELAYAYI

وی افزود: آنچه مسلم است هدف دستگاه‌های مالی بین‌المللی، محروم کردن جمهوری اسلامی ایران از امکانات مالی و تسهیلات اقتصادی بین‌المللی است که در حقیقت یک نوع محروم کردن فعالان اقتصادی ما است که ما نباید از آن تبعیت کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص جلسه اخیر کمیته بررسی برجام گفت: وظیفه کمیته نظارت بر برجام این است که طبق آنچه که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند، نظارت کنیم و طرف مقابل را ملزم به این کنیم که بر اساس تعهدات خودش، عمل و این روند را پیگیری کند. این جلسات تابحال پنج مرتبه تشکیل شده و این کار ادامه خواهد داشت و تأخیری در این موضوع نخواهیم داشت.

ولایتی در خصوص جلسه امروز با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت: این جلسه در رابطه با معاونت سازمان ملل در مورد افرادی است که بی‌گناه هستند و در جنگ‌ها و یا بلایای طبیعی دچار مشکل می‌شوند و وظیفه بخشی از سازمان ملل متحد، نجات این انسان‌ها از بلایای طبیعی‌ و یا نجات آنها از مشکلات ناشی از جنگ‌هاست.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری ادامه داد: در طی دهه‌های اخیر میزان این افراد به چهار برابر یعنی ۲۶۰ میلیون نفر رسیده بخصوص در منطقه خاورمیانه، در عراق، یمن، افغانستان و دیگر جاها افزایش پیدا کرده و با توجه به نفوذ ایران در این مناطق، سازمان ملل از ما تقاضا کرده که با آنها همکاری داشته باشیم تا هر چه بیشتر مردم بی‌گناه در محاصره‌ها را نجات دهیم.

وی در خصوص تحریم قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه از سوی دو بانک ملت و سپه افزود: دلیل تحریم قرارگاه خاتم و قدس و یا دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که پیشتاز مبارزه علیه صهیونیست و حامیان صهیونیست هستند، این است که آنها در مبارزه با دشمنان اسلام گام برمی‌دارند و طی این دهه‌ها، پرچمدار مبارزه با صهیونیست بوده‌اند.

ولایتی ادامه داد: این تحریم‌ها مانع از مقاومت قدس، قرارگاه خاتم‌ و دیگرانی که برای مبارزه با دشمنان اسلام حرکت می‌کنند، نمی‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که آیا قرارداد FATF به مصلحت کشور است یا خیر؟ تأکید کرد: معلوم است که به صلاح کشور نیست و آن کسی برنده است که بتواند مقاومت را ادامه دهد و اگر کسی مقاومت را ادامه دهد و در مقابل این نوع تحریم‌ها ایستادگی نکند و ضعف نشان دهد، آنها پیروز هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر ایران FATF را رد بکند، آیا این مرتبط با برجام است یا خیر؟ افزود: ملاحظه کنید آنچه که جوهره انقلاب اسلامی است، مقاومت است؛ مادامی که مقاومت هست، پیروزی انقلاب اسلامی هم استمرار دارد. هرگاه ما از مقاومت خسته شدیم، پیروزی هم متوقف می‌شود. تجربه نشان داده است که هرگاه آنهایی که از ایران تبعیت می‌کنند، یعنی مجموعه مقاونین شامل عراق، سوریه، یمن، حزب‌الله و … هستند.

tel final1

Share