در پی جنجال سازی های بیهوده

وحدت شیعه و سنی علیه جریان تکفیری/انتشار سخنان یک فریب خورده را توهین تلقی نکنیم

انتشار سخنان یک فریب خورده که از امام جماعت در روستاهای تالش به داعش پیوسته و در تمام رسانه های کشوری نیز بازتاب داشته است هرگز توهین به تالشی های عزیز نیست و نباید سبب ناراحتی ما گردد.

وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است. پیامبر(ص)۸۵۶۹۰۱_lslsucmw

عید غدیرخم و اعلان جانشینی و ولایت امیرالمومنین علی (ع) از سوی پیامبر اسلام(ص) اگرچه یکی از مهمترین حوادث تاریخ اسلام است اما مهمتر از همه این عید نماد وحدت بین مسلمانان نیز هست. وحدتی که طی سال های اخیر متاسفانه به دلیل فتنه انگیزی‌ها دشمنان اسلام و با ایجاد گروه های تکفیری و تندرو کمی کمرنگ تر شده است.

از عید غدیر به عنوان عامل وحدت بین مسلمانان نام بردیم زیرا جریان غدیر تنها خاصه شیعیان نیست زیرا ارادت اهل سنت به علی (ع) در تاریخ به ثبت رسیده است و این موضوع سبب شده که واقعه غدیر اجماع بین مذاهب مختلف محسوب شود.

تا وقتی که می شود از اشتراکات سخن گفت هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که مسلمانان در گفتگوهای خود به اختلافات بین یکدیگر بپردازند. پرداختن به آنچه که سبب تحریک احساسات و ایجاد کینه می شود صرفا حرکت کردن در مسیر باطل است و از همین رو بوده که رهبر معظم انقلاب نیز با صدور فتوایی توهین به عایشه همسر پیامبر اسلام و هر یک از نمادهای اسلامی اهل تسنن را حرام اعلام کردند که این فتوا، با استقبال گسترده ای در جهان اسلام مواجه شد.

در ایران اسلامی نیز اهل سنت و تشیع همواره زندگی مسالمت آمیزی با یکدیگر داشته اند و نماد این وحدت را می توان در غرب استان گیلان و در تالش بزرگ جستجو کرد. مردمانی که همواره از جان و مال خود برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظام هزینه کرده اند و با وحدتی مثال زدنی منادی وحدت بین مسلمانان شده اند. وحدت شیعه و اهل سنت در تالش به حدی است که آنها با یکدیگر پیوند ازدواج برقرار کرده و در مراسم های سیاسی و مذهبی دوشادوش هم حضور پیدا می کنند به طوری که هیچ کسی متوجه شیعه و اهل سنت بودن آنها نمی شود.

اگرچه به لطف مسئولان امنیتی و فرهنگی کشورمان همواره وحدت بی نظیری در این خطه قهرمان خیز وجود داشته و دارد اما متاسفانه بنابر اعلام نهادهای امنیتی طی سال های اخیر با فتنه گری وهابیون و تکفیری ها برخی جوانان این منطقه نیز فریب دشمنان جهان اسلام را خورده و به گروه های تکفیری پیوسته اند و انعکاس این موضوع با تیتر «از تالش تا داعش»در هفته نامه «جوانان دیارمیرزا» واکنش هایی در پی داشته که البته بخش اعظم آن ناشی از عدم استنباط صحیح موضوع است وگرنه انتشار سخنان یک فریب خورده که از امام جماعت در روستاهای تالش به داعش پیوسته و در تمام رسانه های کشوری نیز بازتاب داشته است هرگز توهین به تالشی های عزیز نیست و نباید سبب ناراحتی ما گردد. از سوی دیگر حقیقتا پیوستن عده ای از گیلان به داعش سبب ناراحتی و تاسف است. زیرا مردم فهیم, مومن و انقلابی تالش انتظار این را ندارند که حتی یک نفر از تالش های غیور به داعش پیوسته باشد و این انتظار کاملا به حق و درستی است.

tel final1

Share